Ik ga over een paar weken met school naar londen. Ik heb wel een europas maar ik wil ook graag wat contant geld mee. Bij mijn bank gaat dat minstens 15 euro kosten + hoeveel euro's je in ponden wilt wisselen. voor +- 20 euro vindt ik dat te gek
Hoe komen jullie aan buitenlands geld?
Urbanus
Geplaatst: 02-10-09 17:06
In london zelf zijn echt miljoenen geldwisselkantoren.
Ik volg dit topic even, ik ga over 10 dagen ook naar londen
Sentido
Geplaatst: 02-10-09 19:55
Ik zou als ik jou was even na gaan kijken wat duurder is. Pinnen in het buitenland is namelijk niet gratis. En je hebt een maximum bedrag per week/dag. Het is allemaal afhankelijk van je bank dus ik zou het even na vragen.
Zelf neem ik eigenlijk altijd maar gewoon contant mee, dan heb ik mijn pinpas voor noodgevallen. Maar dat is gewoon de afweging die ik gemaakt heb.
Urbanus
Geplaatst: 02-10-09 20:16
Volgens mij is het wel gratis met je europas... Met mijn studentenpas is het ook gratis
Ik ben afgelopen winter naar Londen geweest, en ik had mijn geld omgewisseld bij het GWK (Grens Wissel Kantoor), zit o.a. op verschillende treinstations.
Inderdaad zoals Ilco zegt, gewoon even langs het GWK gaan
Sentido
Geplaatst: 02-10-09 21:50
MarcoBorsato schreef:
Volgens mij is het wel gratis met je europas... Met mijn studentenpas is het ook gratis
Absoluut niet, kijk maar na op rabobank.nl. Pinnen en chippen is alleen gratis in Nl.
Esile
Geplaatst: 03-10-09 00:33
Misschien betaal je wel niet voor transactiekosten, maar je zal altijd een bepaald bedrag moeten betalen als je geld om wilt wisselen....óók als dit elektronisch gaat. En ik zou ook even langs een GWK gaan ja!
Pinnen in London is gratis met een Europas van de Rabo. Heb er 15 maanden gewoond en nooit er voor hoeven te betalen. (wel naar een normale Engelse bank gaan, zijn ook een aantal aparte, HSBC of Barclays bijv. zijn gratis.) Als het niet lukt bij het GWK kan je op het vliegveld in London wel pinnen
Veel plezier! Is echt een super stad Wel erg duur dus met 20 euro kom je daar niet zo ver
Naskapower
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-09 13:52
kom niet op het vliegveld we gaan met de de bus naar de boot en dan weer verder met een touringcar. Voor alles is gezorgt, wil alleen een keinigheidje hebben om mee te nemen naar huis en miss wat lekkers halen
Wij pinnen ook gewoon in Londen. Bijna altijd wel als we naar het buitenland gaan, je moet soms wel betalen, maar dat is een lager tarief dan dat je gaat wisselen