noordje schreef:Hoe is Cambodja eigenlijk?Misschien doen we daar volgende keer een combi mee met Vietnam.
Deze foto wil ik ook even delen,hij is wel grappig.
http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... ervoer.jpg
Haha, grappige foto! Wij hebben ze ook zo zien rijden maar dan volwassen levende (!) varkens op een plank vastgebonden (op de rug) achterop brommers. Een erg diervriendelijke land is het niet; aapjes gezien in kooien of aan een ketting en honden die ook gegeten worden.
Mijn vader is zijn hondje al eens kwijtgeraakt bij het uitlaten
Hondje kreeg goed te eten dus daar zit wel wat vlees aan, sneu he?
Cambodja is prachtig en de mensen zijn wederom heel vriendelijk! Het land is echt nog opbouwend (veel gezinnen hebben een pension en zitten in het toerisme, dat is echt opkomend daar en ook tegenstrijdig soms; armoede bij veel gezinnen en aan de andere kant v/d straat worden de mooiste en grootste hotels uit de grond gestampt) Het land zelf is natuurlijk in principe 'net' uit oorlog, de Rode Khmer heeft daar in de jaren '70 t/m '90 ongeveer 2,5 miljoen mensen gedood.
We hadden een pension in Seam Riep (aanrader om te eten restaurant "Dead Fish") en gingen 3 dagen de tempels van Ankhor Wat bezoeken, wat hier 10 km vanaf ligt.
Jemig, wat een prachtig gebied en dat mensenhanden zulke mooie bouwwerken kunnen maken! We hebben onze ogen uitgekeken. Overal wordt Boeddha geëerd (ik vond dit sterker dan in Vietnam) en kun je kaarsjes en wierook branden. Er lopen ook monniken in oranje gewaden die vriendelijk voor je op de foto gaan. Je toont respect voor deze mensen (en de Boeddha beelden) door je handen met de palmen tegen elkaar te drukken, ze voor je borst iets omhoog te bewegen en met een zacht knikje van je hoofd vriendelijk naar ze te glimlachen.
Cambodja is zeker een land wat je bezocht moet hebben, ik vond het erg indrukwekkend (en soms ook wel moeilijk als je al die bedelende kinderen ziet bij Angkor Wat die op al die duizenden bezoekers afstormen om kettingen en boekjes te verkopen) We hebben gekeken bij de tempel waar toendertijd opnames zijn gemaakt voor de film 'Tomb Raider' (Ta Promh) deze tempel is adembenemend mooi.
In dit land liggen helaas nog wel aardig wat landmijnen, restanten uit de oorlog. Je ziet ook veel mensen met geamputeerde ledematen, opgelopen in de oorlog. Het wordt meer dan gewaardeerd wanneer toeristen deze mensen wat kleingeld toestoppen.
De laatste dag in Cambodja zijn we op de boot gestapt en via het 'Tonlesap meer' de Mekong Delta over gevaren (tocht van 7 uur) naar Phnom Phen. Daar pakten we de taxi naar Vietnam.
Een bijzondere reis in een heel mooi land, zal straks nog wat foto's plaatsen. Al heb ik nóg mooiere verhalen gehoord over Laos, dus dat staat zeker ook nog op ons lijstje voor de volgende keer!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 01-11-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het quoten van foto's is niet toegestaan.