Vietnam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wardie

Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 16:15

Aanstaande zaterdag ga ik met mijn man en ouders een rondreis door Vietnam maken. Iemand hier tips en/of ervaringen mee??

noordje

Re: Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:25

Waar precies ga je heen in Vietnam en hoe lang ga je?
Wij zijn (nu bijna) 2 jaar geleden in Vietnam geweest en we vonden het een geweldig land om in rond te reizen.
We zijn begonnen in Ho Chi Minh en daar was het bloedheet (januari) geeindigd in Hanoi en daar was het erg koud.
Hoian vonden we geweldig.
In HCM zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest en boven Danang (de DMZ-zone) naar de Vinh Moc tunnels,die laatste vonden we erg indrukwekkend.
We zijn bij Hanoi naar Halong Bay gegaan,1 overnachting gehad op de boot (weinig geslapen vanwege de schreeuwende ratten :P) en helaas weinig van het moois gezien omdat het zulk slecht weer was.
Maar mocht je specifieke vragen hebben : vraag maar hoor.
Wij hebben de meeste afstanden overbrugd door met het vliegtuig te reizen.Mijn neefje en zijn vrouw hebben het meeste met de bus gedaan.Zo'n once in your lifetime experience....

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 16:32

Leuk! Wij landen ook in Ho Chi Minh en na 3 weken vertrekken we weer uit Hanoi. We gaan o.a. ook naar Hoi An, en naar Na trang, en gaan ook 3 dagen naar Halong Bay om een boottocht te doen. We maken 2 binnenlandse vluchten en verder nachttrein en een dag met de auto. Maar was even nieuwsgierig omdat ik niet zoveel mensen ken die er geweest zijn!
Wat is bijvoorbeeld leuk om verder nog in HCM te doen? En in Hanoi? Ben erg benieuwd hoe het er is!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:07

Het is in beide steden errug druk.
Oversteken moet je gewoon doen en niet wachten tot er een mogelijkheid is,want die is er nooit ;)
Wat grappig is in Hanoi,is dat ze overal 'districten' hebben.
Ons hotel stond in het schoenen'district',overal winkeltjes met schoenen.En zo heb je ook het koekjes-,het kleding- weet ik het wat district.Heel grappig en zo is het makkelijk terug vinden.
Tja,HCM....Wij hebben zo'n dagtour gemaakt naar o.a de Cu Chi tunnels en de Coa Dai Kathedraal.
Al moet ik wel zeggen dat ze (ook hier) je onderweg langs allerlei andere dingen gaan.Waar ze weer van alles proberen te verkopen.Verder hebben we niet zo heel veel gedaan in HCM.
Volgende keer gaan we nog naar de Mekong Delta en wat zuidelijker schijn je erg goed je strandvakantie kunnen vieren.
In HoiAn (geweldig vonden we het daar) hebben we lekker gefietst,naar o.a het strand (lekker rustig) en heerlijk gegeten in kleine restaurantjes.
En het kost er ook helemaal niets gewoon.We zouden er nog wel een keertje naar terug willen.Erg goed bevallen.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 21:54

Klinkt goed! Wij gaan geloof ik ook fietsen in Hoi An en we gaan ook met een Vietnamees naar een markt om inkopen te doen en daarna Vietnamese kookles, geinig lijkt me dat!
Nou, ik laat nog wel weten hoe het geweest is!
Bedankt voor je reactie!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:35

Nou,heel veel plezier dan maar!
En geniet ervan!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:21

Wat leuk om te lezen dat je naar Vietnam gaat! Mag ik met je mee?? :D Ik weet zeker dat jullie helemaal enthousiast terug zullen komen! Jullie trekken dus naar het noorden als ik de plaatsen zo lees waar je naartoe gaat.
Mijn vader woont in Vietnam, in Vungtau (havenstadje in het zuiden). Ik ben samen met mijn zus 2 jaar geleden naar Vietnam geweest en volgend jaar gaan we weer. Ik heb mijn ogen uitgekeken, wat een mooi land! En wat een vriendelijke mensen *D
We landden in Ho Chi Minh City en gingen vanuit daar naar Vungtau. Wat een verkéér in HCMC- ik heb mijn ogen uitgekeken - alles rijdt al toeterend kriskras door elkaar. Als je een straat gaat oversteken; gewoon rustig dóórlopen en vooral niet stoppen. Alle scooters en brommers kunnen je 'loop snelheid' dan inschatten en rijden allemaal om je heen ;). De markten zijn ook de moeite waard om te bezoeken. Van Fruit, groenten, vlees en vis - zelfs varkenskoppen en allerlei ingewanden; werkelijk waar alles ligt uitgestald!
In de vele shops zie je flessen met bruine wijn waar dode schorpioenen of slangen in zitten. Een slok van dit goedje zet je in brand maar het moet een geneeskrachtige werking hebben.
We zijn naar Dalat geweest, wat hoger in de bergen ligt (midden/centraal Vietnam) en waar het iets kouder is. Dalat staat bekend om zijn vele groenten en fruit en werkplaatsen waar de mooiste en grootste 'schilderijen' van zijdedraden worden gemaakt. Een absolute aanrader is Phu Quoc Island, het grootste eiland van Vietnam, ligt ook in het zuiden. Naar dit werkelijk waar adembenemende eiland ga je per vliegtuig. We hadden onze appartementjes aan het strand en deze stranden zijn zooooo wit dat je met je ogen moest knipperen. De zee is helderblauw en er staan palmbomen. We hebben hele dagen rondgereden op scooters; dit prachtige eiland met z'n bossen en watervallen verkennen (mits je in de regentijd bent, anders is er geen waterval te zien ;) )
Daarnaast hebben we ook nog een week in Cambodja gezeten waar we Angkor Wat hebben bezocht. Volgend jaar gaan we weer naar Vietnam, maar dan het zuiden. Heb er nu al zin in!
Hierbij wat mooie foto's die mijn zus gemaakt heeft van onze reis, ik hoop dat jullie ook zo'n fijne tijd daar zullen hebben. Geniet ervan!!

