Annuleren of niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Annuleren of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:03

Sorry als het niet goed staat, een twijfel tussen hier en LZP of MW :o

Wij hebben een vakantie geboekt *D , vertrek 3 oktober, heerlijk 8 dagen naar Tunesie all in 8-) ….
Voor mij zelf is het 10 jaar geleden dat ik de laatste keer op vakantie geweest ben, ik heb hier dus ook zeer naar uitgekeken zeker omdat we al een tijd geleden geboekt hebben…… :o

Nu ben ik helaas getroffen door Pfeiffer en kamp erg met de nasleep hiervan :( .
Mijn paarden staan al weken stil, ben nu weer begonnen met een aantal uren te werken maar een week thuis geweest en gehoopt dat ik er sneller vanaf zou komen als ik echt volledige rust zou nemen ;( .

Afgelopen vrijdag hebben wij de tickets opgehaald en geinformeerd hoe het zat met eventueel annuleren op basis van mijn gezondheidsklachten :+ , gelukkig hebben wij een goede verzekering afgesloten ;) en krijgen we de hele reissom vergoed bij annuleren. De medewerker van reisbureau deed zelfs de uitspraak, annuleren is in jullie situatie het meest verstandige, een vakantie is vooraf al bewust of onbewust spannend en stressvol met alles pakken e.d. en de reis gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

Vriendje zegt, jij moet de keuze maken, ik sta 100 % achter je…..

Ik twijfel heel erg, aan de ene kant zie ik er wel tegenop, hoe lang heb je nodig om bij te komen van de reis, hoe zal ik me daar voelen ik heb geen zin om me lamlendig te voelen op vakantie, aan de andere kant denk ik, misschien doet het je wel goed even lekker ertussen uit….

Iemand hier die misschien een nuttig advies kan geven :?
Al stel je me maar de juiste vraag waardoor ik als ik het antwoord geef direct mijn beslissing weet :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:08

Tunesie is maar klein stukje in het vliegtuig en daar hoef je niks, lekker eten, drinken en je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover collega's, paarden enz.
Niet stressen over koffers pakken , gewoon nu al beginnen met je spulletjes rustig bij elkaar pakken en gewoon gaan en heerlijk uitgerust weer terug komen.

mamamika

Re: Annuleren of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:14

HOi Miep

Mijn advies zou zijn niet doen.
MIjn zoontje van 6 jaar heeft sinds november vorig jaar de ziekte van pfeiffer.
Alle vormen van stress levert vermoeidheid op en ook leuke dingen zoals op vakantie gaan levert hoe dan ook stress op.
Is er geen mogelijkheid dat je bloed laat prikken om te laten onderzoeken of je pfeiffer op de terug weg is ja of nee?

Dan is denk ik persoonlijk voor jouw de beslissing ook wat makkelijker.
Groetjes Natasja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:16

Het ligt er aan wat je wil op je vakantie :)
Als je toch alleen langs het zwembad wil liggen dan zou ik gaan, lekker uitrusten, lekker zonnetje :) Maar als je eigenlijk het land wil ontdekken en dat nu niet kan, dan zou ik annuleren en gaan als je kan doen wat je eigenlijk wil.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:18

bigone schreef:
Tunesie is maar klein stukje in het vliegtuig en daar hoef je niks, lekker eten, drinken en je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover collega's, paarden enz.
Niet stressen over koffers pakken , gewoon nu al beginnen met je spulletjes rustig bij elkaar pakken en gewoon gaan en heerlijk uitgerust weer terug komen.

Dank je voor je reactie.
Aangezien reizen voor mij, buiten de Pfeiffer om, al erg vermoeiend en pijnlijk is, daarom nog meer twijfel voor het reizen e.d.

mamamika schreef:
HOi Miep

Mijn advies zou zijn niet doen.
MIjn zoontje van 6 jaar heeft sinds november vorig jaar de ziekte van pfeiffer.
Alle vormen van stress levert vermoeidheid op en ook leuke dingen zoals op vakantie gaan levert hoe dan ook stress op.
Is er geen mogelijkheid dat je bloed laat prikken om te laten onderzoeken of je pfeiffer op de terug weg is ja of nee?

