rugzak reinigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

rugzak reinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 09:56

Ik heb een klein vermoeden dat ik een leuk souvenir heb meegenomen uit Canada: Bedbugs ~~}>

Ik heb daar vorig jaar in een vies hostel geslapen en werd geplaagd door bedbugs. Nu heb ik het vermoeden dat ze zijn survivallen in mijn rugzak. Sinds ik dat ding onder mijn bed heb staan heb ik regelmatig van die welbekende jeukende bultjes.
Het zijn geen vlooien van de kat.

Hoe krijg ik mijn rugzak bedbug vrij (veerust?) ik heb dat ding over 5 weken nodig namelijk.
*gaat nu alle was goed in de wasmachine gooien*

Dwyne

Re: rugzak reinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:03

Zouden die beestjes niet doodgaan als je beddengoed en rugzak in een vuilniszak doet en die een paar dagen laat staan. Dan is de zuurstof keer op...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:03

Kan de rugzak niet gewoon gewassen worden op 60 graden dan gaan de meeste beesten wel dood. Je hebt ook van dat vlooien poeder voor je bank enzo bij iedere dierenspeciaal zaak ik neem aan dat bedbugs aan vlooien gerelateerd zijn misschien werkt het ook wel tegen hen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:04

Ik hoor wel eens goede verhalen over invriezen. Ken je toevallig iemand met een grote vrieskist waarin je je rugzak een weekje kwijt kunt?

Zo'n grote rugzak in de wasmachine lijkt me geen goed plan. Volgens mij gaat dat niet eens passen, er zit meestal een stug stuk steun aan de achterkant.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 10:14

het gaat idd om een 60 liter rugzak...gaat niet in de wasmachine passen.

Ik denk dat ik de vuilniszak truc eens ga proberen in combi met veerust .

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:16

De vriezer werkt trouwens ook prima, alleen wel voorzichtig zijn met ontdooien dat je er geen stukjes afbreekt. (Je moet echt zorgen dat hij helemaal is bevroren namelijk.

Ik vrees dat die vuilniszak niet gaat helpen zo veel zuurstof hebben die beestje niet nodig namelijk. En ook nog grote kans dat er nog wel eitjes in zitten die nog uitkomen als je hem weer uit de vuilnis zak haalt.

EDIT: Heb ze net even gegoogled die bed bugs daar staat stomen dat is misschien wel mogelijk gewoon met je stoomstrijkijzer beginnen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:18

Vuilniszak werkt helaas niet. Ik zou zelf voor de vriezer gaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 10:22

Maar waar vind ik een grote vriezer?
En een stoomstrijkijzer heb ik niet.

Toch is het gek want ik ben vorig jaar september/oktober in canada geweest en daarna heeft de rugzak in de schuur gelegen en we hebben toch een behoorlijke winter gehad.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:24

Ik denk dat de eitjes gewoon bestand zijn tegen bevriezing in dat geval. Immers zijn veel insecten eitjes dat ook. (Een stoomstrijkijzer is niet zo duur hoor voor 10 euro heb je er wel een bij de media markt) Maar ik denk dat het misschien nog beter is om gewoon van die vlooien dooder te halen bij de dierenspeciaal zaak voor meubulair enzo.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:59

Je kunt je tas toch ook naar de stomerij brengen? :)