We zitten er aan te denken om komende winter een last-minute ski vakantie te boeken. Nu ben ik stiekem wel een beetje bang dat er uiteindelijk niks meer blijkt te zijn. We gaan met z'n 2en. Is hier iemand al eens last minute gaan skieen? Zo, ja: waar kwam je uit en scheelt het echt zoveel in prijs?
Het kan prima. Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wanneer je wilt gaan! Ik ging buiten de schoolvakanties om, dus toen was er nog zat plaats. Heerlijk, hele pistes voor jou alleen.
De boekingen van de wintersport ligt volledig op zijn gat, dus als je enigzinds flexibel bent is het prima te doen! Voordeel is dat je straks echt goed kan kijken waar er veel sneeuw ligt
Ik heb toch geen vakantie ivm m'n studie, dus moet het doen in een week waarin ik wat colleges kan missen/geen belangrijke dingen heb. Buiten de schoolvakantie wordt het dus sowieso (ga niet voor mn lol in het hoogseizoen weg, als het ook erbuiten kan). We willen ergens in februari/maart.
Hebben jullie wel eens een lastminute geboekt?
jipje_niekje
Geplaatst: 23-09-09 15:52
Ik heb het vorig jaar gedaan, maar dat was dan wel buiten de reguliere vakanties om en dan scheelt een stuk. Uiteindelijk zijn we in Frankrijk beland in een goed hotel. We hadden een busreis, hotel op basis van halfpension en inclusief een skipas. Dit kostte ons toen 399 euro per persoon en was 10 dagen. Dit scheelde 150 euro met de 'gewone' prijs. Wanneer je flexibel bent in je vrije dagen en je niet gebonden bent aan schoolvakanties zou ik zeker last minute durven boeken.
Ik boek nooit lastminute, en heb voor 500 euro een hele leuke wintersportvakantie Een reisbureau doe ik idd ook niet aan, en ik neem meestal een huisje iets verder van het dorp, dat kan je maar zo meer dan 1000 euro schelen
Beetje rond googlen op wintersport appartementen. In het duits typen levert je vaak al oostenrijkse gästehaus sites op. Of hotels, net wat je wilt. Of een hotel zoeken wat je wilt via een reisbureau, en daarna zelf naar dat hotel bellen om te boeken. Vroeger toen we nog jong waren, gingen we elk jaar naar hetzelfde hotel. Mijn ouders belden elk jaar gewoon dat hotel om te boeken. Nu ik zelf ga, zoek ik gewoon oostenrijkse pensionnetjes op internet, en schrijf ze zelf aan. Of bel ze zelf. Of een beetje rondvragen in je vrienden/kennissenkring wie waar heen gaat en hoe dat beviel. En telefoonnummers vragen
een chalet is voor 2 toch veel te groot. Is toch meer voor meerdere personen. Als je niet aan vakantie's gebonden bent. En ook niet naar een speciale bestemming dan kan je best last minute boeken. Vorige jaar bij ons niet gelukt omdat we in een speciale periode ( met vakantie) en naar een speciale bestemming wouden. Daar zat alles vol. Maar verder zijn er zekers nog plaatsen genoeg waar je met 2 personen heen kan last minute. Als het niet via en reisburo lukt. dan lukt het altijd nog via een site van een skigebiet. Zo boekte wij altijd. Nu we met 10 gaan hebben we wel optijd moeten boeken.
waarom te groot? zijn ook chalets of appartementen voor 4 personen. voor 2 personen lekker ruim, voor 4 personen vaak te krap. johanne; vorig jaar gingen wij met een groep van 17 naar val thorens en hebben we 2 prive chalets gehuurd slechts 3 weken van te voren....