Dan is denk ik persoonlijk voor jouw de beslissing ook wat makkelijker.
Groetjes Natasja

Dank je voor je reactie ik ben al op de terugweg, kamp met de nasleep ervan

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:19

Ik heb zelf ook anderhalf jaar een hele zware vorm van Pfeiffer gehad, maar zou mooi mijn vakantie niet afzeggen als ik jou was :n.
Je kunt misschien niet het land uitgebreid gaan bekijken, maar thuis is het toch wat meer stressvol i.v.m. werk, paarden, koken en weet ik het. Als je op vakantie bent kun je JUIST lekker uitrusten en misschien als je overdag even twee uurtjes slaap tussendoor pakt gaat het een stuk beter. Ik ging altijd twee uurtjes slapen en dan had ik daarna wel weer even energie!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:20

Kun je met je vriend afspreken dat hij veel doet?
Dus (helpen met) je koffer inpakken, vervoer regelen, tickets, paspoorten ed inpakken. Kortom, dat jij nergens over hoeft na te denken? Zo ja, dan zou ik wel lekker gaan, ik denk dat het juist goed voor je is om er even lekker tussenuit te zijn.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:21

Blijheid schreef:
Het ligt er aan wat je wil op je vakantie :)
Als je toch alleen langs het zwembad wil liggen dan zou ik gaan, lekker uitrusten, lekker zonnetje :) Maar als je eigenlijk het land wil ontdekken en dat nu niet kan, dan zou ik annuleren en gaan als je kan doen wat je eigenlijk wil.

Ons plan is om van beide te doen, dagje cultuur opsnuiven, dagje chil....

Appieee schreef:
Ik heb zelf ook anderhalf jaar een hele zware vorm van Pfeiffer gehad, maar zou mooi mijn vakantie niet afzeggen als ik jou was :n.
Je kunt misschien niet het land uitgebreid gaan bekijken, maar thuis is het toch wat meer stressvol i.v.m. werk, paarden, koken en weet ik het. Als je op vakantie bent kun je JUIST lekker uitrusten en misschien als je overdag even twee uurtjes slaap tussendoor pakt gaat het een stuk beter. Ik ging altijd twee uurtjes slapen en dan had ik daarna wel weer even energie!

Op dit moment doe ik naast rusten, alleen een paard uurtjes werken per dag, verder niets.
Maar bedankt voor het delen van je ervaring :?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:22

Storm76 schreef:
Kun je met je vriend afspreken dat hij veel doet?
Dus (helpen met) je koffer inpakken, vervoer regelen, tickets, paspoorten ed inpakken. Kortom, dat jij nergens over hoeft na te denken? Zo ja, dan zou ik wel lekker gaan, ik denk dat het juist goed voor je is om er even lekker tussenuit te zijn.

Dat zijn iig al dingen die hij zal moeten doen........
Vervoer is al geregeld :D
Paspoorten en tickets liggen al grijpklaar :=
Alleen de zooi moet nog gepakt worden :+

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:25

miep1979 schreef:
:?

?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:27

Appieee schreef:
miep1979 schreef:
:?

?

:o whoeps correctie wilde :D

:=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:28

schat!.......... je hebt 8 dagen om bij te komen van het pakken en het reizen........... en om aan te sterken :)

denk dat je er alleen maar beter vandaan komt :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:30

KiWiKo schreef:
schat!.......... je hebt 8 dagen om bij te komen van het pakken en het reizen........... en om aan te sterken :)

denk dat je er alleen maar beter vandaan komt :)

:= zo kan je het ook zien natuurlijk :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:32

Als je wel wilt annuleren, bel eerst alsjeblieft even de maatschappij.
Want een medewerker van een reisbureau mag nooit een uitspraak doen of het wel of niet vergoed word.

