mijn moeder en ik zijn hard aan het sparen om volgend jaar oktober naar afrika te gaan. wij hebben nog geen idee wat we allemaal willen doen, hebben al wel rondgekeken op internet en boeken gehaald..
misschien dat iemand met ervaring wat kan vertellen, wat er zo goed is dat je moet gedaan hebben?
kan je er wat meer over vertellen.. wat kan je er doen of is er te zien?
_Vanes_
Geplaatst: 12-10-09 20:20
Vrienden van ons hebben een safari-kampeertocht gemaakt door Botswana (en een stukje Zambia&Zimbabwe) Vooral Botswana met de Okavanga-delta was was supermooi. Ze waren ook nog in het "natte" ,groene seizoen en zagen minder dieren, maar voor onze begrippen viel je nog steeds over het groot wild. ...De Victoria-watervallen vonden ze trouwens tegenvallen...
Van een Afrikaanse bekende heb ik ook de tip gekregen, dat ZOU ik met de kids een safari willen doen, dan ga naar Botswana. Je ziet er "The Big Five" (Olifant, neushoorn, nijlpaard, leeuw, giraf en veel meer...) en het is voor Afrika behoorlijk veilig. Je kan het zo sober of zo luxe maken als je wilt.
Hier een beschrijving van wat er zoal in Botswana te doen is: Botswana ligt in het hart van zuidelijk Afrika. De totale oppervlakte van het land is 16 maal Nederland. Botswana is een dunbevolkt land en heeft ongeveer 1,5 miljoen inwoners. Ongeveer 80 procent van de bevolking behoort tot de stam Tswana. De overige bevolkingsgroepen van Botswana zijn Kalanga, Mbukushu, Yei, Herero en Bosjesmannen. De blanke bevolking telt ongeveer 4000 inwoners. De voertaal is Engels.
Botswana is vooral bekend van de Okavango Delta en het Chobe National Park. Andere bijzondere parken zijn het Moremi Game Reserve, Nxai National Park en het Central Kalahari Game Reserve. Deze laatste bestemming laten veel reizigers links liggen maar dit enorme natuurgebied is wel het grootste wildreservaat van Botswana. De Kalahari woestijn is een echte aanrader doordat er maar weinig toeristen komen kun je hier echt genieten van de rust en het eenvoudige leven in de Afrikaanse bush!
In de Makgadikgadi Zoutpannen (Nwete Pan en Sua Pan) vind je het bijzondere Kubu Island. Een niet veel bezochte plek daar is Kukonje Island. De Khama Rhino Sanctuary bij Serowe is de enige plek in Botswana waar je nog neushoorns in het wild kunt zien, Tongasabi heeft een aatal reizen die dit kleine maar bijzondere wildreservaat in Botswana bezoekt. Bij de Tsodilo Hills in het Noord-Westen vind je Bushmen schilderingen en enige echte heuvels van het vooral vlakke Botswana. Het Mabuasehube Game Reserve in het Zuid-Westen van Botswana is een deel van de Kalahari dat bijna niemand kent. De plek om naar toe te gaan als je zo min mogelijk andere toeristen wilt tegenkomen.
Google-en op botswana Vakantie.....via de linken ook meer info over omliggende landen, want Namibië is ook een aanrader!
Maar goed, dit is dus safari en best wat adventure,...wat voor een vakantie wilde je eigenlijk?
Medea
Geplaatst: 13-10-09 10:29
Ik ben twee keer op vakantie naar Afrika geweest, de eerste keer met Fox een groepsrondreis door Zuid-Afrika. Echt waanzinnig leuk, super georganiseerd, fijne hotels, heel veel gezien. Afgelopen zomer ben ik naar Namibie geweest, we hebben daar zelf rondgereden. Namibie is evenals Zuid-Afrika een ongeloofelijk mooi land, natuur is prachtig en we hebben erg veel dieren gezien. Namibie is wel veel 'leger' dan Zuid-Afrika, er zijn vrijwel geen grote steden. Mocht je het leuk vinden, dan zal ik wat foto's voor je plaatsen.
Mijn man heeft een half jaar in Zuid-Afrika gezeten toen hij 25 was. Het beste is vanaf lokaal een rondreis te organiseren. Hij was toen voor 3 weken iets van 500 euro kwijt en is in bijvoorbeeld het Kruger Park geweest, Namibië en Robben baai. Verwacht dan geen luxe, want je slaapt vooral in tentjes en je moet zelf koken. Het leuke is dat hij heel wat vrienden er aan over heeft gehouden. Voor ons staat wel een reis in de planning, maar omdat we nog met een jong meisje zitten zou ik niet zo'n budgettrip doen. Veel plezier!