Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 10:58

hee hallo !! :wave:

Aangezien mijn vriend helemaal verslaafd is aan Ierland, en daar zelf al een aantal x is geweest maar nog steeds veelste weinig van dit land heeft gezien... wil ik graag een deze maanden met hem er een paar dagen op uit.
Graag zou ik van jullie bokkers wat ervaring willen hebben, en voornamelijke de goedkopere trips.. ( we willen een soort van stedentrip/rondreis gaan doen).
Zijn vakantie's waren namelijk altijd erg duur en aangezien wij volgend jaar zomer nog lekker willen genieten van vermoedelijk Cuba, moet dit tripje niet uit de hand gaan lopen :n

als jullie extra info nodig hebben van me hoor ik dat wel :j :D

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:04

Even de zoekfunctie gebruiken. Er zijn al eerder in twee topics heel veel tips gegeven.
Maar Ierland is niet goedkoop. Alles is er net iets duurder dan in NL. Hostels zijn het goedkoopst om in te slapen, maar ook daar betaal je vrij veel.
Je kunt wel op www.couchsurfing.org kijken of er mensen zijn bij wie je op de bank terecht kan. Dan wordt het alweer wat anders.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 11:10

Kukkie schreef:
Even de zoekfunctie gebruiken. Er zijn al eerder in twee topics heel veel tips gegeven.
Maar Ierland is niet goedkoop. Alles is er net iets duurder dan in NL. Hostels zijn het goedkoopst om in te slapen, maar ook daar betaal je vrij veel.
Je kunt wel op http://www.couchsurfing.org kijken of er mensen zijn bij wie je op de bank terecht kan. Dan wordt het alweer wat anders.

Op de bank? :o? :? je bedoeld gewoon bij wildvreemde mensen in huis?? dat is niets voor mij :')
ik ben dus een beetje op zoek naar de wat goedkopere excursies waar eigenlijk de hotel etc al bij in zit :D

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:44

Die heb je er niet echt. Wel fly-drives ed. maar dat moet je dus een auto huren (en links rijden en rechts besturen).
Wel kun je veel dagtrips maken met busmaatschappijen. Reken op 25 euro pp, met bijkomende lunchkosten.

Als je veel wilt zien is een huurauto wel aan te raden, want een bustochtje is ook niet alles, en lokaal openbaar vervoer moet je niet willen, tenzij je wilt stranden.

Als je je echt alleen wilt beperken tot steden, heb je geen auto nodig. Er zijn particuliere busmaatschappijen en treinen die overal naartoe rijden voor relatief weinig geld. Dan moet je dus alleen nog zorgen voor overnachtingen in de steden zelf.

Liften is wel weer heel goed te doen. En erg leuk, alleen zou ik dat in Dublin zelf ff overslaan. De rest kan wel.
En ja, op de bank slapen bij mensen is het goedkoopst, maar als je dat niet wilt, kom je toch bij hostels (alleen goedkoop als je op meerpersoons slaapzaal komt), b&b's (vaak buiten stadscentra, ) en hotels.

Nog een laatste tip: vergeet Noord-Ierland niet als je natuur mooi vindt. Met openbaar vervoer kom je er alleen via de oostkust, dus Dublin, maar het noorden is zeeeeer de moeite waard. Alleen voor de gezelligheid hoef je het weer niet te doen. Beetje saai is het er.

mbkaatje

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:22

Toch maar geen Disneyland Doom?
Ierland is zeker de moeite waard, maar dat weet je vriend al zo te lezen. Ik weet niet wat hij allemaal in Ierland al heeft gezien, maar als je voor een paar dagen heen wilt, zou ik toch iets van een citytrip nemen. En vanuit de stad wat tripjes maken.

Over prijzen weet ik niet zoveel. Ben al wel heel vaak in Ierland geweest, maar logeren dan altijd bij familie. Goedkoper kan natuurlijk niet. Tickets naar Ierland zijn niet echt duur, maar rond de kerstijd weer wel.

Heb je al gekekgen wat een fly-drive kost voor een paar dagen, dan zou je B&B's kunnen pakken, of jeugdherbergen.

De tijd dat jullie willen, zou ik alleen niet kiezen. Wat natuur vind ik er eerlijk gezegd niet echt heel veel aan in de wintertijd.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 09:58

mbkaatje schreef:
Toch maar geen Disneyland Doom?
Ierland is zeker de moeite waard, maar dat weet je vriend al zo te lezen. Ik weet niet wat hij allemaal in Ierland al heeft gezien, maar als je voor een paar dagen heen wilt, zou ik toch iets van een citytrip nemen. En vanuit de stad wat tripjes maken.

Over prijzen weet ik niet zoveel. Ben al wel heel vaak in Ierland geweest, maar logeren dan altijd bij familie. Goedkoper kan natuurlijk niet. Tickets naar Ierland zijn niet echt duur, maar rond de kerstijd weer wel.

