Dagje Amsterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammiesam

Dagje Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 17:13

hoi!

As. zaterdag ga ik samen met mijn vriend voor het eerst naar Amsterdam(lang leve kruidvat treinkaartje :P).
Nu zou ik graag tips willen zoals wat we echt gezien moeten hebben/naar toe moeten.
en waar je juist goedkoop kan eten. Tot nu toe wil ik sowieso naar de bijenkorf en even
naar de PC-hoofdstraat(en er dan achter komen dat je arm bent :P)
Verder is ons het sexmuseum aangeraden voor de lol en de condomerie. Maar zover ik
weet ligt dat in het zuiden. En wij gewoon op centraal uitstappen. Want is de handigste manier
om naar zuid te gaan en weer terug?

Brand maar los met ideeën en tips :D

karinFTbing

Re: Dagje Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:24

Jaa seksmuseum, zelf nog nooit geweest, maar schijnt opzich wel lachen te zijn :P

En The Amsterdam Dungeon!
Zelf ook niet geweest, in Londen wel, als je van een beetje gegriezel houd moet je die zeker niet overslaan :)

Ik ben zelf pas 1 keer in A'dam geweest dus kan je verder niet helpen.
Maar veel plezier alvast!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:26

Seksmuseum is wel een beetje goor! :o Ik ben naar Madam Tusseau geweest, altijd leuk! Of een rondvaart :D

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:27

PC-hooft is niks aan hoor, haha. :P Ben er vandaag nog geweest, maar als je niks kan kopen is er niks bijzonders aan. Irritante arrogante mensen en verder gewoon een volgeparkeerde winkelstraat. Zou ik niet heengaan, als je maar een paar uurtjes hebt. Is daarbij ook niet echt vlakbij het centrum, best een stukje lopen, zonde van je tijd. :)

Amsterdam dungeons zijn wel heel erg leuk én in het centrum!! :D

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:28

Als je vanaf Centraal het centrum inloopt(dus richting de Bijenkorf) kom je langs het sexmuseum.

Daarna loop ik altijd door over de Dam, de Kalverstraat in en over de grachten richting het Leidseplein.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:29

Sexmuseum ligt in de aanlooproute naar de Bijenkorf, of zijn er meerdere? :D Ben 1x binnengeweest, als 16 jarig meisje ergens naar binnen gerend om te schuilen voor een wolkbreuk.. en dan tot de ontdekking komen dat ze ook dat soort musea hebben in amsterdam :))

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:32

Tip voor eten:
Dimsum bij Oriëntal City!
Echt super lekker èn goedkoop!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:33

als je vanaf het centraal station over het damrak loopt(rechts,richting de dam)kom je vanzelf het Sexmuseum tegen....loop je verder is daar links de Bijenkorf.
Als je de bijenkorf uitkomt en het damrak oversteekt,loop je door een steegje de nieuwe dijk op....veel boutiekjes...

PC hooft zou ik niet doen...direkt kom je Jort Kelder nog tegen...

Kalverstraat is ook wel leuk....dat is het verlengde van de nieuwendijk,met de dam ertussen....daar zat vroeger madame tussaud...ik weet niet of dat nog zo is?
Veel plezier!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:36

Sexmuseum zit op het Damrak, heel dichtbij Centraal. Condomerie in de Warmoesstraat. Bijenkorf op de Dam. Dus allemaal heel dichtbij elkaar. PC Hooft zit in Oud-Zuid, dichtbij het Museumplein en het Vondelpark. Prima te bereiken vanaf Centraal of de Dam met de tramlijnen 2 en 5. Vast ook met bussen te bereiken, maar dat weet ik niet.

Als je nog nooit in A'dam geweest bent, zou ik sowieso gewoon even over grachten lopen en de negen straatjes bezoeken. Verder ligt het eraan waar je van houdt. Je kan natuurlijk naar de wallen gaan, maar je kunt ook een aantal musea bezoeken of door de Kalverstraat/Nieuwe dijk lopen.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 17:37

bedankt voor jullie reacties ik heb er erg veel aan :)
Ik laat de PC wel zitten, en ga me vermaken in de Kalverstraat :P
Helaas is het maar 1 dagje dat we daar maar zijn, dus wil je al je tijd goed
benutten en de leukste dingen zien :o

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:37

de C&A ook even een bezoekje brengen!!! :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:42

Wilde net zeggen, het Sexmuseum zit praktisch in Centraal... Verder raad ik je inderdaad de Kalverstraat aan, altijd leuk.
Qua musea is er natuurlijk een hoop keuze, misschien is het handig om even te googlen, zodat je een idee hebt van wat je zou willen zien.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:43

je kan ook vanaf het centraal over t damrak lopen zo naar de kalverstraat en dan over de nieuwe dijk terug naar het centraal en dan met de tram naar da PC

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:44

In de Bijenkorf zelf kun je heel best eten voor weinig.

