Tips gevraagd: Stedentrip naar Berlijn!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Tips gevraagd: Stedentrip naar Berlijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 20:29

Mijn vriend en ik willen graag in de Herfstvakantie een stedentripje maken naar Berlijn! We zijn er nog niet helemaal uit welk hotel etc.. wat iig wel duidelijk is, is dat we via Expedia een "vlucht+hotel"-reis gaan doen. Natuurlijk zijn we nog opzoek naar 'aanraders'. Kennen jullie nog een leuk restaurant of een hotel waar je het echt naar je zin hebt gehad, aarzel dan niet om dit te delen met mij! :P

We gaan natuurlijk niet voor het hotel maar voor de "Sehenswürtigkeiten". Hebben jullie nog dingen naast de Reichstag, Fernsehturm, Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie en Unter den Linden? Gave Musea die de moeite waard zijn? Nog andere bouwwerken of plaatsen waarvan je echt zegt.. dát moet je zien?

Alvast bedankt! :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:32

Kijk hier eens, een recent topic van mij: [BI] Berlijn - leuke tips gezocht

Ik kom hier later nog even terug (nu geen tijd) om mijn highlights te laten weten. Was iig erg onder de indruk van The Story of Berlin en het Mauermuseum. Sowieso heeft de gehele stad indruk op me gemaakt, ik wil ook zeker op korte termijn terug. En dan wil ik de Mauerweg gaan volgen: http://www.berlin.de/mauer/mauerweg/index/index.de.php (nu maar een klein stukje gedaan).

Anne.

Re: Tips gevraagd: Stedentrip naar Berlijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 21:09

Ik heb vandaag mijn hotelletje geboekt! We gaan van 18 tot en met 21 oktober. Lekker vliegen.. geen zorgen met overstappen etc. :D

We hebben inmiddels een klein lijstje gemaakt:
- Brandenburger Tor
- Bundestag
- Unter den Linden
- Berliner Dom
- Fernsehturm
- Checkpoint Charlie
- Holocaust Mahnmal
- DDR museum

En natuurlijk niet te missen de Kurfurstendamm en het KaDeWe