Aangezien ik dit jaar afstudeer ben ik eens na gaan denken over wat ik wil gaan doen na deze studie (officemanagement). Ik ben er in ieder geval over uit dat ik niet meteen een vaste baan wil, ik wil eerst nog naar Spanje!
Mijn plan is om na mijn studie (ik studeer in juni 2010 af) flink te sparen en ergens ‘tijdelijk’ te werken tot eind april 2011. Van mei t/m augustus 2011 zou ik graag in Spanje met paarden willen werken. Dit zou eventueel nog kunnen verschuiven, maandje eerder of later komt ook goed uit.
Ik kan me duidelijk verstaanbaar maken in het Engels, en leer de basis van Spaans op school. Over mijn niveau van paardrijden kan ik vrij weinig zeggen.. Ik schat mezelf ‘intermediate’ (gemiddeld), ik rij al vrij lang, zo’n 10 jaar, alleen vind ik niet dat ik mezelf écht gevorderd kan noemen.
Het lijkt me geweldig om even weg te zijn uit NL, om op eigen benen te staan, mijn taal te verbeteren, iets van de wereld te zien en natuurlijk met paarden te werken!
Ik heb dit topic geopend omdat ik wat vragen heb en ik graag verhalen en advies wil horen. Is er iemand die zelf al eens in Spanje met paarden gewerkt heeft? Hoe heb je dit ervaren? Wat waren je taken zoal? Hoeveel dagen per week werkte je? Werkte je voor kost en inwoning, of anders?
Adresjes zijn ook welkom!
En wat betreft kost en inwoning, is dit inclusief alle maaltijden en drinken? Of alleen avondeten?
Het lijkt mij ook verstandig om genoeg geld achter de hand te hebben voor eventuele uitstapjes of onverwachte kosten, of voor een vervroegde terugreis mocht het niet bevallen, maar aan wat voor bedrag denk je dan?
Ik weet dat de zomer van 2011 nog ver weg is, maar ik wil dit graag snel regelen.. Ik heb er gewoon veel te veel zin in

Dit was het wel zo’n beetje denk ik.. Bedankt voor het lezen!