Lekkerste spareribs bij Cafe Klos, zijstraat van de Leidsestraat, uit mijn hoofd ter hoogte van de Australian. Niet gek duur en echt heel veel.

Als je van japans/sushi houdt... Moshi Moshi, Leidsekruisstraat.

Op de Zeedijk is het ook leuk qua eettentjes en cafeetjes.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 17:46

Madam Tusseau lijk me erg leuk, is alleen vrij prijzig, en ik heb een vriend naast me lopen met een lang gezicht :p
@manic: die spareribs klinken erg goed, daar houden we allebei erg van :9

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:48

Ik zou juist lekker naar de Pijp gaan. Winkelen op de Albert Cuyp en heel veel goedkope eettentjes waar je echt lekker kan eten.

Het Sex museum vind ik niet echt heel bijzonder. En in de kalverstraat zitten precies dezelfde winkels als in Utrecht, Den Bosch, Nijmegen, etc, etc.

In de Pijp zitten ook nog eens veel leuke kroegjes. De Nieuwmarkt is ook erg leuk.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:49

Ik vind het museum van Anne Frank ook altijd wel mooi om te zien.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 18:34

de nieuwmarkt ziet er idd leuk uit en
die eettentjes klinken ook erg aantrekkelijk, bedankt :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:59

Magna plaza is ook leuk en exclusief shoppen, dat is aan de andere kant van de dam, achter het paleis. De Kalvertoren in de kalverstraat is groter en heeft ook veel winkels, goedkoper en duurder.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:52

Shoppen in de 9 straatjes (lopend zijn de 9 straatjes, de zeedijk, de Warmoesstraat -daar zit de condomerie-, de Kalverstraat e.d. goed te combineren op 1 dag :) ).

Wat eten betreft; lunch of diner, wat is jullie budget (per persoon) en wat vinden jullie lekker?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:10

sammiesam schreef:
de nieuwmarkt ziet er idd leuk uit en
die eettentjes klinken ook erg aantrekkelijk, bedankt :)

Gelderse kade....Nam Kee :9 als je van de originele Kantoneese keuken houd moet je daar absoluut even binnen stappen,er zit ook een NamKee op de Zeedijk.Dat is meer een traditioneel eethuis...lekkerrrrrrrrr :Y) :D :9

Rondvaart is ook echt een aanrader,als je moe bent van het slenteren,kruip je in zo'n boot en laat je meevoeren over de grachten.
Op zaterdag is er ook een gezellige markt op de Lindegracht met een super visboer,verse vis,gebakken vis....allemaal lekker en uitmuntende kwaliteit.Wel druk maar ook de moeite waard :D Verder breek je je nek over de caféetjes...erg gezellig.
Dit alles is op loopafstand van het CS ;)

Wil je paarden bekijken,kun je naar de oudste manege gaan,aan het Vondelpark.Gebouwd in de Spaanse rijschool stijl.
Een dagje had je he... :+ :D

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 15:54

voor de lunch pakken we wel ergens een warm broodje of een frietje, of nemen we evt zelf mee. voor diner willen we wel ergens gewoon ff lekker kunnen zitten eten. Budget.. tja gewoon iets betaalbaars voor wat lekkers, het hoeft ook niet chique of whatever te zijn.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:57

Als restaurant raad ik je Het Pakhuis aan, betaalbaar en lekker eten. Zit in de buurt van het Rokin/Singel.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:01

de condomerie kan ik je trouwens afraden, das tijd verspilling!
heb er een keer even binnen gekeken maar t is echt miniscuul klein en tja...je hebt wat condooms met rare vormpjes (poppetjes enzo) en dat is t dan weer..

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:07

Whaha de wallen :)*