Ervaringen backpacken (in Thailand & Indonesië)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

D_nies

Ervaringen backpacken (in Thailand & Indonesië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 16:10

Heeft er iemand ervaring met backpacken en/of voor een lange tijd in Thailand en Indonesië verblijven?

Ik ga in maart voor 3 maanden naar Thailand, Maleisië en Indonesië en ben heel erg benieuwd naar
ervaringen en tips. Ik wil in ieder geval heel erg graag gaan surfen en veel van het land zien. Houd wel
van echte doe-reizen, maar wil zeker ook op wat plekken langer blijven hangen om te relaxen/feesten.

Heb al gehoord dat Ko Phi Phi (Thailand) een aanrader is en poedersuiker Beach (Bali) voor surfers een aanrader is.

Ook is het backpacken nieuw, dus al iemand daar tips over heeft.... brand gerust los.... :D

Berdien

Re: Ervaringen backpacken (in Thailand & Indonesië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:54

Een vriendin van mij heeft drie maanden in Thailand gezeten, zij werkte bij een weeshuis daar. Ook heeft ze veel gereisd door Thailand. Het is haar erg goed bevallen. Het land, de cultuur, de mensen en de natuur, ze was er laaiend enthousiast over.

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 13:38

Ik zou ook eigenlijk 4 maanden moeten gaan. Volgens mij is er zo onwijs veel te zien in Thailand alleen al. En ik wil dan ook nog graag naar Bali & Maleisië..

Weet jij toevallig bij welk weeshuis zij heeft gewerkt. Ik wilde dat in eerste instantie ook doen, maar weet niet of ik er tijd/geld voor hem.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:01

Pfoeh nee, zou ik voor je na moeten vragen. Kom ik nog op terug :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:39

D_nies schreef:
en poedersuiker Beach (Bali) voor surfers een aanrader is.
_O-

Ben benieuwd hoe het strand echt heet :D

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 22:42

K uta Beach bedoel ik!

Wat raar... als ik het aan elkaar typ veranderd het in poedersuiker :S Moet je maar eens proberen..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 08:01

Dat komt waarschijnlijk omdat het woord k.ut op de blocklist staat, omdat men niet wil dat er scheldwoorden gebruikt worden.
De volgende woorden veranderen ook: k.ut (poedersuiker), l.ul (banketstaaf), s.hit (oliebol), g.odverdomme (appelflap). Wel leuk bedacht :D

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 08:32

Als je alleen naar Bali wilt, geloof ik wel dat "Indonesië" prima te doen is in je eentje. In mijn familie vinden ze Indonesië op dit moment ook wel veilig om alleen door te reizen, maar daar moet je een paar kleine aantekeningen bij maken. Zoals dat het het grootste moslimland ter wereld is, en daar ook eisen mee stelt. Zorg voor contacten binnen het land en draag altijd de gegevens van de ambassade bij je. En, zoals overal: pas op jezelf :) Het is wel een stuk minder "toegankelijk" dan bijvoorbeeld Thailand, simpelweg omdat er ook veel minder backpackers komen. Dat betekent dat alleen-reizen, ook meer écht alleen is.
Maar, Bali is inmiddels zo toeristisch dat ik wel geloof dat je daar goed wijs komt :)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:29

Ik ben 2 jaar geleden 6,5 week in Thailand en Maleisie geweest. In Maleisie moet je naar Perhentian Islands, zoo mooi :D! In Thailand ben ik op de volgende plekken geweest: Bangkok, Koh Samui, Phuket (niks aan, zeker geen aanrader) en Koh Phi Phi. Phi Phi is heel leuk en mooi. Ko Samui is opzich wel leuk maar niet heel bijzonder. Denk dat Ko Tao dan mooier is. Vind het achteraf wel jammer dat ik geen tijd had om naar het noorden van Thailand te gaan.
In Maleisie ben ik geweest: Perhentian Islands, Taman Negara, Cameron Highlands, Pulau Pangkor (ook geen aanrader) en Kuala Lumpur.
Ik weet niet wat je verder precies wilt weten? Je kan ook nog even bij bokt international zoeken naar andere topics over Thailand enzo, er zijn er wel meerdere waar goede tips in staan.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:33

Indonesië is prachtig!!!!

Ik ben er een maand geweest. Mijn fam woont daar van moeders kant.

Bali is prachtig maar ook Sumatra en Java zijn schitterend om te zien! Vulkanen, tempels, meren, geisers, wouden, wilde apen ed. Prachtig hoor!!!

Ik ga er weer heen met mijn zus we willen dan voor 2 a 3 week heen. Het is zo mooi! Prachtige cultuur!