Ik werk bij een verzekeringskantoor o.a. op de schade afdeling, maar zelfs ik mag geen uitspraken doen, dat kan alleen een schadebehandelaar die zijn diploma's heeft.
Je wilt niet weten hoeveel mensen verkeerd geinformeerd worden.

Had je al Pfeiffer toen je boekte? of toen je de verzekering afsloot?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:33

Let wel op dat je absoluut niet in de volle zon mag met Pfeiffer.
Op zich zie ik geen bezwaar tegen de vakantie als het als relax vakantie geboekt is, beetje met een boekje onder de paracol wordt je vast niet slechter van :D
Ligt er helemaal aan hoe je je voelt, als je nog keelpijn hebt en zware ledematen kan ik me ook voorstellen dat je liever thuis bent. Ik weet uit ervaring dat vliegen na Pfeiffer wel kan zorgen dat de keelpijn verergert of terugkomt helaas.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:36

daantjuhhh schreef:
Als je wel wilt annuleren, bel eerst alsjeblieft even de maatschappij.
Want een medewerker van een reisbureau mag nooit een uitspraak doen of het wel of niet vergoed word.

Ik werk bij een verzekeringskantoor o.a. op de schade afdeling, maar zelfs ik mag geen uitspraken doen, dat kan alleen een schadebehandelaar die zijn diploma's heeft.
Je wilt niet weten hoeveel mensen verkeerd geinformeerd worden.

Had je al Pfeiffer toen je boekte? of toen je de verzekering afsloot?

Oke bedankt voor deze nuttige tip :P

Nee ik had geen Pfeiffer toen wij de boeking deden en de verzekering hebben we gelijktijdig afgesloten :P

Sizzle schreef:
Let wel op dat je absoluut niet in de volle zon mag met Pfeiffer.
Op zich zie ik geen bezwaar tegen de vakantie als het als relax vakantie geboekt is, beetje met een boekje onder de paracol wordt je vast niet slechter van :D
Ligt er helemaal aan hoe je je voelt, als je nog keelpijn hebt en zware ledematen kan ik me ook voorstellen dat je liever thuis bent. Ik weet uit ervaring dat vliegen na Pfeiffer wel kan zorgen dat de keelpijn verergert of terugkomt helaas.

Ik heb nooit keelpijn gehad :+
Wel zware ledematen en gewoon moe moe moe :(
Goed dat je het zegt van de volle zon :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:39

Ooh dat is iig gunstig.
Ik ga der ook wel van uit dat je in dat geval kunt annuleren.
Maar even een belletje doen kan nooit kwaad.

En ja gaan of niet?
Dat kan ik niet echt zeggen, ik weet niet hoe je je voeld en wat je uit je vakantie wilt halen?

Gewoon lekker luieren en genieten, tja, dat zal misschien wel lukken.
Maar als je een hele actieve vakantie wilt, dan is het misschien verstandig om te annuleren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:41

miep1979 schreef:
Ik heb nooit keelpijn gehad :+

Geluksvogel!!
Ik heb 3 weken lang niets dat groter was dan een sesamzaadje kunnen doorslikken, alsof iemand met een mes in je keel zat te duwen :(
Als je je enkel nog moe voelt: lekker gaan en geen activiteiten plannen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:48

daantjuhhh schreef:
Ooh dat is iig gunstig.
Ik ga der ook wel van uit dat je in dat geval kunt annuleren.
Maar even een belletje doen kan nooit kwaad.

En ja gaan of niet?
Dat kan ik niet echt zeggen, ik weet niet hoe je je voeld en wat je uit je vakantie wilt halen?

Gewoon lekker luieren en genieten, tja, dat zal misschien wel lukken.
Maar als je een hele actieve vakantie wilt, dan is het misschien verstandig om te annuleren.

