Ik wil met de kerstdagen richting Zweden. Weet iemand hoe de levens standaard daar is. Mijn collega vertelde dat het ongeveer hetzelfde is als hier. En dat alleen drank duur is.
Ik weet niet beter dat Noorwegen duur is, maar van Zweden heb ik echt geen idee.
Gaan! Het is er super mooi! Drank is inderdaad duur, een flesje bier kost al snel 8 euro, en je kan in de supermarkt enz geen drank kopen. Dit kan alleen in een speciale winkel. Voor de rest is het volgens mij het zelfde als nederland ongeveer!
Brittol
Geplaatst: 25-09-09 07:23
Ik houd dit topic ook even in de gaten, ga 10 oktober op uitwisseling naar Zweden, dus ben erg benieuwd
olga
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-09 07:25
Ik geef gelukkig niet veel om drank, dat scheelt weer. Is het erg koud rond de kerst periode?
volgens mij wel. maar als ik eraan denk zal ik het vragen aan de mensen die ons veulen komen ophalen dat zijn namelijk zweedsen haha die komen maandag denk ik
Hoe koud het is, is natuurlijk erg afhankelijk naar waar je in Zweden gaat.
Verder vind ik het reuze meevallen dat Zweden duur is, inderdaad een beetje gelijk aan NL. In stockholm stappen, ben je bijv. 4 euro kwijt voor een drankje. Maar dan heb je wel zowat een dubbele hoeveelheid drank. Verder vond ik Noorwegen duurder dan Zweden (maar de koers van de zweedse kroon staat volgens mij ook gunstiger). Drank kopen kan bij Systembolaget (heeft een monopolie, dus ze kunnen het zo duur maken als ze willen, de mensen kopen toch wel bij hun).