Wat word mijn volgende reis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wat word mijn volgende reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 14:21

Hallo allemaal,
Ik ben echt gek op reizen zou het liefst mijn hele leven van land naar land gaan maar ja dat wordt lastig. Ik ben nu vast aan het bedenken wat mijn volgende reis kan gaan worden en wellicht hebben jullie ideeen. Ik ben al geweest in: Bonaire, Amerika, Belgie, Engeland, Duitsland. Ik zoek iets met een mooie natuur, lekker weer (maar geen zon zee strand vakantie waar je elke dag het zelfde doet) en relatief goedkoop voor 2 personen.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:25

Ik ben naar Thailand geweest! Was echt super mooi, maar volgens mij niet heel goedkoop :o

Anoniem

Re: Wat word mijn volgende reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:26

Libanon.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 14:28

Wat meer info bij jullie suggesties zouden fijn zijn :P wat is daar te doen/zien wat was je ongeveer kwijt voor een ticket etc :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:30

Heb 'm zelf ook nog op het verlanglijstje staan maar voldoet globaal aan je criteria. Is maar een idee, uitzoekwerk mag je zelf doen, is de helft van de voorpret :D

Voor low budget mooie natuur en lekker weer hoef je overigens niet ver. Lopen door midden/zuid Frankrijk is prachtig. En vergeet de Ardennen niet, om de hoek maar zo mooi. Of de Camargue, lijkt me ook prachtig!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:35

natuur, mooi weer en goedkoop... Denk is in de richting van Oost-Europa. Ik ben er helemaal aan verkocht :+ , maar dat is persoonlijk natuurlijk. Hongarije/Roemenië/Slowakije/Slovenië/Tsjechie/Polen/... Als je je opties breed houdt, kan je gewoon gaan zoeken naar welke plaatsen je goedkope vliegtuigtickets vind (http://www.skyscanner.net is een aanrader). Bij Wizzair vlieg je naar heel wat plaatsen bv makkelijk voor 40€ heen/terug!

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:37

Ik zou gaan voor Jordanie! Zulke prachtige culturele geschiedenis. Petra, een plaats, is bijvoorbeeld een goed idee!
Afbeelding
Dit zegt je misschien wel wat

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:37

Nieuw Zeeland! En waarom? Zodat jij mij kan vertellen hoe het daar is. Ik wil er namelijk zelf erg graag naar toe ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:42

Waarom is vam land tot lang onmogelijk? Ik ben aan het sparen en wil dat zelf gaan realiseren voor een half jaar!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:07

Tja, wat is relatief goedkoop? Hoe ver wil je, welk klimaat/ecosysteem, welke activiteiten?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:13

Indrukwekkende geisers, prachtige kuddes loslopende paarden, geweldige watervallen in alle soorten en maten, een meer vol met ijsbergen waar je tussen kan varen, waanzinnige gletsers, prachtige glooiende weilanden vol met schapen, the blue lagoon, badderen in warm thermisch water, walvissen spotten, vulkanen, zalig vis eten, Midzomernacht, geen ondergaande zon.

Kortom IJsland in de zomer: in één woord: indrukwekkend.
En op nog geen 4 uur vliegen van Amsterdam.

Mijn volgende reis gaat naar Lapland in Februari om het Noorderlicht te bekijken en met sneeuwscooters door de bossen te rijden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 18:42

janouk schreef:
Indrukwekkende geisers, prachtige kuddes loslopende paarden, geweldige watervallen in alle soorten en maten, een meer vol met ijsbergen waar je tussen kan varen, waanzinnige gletsers, prachtige glooiende weilanden vol met schapen, the blue lagoon, badderen in warm thermisch water, walvissen spotten, vulkanen, zalig vis eten, Midzomernacht, geen ondergaande zon.

Kortom IJsland in de zomer: in één woord: indrukwekkend.
En op nog geen 4 uur vliegen van Amsterdam.

Mijn volgende reis gaat naar Lapland in Februari om het Noorderlicht te bekijken en met sneeuwscooters door de bossen te rijden.

Dit klinkt mij niet als een warm land. Zo tussen de 22 en 30 graden of warmer staat me toch wel aan. 40,- voor retour ticket dat is echt bijna niks trouwens :wow: Ik hou dus van door mooie natuur wandelen, culturele dingen/musea etc bezoeken en ben ook wel actief (quat rijden, snorkelen doe ik bijv zoal graag) Ik hou niet van super toeristische gebieden, waar je om de have klap nederlanders tegenkomt zoals veel plekken in Spanje. Hoever het reizen is maakt me trouwens niks uit. Maar niet één van de landen waar ik al geweest ben.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:00

@Moonsparkle: Kijk eens of Maleisië dan wat is, dat heeft alles! Warm (soms te!) downtown Kuala Lumpur met wolkenkrabbers, natuur (jungle, bounty-eiland), cultuur ,geschiedenis en veel verschillende mensen met de bijbehorende cuisine! Met een last minute kan het ook nog voordelig zijn. Ik weet nog begin dit jaar, dat je al voor € 500,- en retour vliegticket had en je kan ook ongeorganiseerd heel goed reizen en in het land zelf uitstapjes en activiteiten boeken. Het leven daar is vrij goedkoop, hygiënisch en veilig.
Aanrader! :j

(en by the way, de Perhentian-eilanden is de plek waar expeditie Robinson word opgenomen :9 )

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:58

Moonsparkle, Misschien vind je de Tunesische Sahara wel bijzonder, juist in de herfst heerlijk warm. Het is nu nog rond de 30 graden. Met het vliegtuig landen op Djerba en dan langzaam via Matmata dor de bergen naar de woestijn, trektocht met Bedouinen en overnachtingen onder een Bedouinentent. Je kan aansluiten bij een groep of prive een 2dagen of een week trektocht maken. Kan ook te paard of met een jeep, net wat je budget is.
Vliegen kan voordelig via Dusseldorf of via Brussel hoewel je nu ook via Transavia.com voor ong. 270 eurozelf je ticket kan samenstellen.
Cultureel, maar heel relaxed en zelfs soms een beetje meditatief, terug op Djerba kun je heerlijk in de zee zwemmen.
Een spectaculaire doe en relax vakantie!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:24

Ik zelf vind Polen geweldig!!
Bijvoorbeeld de oerbossen bij Bialowieza zijn echt de moeite waard.
Dat is wel helemaal oost-polen, je kan naar de Wit-Russische grens lopen.

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:08

Kroatie is ook erg leuk! Mooie natuur, plitvice meren, heeel veel cultuur zeker in Split, Zadar en Dubrovnik.

Prijs valt mee. Vriend en ik zijn er 3 weken geweest, kamperen en met eigen auto en waren rond 700 euro pp kwijt voor 3 weken. In de zomer rond 30-35 graden in de lente en herfst iets vriendelijker.

PB maar als je een foto wilt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:16

Kroatie klinkt aantrekkelijk, nooit echt over dat land nagedacht. Wil je die foto's eens sturen?