Ervaringen/tips Los Angeles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonney4evver

Ervaringen/tips Los Angeles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 17:56

Hallo,
over 2.5 week vlieg ik samen met mijn zusje richting LAX. We zijn druk bezig met het plannen
van het hotel , wat willen we gaan doen enz maar we lopen aardig vast.
Wie heeft wat tips voor mij?
Hoe kan je het beste bezienswaardigheden bereiken? Ov, of toch een auto huren?
En een hotel dicht bij airport of midden in het centrum?

Hopelijk is iemand er al eens geweest en heeft wat tips :)

ps Als jullie denken wat plannen ze het laat, wij vliegen IPB vandaar!

LuvdaTossa

Re: Ervaringen/tips Los Angeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:59

Universal Studios zeker weten gaan bezoeken! Makkelijk via de metro en een pendelbus.

We zijn een aantal dagen geweest. Ov vond ik goed geregeld en via het OV kun je op veel plekken komen. Verder hebben we nog de Hollywoodletters bezocht, Santa Monica is wel een aanrader, of Malibu en Disneyland in Anaheim (makkelijk met trein te bezoeken). Alleen ben geen disneyfan dus vond dat niet heel veel aan.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:02

Ik denk dat een auto huren wel handig is in alle steden in Amerika, aangezien LA al net zo groot is als de provincie Utrecht. ;) Gelukkig kan je met het OV ook een end komen, maar daarvoor zal je toch wat meer tijd uit moeten trekken (het is ws. wel goedkoper).

Een echte aanrader in LA is toch wel de Universal Studios zoals hierboven al genoemd wordt. Het is een soort pretpark met allerlei achtbanen, waterbanen en andere attracties, die allemaal in verband staan met een film. Verder vind je ook verschillende sets terug van bekende films. Google er anders even op. :D

Naast de Universal Studio's is het natuurlijk leuk om over the walk of fame te lopen. Die straat met al die sterren dus. Je hebt er ook allemaal leuke souvernirwinkeltjes. :)
De Hollywood letters zijn ook leuk om te zien, alleen wist ik toen niet hoe je er moest komen, dus ik heb ze maar van een grote afstand gezien.
Bel Air is ook leuk, daar wonen een aantal sterren en daar heb je de Rodeo Drive, een van de duurste winkelstraten van Amerika.
Je kan bij LA ook leuk naar het strand, zelf zou ik naar Santa Monica Beach gaan. Dat is iets verder rijden, maar wel ontzettend mooi strand met een leuke pier (ook erg bekend).

Nu heb ik nog maar een paar dingen genoemd van dingen die je daar kunt doen. Er is nog zó veel meer! Ik zou zeggen lees je goed in op internet en bekijk bij je hotel de foldertjes, want het is echt een geweldige stad :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 00:15

Idd Santa Monica (Beach), kun je met de bus heen. Is onwijs goedkoop (onze ervaring tenminste). Maar auto huren is denk ik wel het makkelijkste. Universal Studios natuurlijk, zoals ook al genoemd. Rodeo Drive, Sunset Boulevard, Hollywood Hills (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollywood_Hills), ... Have fun! :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:44

Ik zou echt een auto huren daar :j
Hadden wij ook, beviel prima :)

Hollywood boulevard zou ik zeker bezoeken als ik jou was, heerlijk kitsch allemaal :j

Verder vind ik LA als stad totaal niet leuk trouwens... het heeft geen sfeer.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:10

Klopt, dan zou ik eerder in het westen uitwijken naar San Francisco!! Dat vond ik echt een geweldige stad.

LA hebben we ook in één dag gedaan en ik had niet echt de behoefte om daar nog veel langer te blijven. De Walk of Fame is wel grappig, maar het blijven stenen... Net als Las Vegas, leuk om er eens geweest te zijn, maar niet heel sfeervol.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:11

San Francisco is idd een fantastische stad, zou ik ook eerder heengaan. Inclusief de supermooie kustplaatjes die kant op, zoals Santa Cruz ( :+:), Santa Maria en Santa Barbara. Langs de kust van SF naar LA rijden (of andersom) is dan ook een prachtige route!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:28

Zeker!

La Jolla en omgeving, waar wij vanuit zijn gegaan is ook fantastisch. We zijn van daaruit naar de canyons gegaan en naar Frisco. SF is echt een leuke stad! Daar kun je je prima vermaken en daar zou ik ook zo weer heen gaan.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:05

Bedankt allemaal :)