Wat eerst boeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Wat eerst boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:41

Ik heb even een praktische vraag.
Als je een hotel los boekt van een vlucht. Wat moet je dan eerst boeken? De vlucht? Of het hotel?

Want als je eerst het hotel boekt, weet je niet of er op dat moment een vlucht gaat. En boek je eerst de vlucht, dan weet je niet of het hotel nog vrij is...

Of ben ik nu heel stom? }:0

Cadaz

Re: Wat eerst boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:42

eerst zou ik vlucht doen,
je kunt altijd nog ander hotel zoeken. ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:43

Vlucht. Er zijn altijd meerdere hotels, vluchten zijn wat beperkter. :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:44

Kun je niet beter een alles in 1 reis boeken? (All-in) :) Vaak nog goedkoper en als je dan van te voren even info vraagt wanneer je welkom bent in het hotel ben je van het hele gezeur af :j
(let wel op dat je dan niet uren moet wachten op je hotel kamer, dus dat het dan netjes aansluit :j )

Anders eerst een vlucht als je het toch los wil doen :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:51

Of je mailt het hotel of er in die periode nog genoeg plek is, daarna boek je je vlucht.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:54

Dan check je toch eerst of zowel de vlucht als het hotel te boeken is - dus eerst jezelf informeren en dan boeken?

Ik boek nooit meteen als ik de gewenste vlucht heb gevonden. Dan ga ik idd even online naar overnachtingen kijken en dan terug naar de site met vluchten. Vervolgens is zowel het boeken van de vlucht als van de accommodatie een kwestie van 5 minuten gegevens invullen. Het moet wel heel raar lopen wil nét in die 5 minuten het hotel van jouw keuze volgeboekt zijn.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:33

Zelf boek ik meestal eerst de vlucht en zoek dan later nog een hotel, die zijn er toch genoeg. Maar heb je echt één ding op het oog, dan zou ik kijken of er nog vluchten zijn, daarna bellen naar het hotel en dat telefonisch boeken, en dan direct de vlucht boeken. Bijna tegelijk dus. ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:57

Kun je geen optie op een hotel nemen? Dat je dus boekt, maar nog niets vastlegt? Dan kun je daarna een vlucht boeken en je hotel definitief boeken :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:59

Tegelijk. Gewoon op voorhand op zoek gaan naar een goed hotel, kijken welke dagen je plek vindt en dan daarop gebaseerd een vlucht opzoeken. Of the other way around, maakt niet zoveel uit. Ik doe meestal een week opzoekwerk en boek dan in één keer vlucht & hotel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:02

Ik zoek ook eerst alles bijelkaar, welke vluchten er gaan en welke hotels ik kan boeken voor betreffende periode en bepaalde prijzen. Als ik alles op elkaar afgestemd heb en gecheckt heb of het allemaal nog vrij is, boek ik.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:35

Nou het punt is dat ik mijn vriend voor zijn verjaardag een Bongo bon heb gegeven voor europese steden. Dus je zit aan een aantal keuze hotels vast. Vandaar dat ik me inderdaad afvroeg wat ik nou het beste eerst kon boeken.
Maar ik denk dat we inderdaad het beste eerst kunnen kijken voor een bepaalde periode en dan kijken wanneer de vluchten gaan.