Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Hongarije/Roemenië/Slowakije/Slovenië/Tsjechie/Polen/... Als je je opties breed houdt, kan je gewoon gaan zoeken naar welke plaatsen je goedkope vliegtuigtickets vind (http://www.skyscanner.net is een aanrader). Bij Wizzair vlieg je naar heel wat plaatsen bv makkelijk voor 40€ heen/terug! janouk schreef:Indrukwekkende geisers, prachtige kuddes loslopende paarden, geweldige watervallen in alle soorten en maten, een meer vol met ijsbergen waar je tussen kan varen, waanzinnige gletsers, prachtige glooiende weilanden vol met schapen, the blue lagoon, badderen in warm thermisch water, walvissen spotten, vulkanen, zalig vis eten, Midzomernacht, geen ondergaande zon.
Kortom IJsland in de zomer: in één woord: indrukwekkend.
En op nog geen 4 uur vliegen van Amsterdam.
Mijn volgende reis gaat naar Lapland in Februari om het Noorderlicht te bekijken en met sneeuwscooters door de bossen te rijden.
Ik hou dus van door mooie natuur wandelen, culturele dingen/musea etc bezoeken en ben ook wel actief (quat rijden, snorkelen doe ik bijv zoal graag) Ik hou niet van super toeristische gebieden, waar je om de have klap nederlanders tegenkomt zoals veel plekken in Spanje. Hoever het reizen is maakt me trouwens niks uit. Maar niet één van de landen waar ik al geweest ben. 
)