Gezocht warme vakantiebestemming voor in Oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Gezocht warme vakantiebestemming voor in Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:40

Ik wil in oktober nog even op vakantie, naar de zon, maar ik weet niet zo goed waarheen, iemand een goed idee?

Turkije, Egypte, Tunesië (de Afrikaanse/ Moslim landen), zien we niet zo zitten.
De Middellandse zee (Spanje/ Griekenland) zijn we bang dat het daar dan inmiddels te koud is.
Canarische (W)eilanden zou moeten kunnen qua temperatuur, maar ik ben al op Lanzarote en Cran Canaria geweest en ik vind het maar saaie rotsblokken.

Dus, ik zat te denken aan Madeira of, de Nederlandse Antillen of Dominicaanse republiek.

Maar jullie hebben vast betere of ook goede ideeen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:48

Jammer dat je Egypte net ziet zitten, ik ben er verzot op en ga 3 oktober weer. Het onderwaterleven is zo mooi als in een aquarium en de cultuur is geweldig.
Dominicaanse republiek is ook prachtig, en Mexico ook. Maar weet wel dat de orkanen in september en oktober het meest actief zijn.
Thailand is ook erg mooi en zeker betaalbaar in oktober.

Ilzas

Re: Gezocht warme vakantiebestemming voor in Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:51

Van Mexico wist ik dat van de orkanen ja, dus leek me al niet zo geschikt. Thailand lijkt me ook al jaren eindeloos, maar zo duur, maar als jij zegt dat het meevalt in oktober, ga ik daar ook nog even naar kijken. Thanks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:58

Kaapverdische Eilanden?
Madeira schijnt geweldig te zijn, klasgenoot is er net op huwelijksreis geweest en was echt super enthousiast :j

Cuba? Maar ja, ook hurricane season.

Eilat/ Tel Aviv?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:06

Tenerife is wel supermooi hoor! 2 jaar geleden in oktober geweest en toen was het tegen 30 graden aan. Tenerife is geloof ik ook het 'groenste' eiland van de spaanse eilanden. Anders misschien kijken voor Gambia. Schijnt ook erg gaaf te zijn!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:35

Mijn broer is 2 jaar geleden in Gambia geweest en heeft het er ook heel erg naar zijn zin gehad.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:37

Met stip bovenaan DE ANTILLEN!!! Altijd doen, wij zijn twee keer op Bonaire geweest en er is tot noch toe geen andere bestemming die hieraan kan tippen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:40

De benedenwindse eilanden (Aruba, Bonaire, Curacao) hebben niet zo'n last van orkanen, maar oktober valt nog wel in het "regenseizoen".

De bovenwindse eilanden (Sint Maarten, Dominicaanse Republiek etc) hebben wél een orkaanseizoen, en in oktober kan er nog flink wat langskomen. Vorig jaar had je Omar met kracht 3 ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 05:19

Bedankt voor alle reacties.

Hm, ook al wil ik al jaren naar de Antillen, ik zit dus echt niet te wachten op storm en regen, dan kan ik net zo goed hier blijven.

En ik heb het echt hard nodig, want voorlopig zit ik ziek thuis.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:53

De Antillen is wél een mooie bestemming voor de kerstvakantie :) Maar het hoogseizoen op de Antillen is van november - april, dus dan is het ook duurder. Ik zou niet naar Sint Maarten gaan in oktober, uit eigen ervaring weet ik dat er dan veel tropische stormen en orkanen kunnen zijn. Curacao/Bonaire/Aruba is misschien wel een optie, maar dat moet je even verder uitzoeken, in verband met regen kans etc.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:39

Florida! Mooie witte stranden, lekker klimaat! Heb er zelf net rondgetrokken, en kwam wel een aantal bestemmingen tegen waar ik ook wel een zonvakantie door zou kunnen brengen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:07

Thailand is ook nog warm in Oktober! op dit moment nog 33/34 graden! Regenseizoen is volgens mij net afgelopen in oktober.
Thailand is wel echt super mooi om naartoe te gaan, maar in de zomer zijn de vluchten wel goedkoper omdat het daar dan laagseizoen is. Ook al kost alles in Thailand echt helemaal niets!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 14:10

Ik moet nog steeds kijken. Zat vanmorgen nog even op de sites van Arke en D reizen, maar wordt er wat flauw van.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 02:45

Het is Tenerife geworden.

We hebben ons toch maar laten adviseren door de dames van Arke, doen we altijd wel. Lanzarote en Fuerteventura schijnen echt saaie rotsblokken te zijn, maar Tenerife schijnt helemaal hip en trendy te zijn, naja, we zullen het zien.

Hebben daar een vier sterren RIU Hotel, dus zal gerust goed zijn. In ieder geval: heb er enorm veel zin in.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:39

Zijn afgelopen mei nog op Tenerife geweest hebben het hardstike leuk gehad, je moet zeker wel een auto huren en in de bergen gaan!Veel plezier!

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:43

Mauritius is super mooi, heel erg luxe en kan je heerlijk tot rust komen! Je kan ook naar de dominicaanse, is ook super! Lekker rustig daar! Veel plezier, ben jaloers op je!

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:45

O sorry heb er overheen gelezen! Nou ontzettend veel plezier in tenerife, schijnt ook super mooi te zijn!