Hieronder een foto- en videoverslag van onze supertrip!
We kwamen 's avonds rond 19.00 uur aan in ons hotel; het Milford Plaza. Een beetje gesetteld en hup, de drukte in!
Loop je de straat uit (2 minuten), sta je ineens op Times Square!

En wat doe je de volgende ochtend vroeg: weg uit Manhattan.

Dit kwam toevallig net zo uit. We wilden graag naar een mega grote outlet á la Batavia stad - ongeveer een uur van Manhattan - en toen we informeerden in het hotel, bleek dat over tien minuten het busje zou vertrekken. Dus snel kaartjes gekocht en gegaan, zodat we dat ''gehad hadden'' en verder lekker in NYC konden shoppen.

Woodbury outlet, met 220 winkels

Terug in Manhattan, zijn we te voet aan het verkennen geslagen.
Straat even verderop van ons hotel, met o.a. een grote bioscoop, Madame Tussauds en Ripley's Believe It Or Not museum.

Al wandelend, kwamen we uit bij het mooie Grand Central Station

En 's avonds bij Rockefeller Center (daar waar de kerstboom en ijsbaan altijd staan).
Uitzicht by night: het Empire State Building. Hier staan we op 'Top of the Rock'.

De tweede ochtend weer vroeg op, en naar ons volgende hoogtepunt: het Empire State Building!
Rondom uitzicht over heel Manhattan. Hier zie je het zuiden, met in de verte de hoge gebouwen van the financial district.
Daar rechts op het eilandje, zie je heel klein ook het Vrijheidsbeeld.

Best hoog voor een duif!

Sta je daar dus te genieten van het machtige uitzicht, terwijl er al een hele tijd een meute staat te wachten bij een bepaalde hoek. Camera's, microfoons, wachtende journalisten. Dus wij denken, we wachten even mee. En wachten en wachten. Komt ineens de winnaar van US Open (tennis): Del Potro, de jonge Argentijn die van Federer won. Heb natuurlijk wat plaatjes geschoten, maar mn reismaatje maakte de leukste. Mijn hand vlak voordat ik die van de champ schudde.

De dag erna hadden we 's morgens een bijzondere ontmoeting met Michiel Vos. Misschien dat het jullie niet zoveel zegt, maar hij is een journalist en correspondent voor de Nederlandse televisie. Ook bekend van de radio (o.a. Radio 538). Hij is getrouwd met Alexandra Pelosi en is dus schoonzoon van Nancy Pelosi. Ik ken Michiel Vos al een tijdje en ze wonen in New York. Tijd voor een meeting dus.

Michiel en ik

Daarna te voet Broadway (laaaange straat) afgelopen, door onder meer een stukje SoHo (waar ik nog een jas scoorde

Ik loop hier de bekende court house stairs af.

Binnen in 't Court House (dat mocht ook

Doorgelopen naar de Brooklyn Bridge en daar overheen gewandeld naar Brooklyn.

De skyline vanaf Brooklyn.

Ground Zero, de bouw van de nieuwe Freedom Tower: http://img9.imageshack.us/img9/7375/p9160423.jpg
En toen, een dagexcursie naar Washinton D.C. De hoofdstad van Amerika. Met de bus was het 4,5 uur heen en 4,5 uur terug.
Lincoln Memorial
Het Witte Huis
Toekie for president

Samen voor Het Capitool, waar Obama zijn eed aflegde
Weer terug in Manhattan. De volgende dag naar Central Park.
Oprah en Mariah Carey (presenteerde haar nieuwe cd) waren er! We hebben ze niet gezien, was net afgelopen. Maar de sfeer met al die wachtende ik-hoop-een-glimp-te-kunnen-opvangen-van-Oprah-fans was wel erg leuk.

Fietsen gehuurd en lekker door Central Park gesjeest en natuurlijk genoten van de omgeving en rust.

De één-na-laatste dag hebben we de watertaxi gepakt en zijn we over de Hudson River van plaats naar plaats gehopt. Daarbij kwamen we minister Maxime Verhagen nog tegen.

Heel veel gezellige straatjes in de wijk Greenwich Village, zoals deze:

We troffen nog een Chicago dansles midden op Times Square:
En natuurlijk, het Vrijheidsbeeld.

Het was zoooo gaaf! Daarom heb ik ook nog een algemeen presentatiefilmpje gemaakt.

Thanks for watching!