Working holiday visum gezondheidsverklaring nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Working holiday visum gezondheidsverklaring nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:37

Bij toeval had ik het ergens op internet gelezen anders had ik daar niet eens aan gedacht. Ik heb dus vorige week een gezondheidsverklaring opgevraagd bij de dokter die ik vandaag op wou gaan halen. De dokter vertelde me net dat een onafhankelijke arts (GGD) een gezondheidsverklaring moet maken en dat mijn eigen dokter dat dus niet mag doen.

Wat een gedoe voor zo'n verklaring. Daarom mijn vraag of je het wel echt nodig bent?
Ik vertrek trouwens naar Australië.

Goof

Re: Working holiday visum gezondheidsverklaring nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:28

Ik heb ook eens een working holiday visa aangevraagd, maar dit kan ik me echt allemaal niet herinneren hoor.
Wat een gedoe zeg, ik vraag me ook af waar het op slaat eigenlijk.

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 01:26

Ik heb een Working Holiday Visa voor Canada en hoefde dat ook niet te doen.
Succes met je visum aanvragen en je tijd in Australie

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 22:26

Erg bedankt voor de antwoorden :) Tijdens mijn visum aanvraag heb ik ook nergens te lezen gekregen dat ik een gezondheidsverklaring moet hebben dus vond het opzich al heel vreemd en ik had al tig dingen gelezen over het visum dus kon het me al niet voorstellen.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 06:56

niks van aantrekken, alleen als ze je het echt gaan vragen. Maar ik had het niet hoeven doen toen ik mijne ging halen (kan natuurlijk verandert zijn, in de afgelopen paar jaren)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:25

Begrijp ik goed dat je je visum al aangevraagd hebt? Dan kun je als het goed is, online de status checken, daar moet dan bij staan of ze in afwachting zijn van je gezondheidsverklaring of niet.

Het kan namelijk wel nodig zijn. Toen ik mijn WHV aanvroeg, moest ik een X-ray van mijn longen aanleveren om aan te tonen dat ik geen TBC had. Dit omdat ik vlak voor vertrek naar Australie op Aruba gewoond had. En dat is dan (volgens Australische overheid) weer een hoogrisicogebied voor TBC.

Heb je er een nodig, dan moet je idd naar een 'speciale' beedigde arts, die moet dan de verklaring doorzetten naar de ambassade in Berlijn, die sturen het naar Hobart en dan nemen ze je aanvraag in behandeling (zo ging het bij mij). Houd er rekening bij dat het ongeveer een week duurt tussen dat jij bij de arts bent en je verklaring in Hobart ligt. (daar ben ik nl de mist mee ingegaan en kon al mijn tickets cancellen....)

Succes!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:32

Wow, dat is dan een tegenslag. Erg bedankt voor de info. Ik zal eens kijken of ik online mijn visa-status checken. Ik heb er al één toegewezen gekregen dus denk dat het niet nodig is, maarja, ik kan het maar beter even nakijken.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:07

Als je visum de status 'Granted' heeft, dan hoef je niets meer aan te leveren.