Phu Quoc Island
Afbeelding

Afbeelding

Dalat
http://farm3.static.flickr.com/2498/403 ... 42ea_o.jpg

Markt in Ho Chi Minh City
http://farm3.static.flickr.com/2446/403 ... 6878ba.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2761/403 ... b182_o.jpg

Verkeer 8-)
http://farm3.static.flickr.com/2755/403 ... 4efc_o.jpg
Laatst bijgewerkt door Lontje op 01-11-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, max. 2 mogen zichtbaar.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:56

Leuk die foto's Aldewereld!
Krijg meteen zin om weer te gaan!
Vooral Phu Quoc ziet er erg mooi uit.
Wij zijn,toen wij er waren, vnl naar de Vietnamoorlog plaatsen geweest,omdat mijn man daar enorme interesse in heeft.
Volgende keer gaan we naar de andere plaatsen.
Hoe is Cambodja eigenlijk?Misschien doen we daar volgende keer een combi mee met Vietnam.
Deze foto wil ik ook even delen,hij is wel grappig.
Afbeelding

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:44

noordje schreef:
Hoe is Cambodja eigenlijk?Misschien doen we daar volgende keer een combi mee met Vietnam.
Deze foto wil ik ook even delen,hij is wel grappig.
http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... ervoer.jpg

Haha, grappige foto! Wij hebben ze ook zo zien rijden maar dan volwassen levende (!) varkens op een plank vastgebonden (op de rug) achterop brommers. Een erg diervriendelijke land is het niet; aapjes gezien in kooien of aan een ketting en honden die ook gegeten worden.
Mijn vader is zijn hondje al eens kwijtgeraakt bij het uitlaten ;( Hondje kreeg goed te eten dus daar zit wel wat vlees aan, sneu he?

Cambodja is prachtig en de mensen zijn wederom heel vriendelijk! Het land is echt nog opbouwend (veel gezinnen hebben een pension en zitten in het toerisme, dat is echt opkomend daar en ook tegenstrijdig soms; armoede bij veel gezinnen en aan de andere kant v/d straat worden de mooiste en grootste hotels uit de grond gestampt) Het land zelf is natuurlijk in principe 'net' uit oorlog, de Rode Khmer heeft daar in de jaren '70 t/m '90 ongeveer 2,5 miljoen mensen gedood.

We hadden een pension in Seam Riep (aanrader om te eten restaurant "Dead Fish") en gingen 3 dagen de tempels van Ankhor Wat bezoeken, wat hier 10 km vanaf ligt.
Jemig, wat een prachtig gebied en dat mensenhanden zulke mooie bouwwerken kunnen maken! We hebben onze ogen uitgekeken. Overal wordt Boeddha geëerd (ik vond dit sterker dan in Vietnam) en kun je kaarsjes en wierook branden. Er lopen ook monniken in oranje gewaden die vriendelijk voor je op de foto gaan. Je toont respect voor deze mensen (en de Boeddha beelden) door je handen met de palmen tegen elkaar te drukken, ze voor je borst iets omhoog te bewegen en met een zacht knikje van je hoofd vriendelijk naar ze te glimlachen.

Cambodja is zeker een land wat je bezocht moet hebben, ik vond het erg indrukwekkend (en soms ook wel moeilijk als je al die bedelende kinderen ziet bij Angkor Wat die op al die duizenden bezoekers afstormen om kettingen en boekjes te verkopen) We hebben gekeken bij de tempel waar toendertijd opnames zijn gemaakt voor de film 'Tomb Raider' (Ta Promh) deze tempel is adembenemend mooi.
In dit land liggen helaas nog wel aardig wat landmijnen, restanten uit de oorlog. Je ziet ook veel mensen met geamputeerde ledematen, opgelopen in de oorlog. Het wordt meer dan gewaardeerd wanneer toeristen deze mensen wat kleingeld toestoppen.

De laatste dag in Cambodja zijn we op de boot gestapt en via het 'Tonlesap meer' de Mekong Delta over gevaren (tocht van 7 uur) naar Phnom Phen. Daar pakten we de taxi naar Vietnam.
Een bijzondere reis in een heel mooi land, zal straks nog wat foto's plaatsen. Al heb ik nóg mooiere verhalen gehoord over Laos, dus dat staat zeker ook nog op ons lijstje voor de volgende keer! ;)
Laatst bijgewerkt door Lontje op 01-11-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het quoten van foto's is niet toegestaan.