Ik zal ze iig even bellen morgen, bedankt voor de tip :+
Wij wilden iig een combi maken, veel doen en zien en tussendoor een dagje luieren.....
Mijn vriend is zeer zeker niet het type om 2 dagen aaneen niets te doen..... dus is voor hem dan ook niet zo erg leuk

[quote="Sizzle
Geluksvogel!!
Ik heb 3 weken lang niets dat groter was dan een sesamzaadje kunnen doorslikken, alsof iemand met een mes in je keel zat te duwen :(
Als je je enkel nog moe voelt: lekker gaan en geen activiteiten plannen.[/quote]

Daarentegen, als je je weken doodmoe voelt terwijl je niets doet ga je ook aan jezelf twijfelen :P
Maar gelukkig had het een oorzaak :+

Niets doen kan ik thuis ook denk ik dan :D
En annuleer ik dus liever om bijvoorbeeld in maart of april volgend jaar te gaan.....
Ik ga geen 8 dagen niets doen op een resort :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:53

miep1979 schreef:
Wij wilden iig een combi maken, veel doen en zien en tussendoor een dagje luieren.....
Mijn vriend is zeer zeker niet het type om 2 dagen aaneen niets te doen..... dus is voor hem dan ook niet zo erg leuk

En annuleer ik dus liever om bijvoorbeeld in maart of april volgend jaar te gaan.....
Ik ga geen 8 dagen niets doen op een resort :+

In dat geval zou ik annuleren (indien mogelijk) :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 18:39

Vriendlief heeft uitgesproken dat hij toch liever wil annuleren.....
Dus morgen verzekering contacten en huisarts.......

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:34

Als je er zo over twijfelt, zou ik het inderdaad niet doen denk ik. Ik kom zelf juist altijd verschrikkelijk goed bij van vakantie, veel meer dan wanneer ik 2 weken thuis zit. Thuis 'moet' ik voor mijn gevoel nog heel veel, juist het vrijblijvende gevoel op vakantie, het alleen maar doen waar je zin in hebt, dat vind ik heerlijk. Maar het hangt er heel erg vanaf hoe je er zelf tegenaan kijkt; iedereen ervaart dit weer anders en voor veel mensen is vakantie op een bepaalde manier toch ook stressvol. Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook wel ervaar, maar de voordelen wegen voor mij op tegen de nadelen - maar da's een afweging die jij alleen zelf kunt maken, dat is per persoon verschillend.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:47

Ik geef je vriend groot gelijk; ik ben zelf in juni naar Tunesie geweest en ik ben daar hartstikke beroerd geworden... met je nasleep van pfeiffer is je weerstand misschien toch een stuk minder, en het zou gruwelijk zonde zijn als je je daar toch ook beroerd gaat voelen. Dan kan je je centen beter opzij zetten en wanneer weer fris en fruitig bent een nieuwe vakantie boeken :) .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 15:06

Uhm..... wij hebben geannuleerd maar de nasleep van ziekte van Pfeiffer (het vermoeide gedeelte dus) is geen ziekte en ik heb dus geen volledige HA verklaring en dus waarschijnlijk ook geen (gedeeltelijke of gehele) teruggave van de reissom, tevens hadden wij een omboekingsverzekering afgesloten ha ha ha die kun je aanspreken, moet je eerst de reis annuleren, dit moet goedgekeurd worden door verzekering en dan kan je omboeken...

Kortom, vriendlief heeft van de D-reizen de formulieren moeten invullen en zij hebben dit opgestuurd gisteren, tussen nu en 2 weken horen we de uitslag en tot die tijd hebben ze gezegd moeten we duimen dat de verzekering het beste met ons voor heeft....... Ik voel me verkeerd ingelicht door de reiswinkel en ook vind ik dat ze met ons andere mogelijkheden zoals het op andere naam zetten van ticket hadden moeten hebben.....
Gelukkig hebben wij beide rechtsbijstand :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:00

Jemig, dat is zuur zeg... hopelijk zijn ze jullie wel ter wille... Is het echt alleen maar de nasleep? Persoonlijk vind ik dat de nasleep ook wel zou moeten gelden als ziekte, want je bent echt niets waard de eerste tijd... :n Als je niets terug kan krijgen, wat doen jullie dan?