Heb je al gekekgen wat een fly-drive kost voor een paar dagen, dan zou je B&B's kunnen pakken, of jeugdherbergen.

De tijd dat jullie willen, zou ik alleen niet kiezen. Wat natuur vind ik er eerlijk gezegd niet echt heel veel aan in de wintertijd.

Jawel hoor Disney zit zeker nog in de planning hahaha :D bedankt voor de info!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:19

De Jong Intra adverteert met fly-drive vakanties naar Dublin of Cork, korte vakanties. Misschien is dat wat.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:52

Vliegen naar Shannon en daar een auto huren en richting zuid-west rijden. Ring of Kerry is een absolute aanrader.
Daarna richting Dingle om dolfijnen te bekijken :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:47

Ring of Kerry is leuk, maar moet je zéker niet in het hoogseizoen doen. Dan zie je meer bussen en toeristen dan dat je Ierland ziet.

Dublin is leuk, maar vind ik persoonlijk nogal zielloos. Wil je een leuke, knusse en niet te grote stad die wel veel heeft, dan moet je zeker naar Galway gaan. Dat is ook dé uitvalsbasis voor trips in het westen van Ierland. Ik heb er vier maanden gewoond twee jaar geleden, en ik mis de stad nog steeds. Vergeet als je in het westen bent The Burren/Cliffs of Moher en de Aran Islands niet. Het noordwesten wordt vaak vergeten, maar in Donegal vind je nog het echte, oude, afgelegen Ierland. Daar komen weinig toeristen, spreekt een groot gedeelte van de bevolking nog dagelijks Gaelic en lijkt het alsof de tijd stil heeft gestaan.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:25

Wij waren dr gelukkig ook niet in het hoogseizoen :D

In de winter zijn we ook naar de cliffs en burren geweest en zelfs met vrieskou nog een hoop toeristen daar. Maar goed het is ook wel een erg mooie plaats.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:27

Cliffs zijn altijd druk :j Ik ben er nou vier keer geweest, en er zijn altijd wel mensen. Maar daar waar je in de winter nog in relatieve rust kun kijken en je hoofd leeg kunt laten waaien, in de zomer zie je alleen mensen, mensen en nog meer mensen. Niks aan :=

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:29

Dat is de reden dat ik graag in het voor of naseizoen op vakantie ga... laat mij in het hoogseizoen maar gewoon werken. :D
Houd sowieso niet echt van warmte dus ga daar ook niet mee weg :P

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:36

Ik vond fungi geweldig! in Dingle!

Verder was Galway erg leuk!! The Cliffs of Moher waren mooi maar ERG toeristisch...

Links onderin Ierland is het het mooist! (vond ik).

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:35

Gaaf he Fungi, wij hebben hem ook gezien.
Alleen was ie helaas niet zo speels die dag.
We waren vrij vroeg in het seizoen en dr was in die tijd nog niet genoeg vis waardoor ie de hele dag bezig is met jagen.
Hij wilde één keer meekomen met de boot maar dat was het helaas.

In de baai ernaast hadden we meer geluk. We gingen met een boottocht naar skellig michael en dr zwommen 2 dolfijnen mee met de boot.
Eenmaal weer terug in de haven hebben ze voor onze neus met z'n 2en zowat een uur gespeeld. Echt een onwijs gaaf gezicht en heeft leuke foto's opgeleverd. :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:49

Wat waren jullie grof gezegt qua prijzen kwijt? en voor hoelang? waar geboekt etc ?

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:15

ik ben samen met mijn manneke van donderdag t/m dinsdag gegaan met Ryan Air.

Daar (Dublin airport) hebben we een auto gehuurd (bij Budget cars) we zijn flink genaaid omdat we geen creditcard hadden, dus we moesten het dubbele betalen voor de auto, verder hebben we toen dit rondje gereden;

Afbeelding

Iedere nacht in een hotel geslapen (niet van te voren geboekt) en iedere avond zijn we gaan uit eten in restaurants,
Naar de Cliffs of Moher geweest entree betaald,- naar Fungi de dolfijn geweest entree betaald,- excursie over een mooi Meer entree betaald en iedere avond naar de kroeg geweest.

Totaal (incl alles) waren we € 2000,- euro kwijt..... (2 personen) maar we hebben dan ook nergens naar omgekeken en gewoon gedaan waar we zin in hadden.... :D

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:16

PS bij C - D - :):) G(=fungi) :D :):) en H was het het mooist!

E & I was saaaaaaaaai

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:13

Limerick is zo'n rotstad := ik ben daar wezen shoppen toen ik in Ierland woonde, want daar hadden ze een H&M _O-
Maar dat is zo'n nare grijze stad met ongezellige mensen. Heel oniers eigenlijk. Limerick wordt ook stabcity genoemd. Geen aanrader :n

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:43

brr, ik zou ook nooit meer naar Limerick gaan. Vreselijke stad.