Stage lopen in Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Stage lopen in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:22

Volgend schooljaar (begin september) heb ik de mogelijkheid om voor mijn studie (lerarenopleiding Engels) een tijd naar een Engelstalig land te gaan om mijn Engelse uitspraak bij te spijkeren. Ik wil ontzettend graag het Amerikaans Engels leren en daarom lijkt het me ook handig om in die periode naar de VS te gaan, alleen tot nu toe is het nog moeilijk om een mogelijke stageplek te vinden.
Ik moet op school nog kijken in de mappen (daar staan ervaringen in van andere studenten), maar ik dacht misschien zijn er ook bokkers die tips hebben. Vrijwilligerswerk of werk maakt niet uit.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:55

Ik zou eerst informeren naar de kosten. Wij kunnen ook een semester naar de US, maar qua sponsering betaalt de universiteit voor dat land praktisch niets. Je moet zelf inschrijvingskosten, verblijf, vliegtuigtickets etc. betalen. Heb al van meerdere mensen gehoord dat ze per maand €600 à 1000 kwijt waren aan alleen al hun verblijft en dat is dan exclusief de vliegtuigtickets (wat afhankelijk van je bestemming van 300 tot 500 euro enkele reis kan oplopen) en inschrijvingskosten.

Wat voor stage moet je doen? Wellicht heeft je onderwijsinstelling contacten met mogelijke stageplaatsen of is er een database met stageplekken.

Goof

Re: Stage lopen in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:57

Ik heb ook de leraaropleiding Engels gedaan en heb toen ook drie maanden stage gelopen op een basisschool in Australie. Supergave ervaring.

je zou gewoon eens moeten nadenken over in welke plaats je zou willen stage lopen en gewoon eens wat scholen moeten mailen. Ongetwijfeld zit er een tussen die het hartstikke leuk vindt om een buitenlandse stagiaire te krijgen!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: Stage lopen in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:52