Praag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 22:59

Ik wil heel graag volgend jaar naar een nieuwe stad. Nu ben ik al in Parijs en New York geweest, dus ligt de keuze bij Praag. Is dat een beetje goedkoop qua eten en kleding? Of moet ik het vergelijken met het leven hier in Nederland.(Kleding veel te duur enz.)
Wie is er allemaal geweest en wat vonden jullie ervan? Gaan jullie nog een keer of zeggen jullie, eens maar nooit meer? Reacties zijn welkom en eventuele tips voor de eigenheimer(alleenstaand).

uletje

Re: Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:07

Praag is heeeeeel goedkoop! Ik ben er maar een week geweest maar het verblijf daar is niet duur. Ook kleren en dergelijke vielen zeker mee. Behalve natuurlijk de bekende modeketens, daar zijn de prijzen hetzelfde.
Ik vond het een erg leuke stad met een goed uitgaansleven en een interessante cultuur. Ga zeker nog eens terug!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:09

10 jaar terug (jee ik word oud) was het echt heel goedkoop, voor een dubbeltje met de tram naar de andere kant van de stad.
Hele mooie stad, ik weet alleen veel niet meer :+

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:26

Er zijn een hoop regio's waar ik verliefd op ben, maar het oosten (Krakau, Praag) staan hoog op de lijst. Je kunt er alles vinden: prachtige binnensteden, uitgaan, cultuur, natuur en ik vind de mensen erg vriendelijk.

Op de toplocaties worden westerse prijzen gerekend, even daarbuiten wordt het een stuk leuker. Toevallig heb ik nog een bonnetje op de foto staan: voorgerecht, hoofdgerecht en 6 halve liters bier voor 12,50 euro. :o :D Nee, daar ben ik niet trots op. Het was tè gezellig en ineens ging het restaurant dicht, bleken we flink wat uren en glazen verder te zijn! :oo

Toevallig heb ik nog een verslag van Praag en omstreken op Bokt staan. Het is inmiddels alweer twee jaar geleden dat ik op bezoek ging bij een oud-klasgenoot die daar studeerde. Lekker goedkoop en we hadden onze persoonlijke gids die alle hotspots (ook niet toeristische!) van Praag liet zien en ons meenam in het échte dagelijkse Praagse leven.

Snader @ [HK] Wie scheurt dit jaar de kleren van ons lijf? Ontboezeming& 5

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:04

Ik ben al in veel steden geweest maar Praag behoort tot één van mijn favoriete steden. Praag heeft heel veel charme en de gebouwen zijn werkelijk waar prachtig gerenoveerd. Ik ben er in 1996 eens geweest maar toen vond ik het niet zo. Ik ben er in 2007 weer geweest, wat een verschil!
Als je nog iets wilt zien: Joods Kerkhof, rondvaart over de rivier, het oude Gemeentehuis, de burcht en gewoon lekker slenteren door de Joodse wijk.
De prijzen voor kleding schelen al niet zo veel meer, zeker als het gaat om de bekende merken. Eten is goedkoper.
Heb je een beetje budget voor het hotel dan is het Andel Hotel een aanrader. Verder heb je prima hotels in het centrum waaronder Hotel Paris.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:14

Praag is ook een van mijn favo steden. :j Er hangt gewoon een hele fijne sfeer, er is genoeg te zien en te doen.
Ik vind Praag trouwens niet zo heel goedkoop. De prijzen gaan toch redelijk richting de westerse prijzen. Vergeleken met de rest van Tsjechië is Praag behoorlijk duur.

De Karelsbrug vind ik zelf het leukste plekje van Praag. Er staan allemaal mensen muziek te maken, sieraden te verkopen en je kunt een portret van jezelf laten maken in caricatuur of normaal.

Verder is de Joodse wijk een aanrader en verder zou ik je van te voren goed inlezen, want er is nog véél meer te zien en te doen!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 01:36

Praag is super! Naast Wenen mijn lievelingsstad :D!
Er is veel te doen en veel te zien. Het is een mooie stad, en ook nog eens niet duur. Ik ben er 2x geweest en ga zéker nog een keer terug :).

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:47

Praag is echt een leuke stad, echt wel een aanrader! Maar goedkoop valt tegen, de stad wordt steeds duurder. Er zitten veel standaard winkels die gewoon de normale prijzen aanhouden net als in Nederland (H&M, Mango, Intersport etc.)

Maar kom je net buiten Praag...de omgeving (overigens ook een aanrader om eens te kijken!) dan heb je wel onwijs goedkope restaurantjes waar je toch goed kan eten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 00:02

Hele mooie stad, en in het centrum alles binnen loopafstand, ik vond het zeer de moeite waard.
Of je echt voor kleding daar moet gaan shoppen weet ik niet, en nadat ik er ben geweest zijn de prijzen ook gestegen, maar voor de kunstliefhebber en degene die geinteresseerd is in geschiedenis, is het echt een MUST!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Praag

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:25

Praag is leuk en super mooi!! Het is niet duur, maar wordt wel steeds duurder. Bier is er bijvoorbeeld heel goedkoop, een halve liter mineraalwater koste 4x meer dan een halve liter bier! Een leuke stad om lekker rond te slenteren. Ik was er eind augustus en toen stond de Karelsbrug grotendeels in de steigers, dat was wel jammer. Inderdaad, lees je goed in! De stad heeft zoveel geschiedenis..al weet ik niet of je daarin geinteresseerd bent natuurlijk.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:48

SUPER goedkoop, mooooooi, gezellig... Doen doen doen!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:42

Ik ben er 2 jaar geleden geweest en erg mooie stad, relaxte sfeer, alles op loopafstand en erg goedkoop.
Zo alles in een zin gepropt. :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:50

Ik ben er in mei dit jaar geweest.
Ik vond het vooral een erg gezellige stad :P
De kleding was niet heel goedkoop, ik denk ongeveer hetzelfde in Nederland.
Het eten en drinken (en dan vooral het bier natuurlijk :+) is er wel heel goedkoop!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:15

Ik ben 5 jaar geleden in Praag geweest.
toen vond ik het al een hele mooie stad,

nu zie ik een aanbieding van een 4 daagse reis naar Praag
voor maar 99 euro pp incl!
dus die ga ik zeker boeken met mn vriendje!

iemand enig idee of praag in de december maand ook mooi verlicht is enz zoals bv londen of parijs?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:52

Geen idee maar dat lijkt mij van wel. Praag at night is sowieso prima!