Rond 8 uur zaten we in het vliegtuig, en een klein half uur later stegen we op. Na een reis van 10 uur waarbij we veel hebben geslapen, films en series hebben gekeken, gelachen en noem maar op kwamen de eerste caribbische eilandjes in zicht.
Na een vlucht van ongeveer 11 uur hadden wij een tussenstop op Varadero, Cuba. Hier ging ongeveer de helft van de passagiers eruit. Evenlater vulde het vliegtuig zich met mensen die weer teruggingen naar Nederland. Na een vlucht van in totaal 12 uur landen wij op Cancun, Mexico. En het was waaaaaaaaaaarm niet normaal meer! Vervolgens zaten we nog een uur in de bus, en kwamen we aan in de 4 en 5 sterren zone in Playa del Carmen.
De straten zien eruit alsof je door Amerika loopt. Tussen de hotels zitten villa's van de (steen)rijke Mexicanen en Amerikanen.
Ons hotel ziet er prachtig uit, Viva Wyndham Azteca Resorts. Na een enorme zoektocht naar onze kamer (en wij maar denken dat ons resort in Egypte groot was

http://94.100.114.107/731900001-7319500 ... _4nsf.jpeg
Als advies kregen we mee om zo laat mogelijk naar bed te gaan ivm de jetlag. Helaas hielden deze 2 stakker het na 9 uur niet meer vol en vielen we als 2 blokken in slaap...
23-08-09 dag 2
In de morgen hebben wij onze excursies geboekt, naar een natuurwaterpark, Xcaret, zwemmen met de dolfijnen, en nadat we vorig jaar 1 van de zoveel wereldwonderen hebben bezocht (Piramides in Cairo) besloten we nu een ander van het lijstje af te gaan, de Chitzen Itza, de bekende Mayatempels.
Ook werd er hierna een duik genomen in de prachtige Caribbische zee, en genoten we van de witte zandstranden:

Deze avond trokken we het wat langer en hielden we het vol tot half 11.
24-08-09 Dag 3
Om 5 uur schrok ik wakker, maar viel ik gelukkig snel weer in slaap. Na een heerlijk Amerikaans ontbijt namen we een paar fietsen mee van het hotel, en gingen we op pad!

(ja ik was verbrand, vandaar dat kleed

De rest van de dag vulden wij met chillen op het strand

25-08-09 Dag 4
Vandaag bezochten wij Xcaret (http://www.xcaret.com) We liepen eerst het hele park door en spotte al verschillende dieren, van dolfijnen tot paarden, tot papegaaien

De hitte had hier een van zijn hoogtepunten, je zweette op plekken waarvan je nooit had geweten dat je daar kon zweten

Na een uur -volledig verkleumd- konden we het water uit, de volle zon in... Die combinatie was voor Nathalie niet echt geweldig en vertrokken we wat eerder naar ons hotel, verder hadden we echt een top dag daar!
26-08-09 Dag 5
Ivm de omschakeling qua weer (benauwdheid en hitte) deden we het vandaag rustig aan, we bleven de gehele dag in de schaduw op het strand, en ik lag gemiddeld een uur in de zee vanwege de hitte..

27-08-09 Dag 6
Vandaag konden we met moeite opstaan (de luilakken

Die avond kregen we de grootste onweersbui van ons hele leven, baaaaaang dat we waren (oke ik dan

De lucht die kwam aanzetten: (dat rieten dak is de 24/7 snackbar

Na een uur een enorme hoos en onweersbui te hebben gehad scheurden we -uitgehongerd- naar het restaurant toe. Eenmaal beneden aangekomen te zijn was het halve hotel ondergelopen

' Savonds bezochten we net als alle andere avonden de prachtige shows van het Animatieteam, wat kunnen die lui dansen zeg!
28-08-09 Dag 7
Om 6.15 uur ging de wekker... Na een flink ontbijt wachten we op de bus, op naar onze 2e excursie, de Chitzen Itza (mayatempels).
Om kwart over 7 zaten we in de bus, om half 9 hadden we ein-de-lijk iedereen van de hotels opgehaald, en we moesten nog 3 uur rijden....

Daar aangekomen was het -as usual- waaaaarm!
Nathalie en Marieke bij de Chitzen Itza:

Hierna bezochten we nog een hoop touristische trekpleisters, waarvan ik de naam en de achterliggende gedachte allaaaaaang ben vergeten! We hadden een heeeele hoop lol, en kregen natuurlijk weer een uur durende onweersbui over ons heen

Die avond gingen we na de show van het animatieteam aan de tequila, dit leidde tot enkele zeer komische situaties en foto's (en nee ik zet ze hier niet neer

29-08-09 Dag 8
Katerrrrrrrrrdag!! Ja deze dag voelden we ons niet optimaal (althans ik dan

Natuurlijk werden wij weer door het animatieteam gestrikt om met 100.000 dingen mee te doen, en stonden we zelfs op de dans vloer voor Salsa lessen (jaaaa we waren een heus succes hoor....

Die avond weer een dikke party met het animatieteam gebouwd, dit keer met cola...

30-08-09 Dag 9
Hier hebben we is een dagje bij het zwembad gezeten (alhoewel, het zwembad lag iig aan het strand

http://94.100.113.152/725350001-7254000 ... _Y3pI.jpeg
31-08-09 Dag 10
In de morgen regende het een half uurtje, waar we geen last van hadden want het thuisfront werd platgemaild door ons! Deze dag weer veel meegedaan met allerlei activiteiten van het animatieteam, van bingo tot danslessen!
Er werd ook veel reclame gemaakt voor de meest geweldigste discotheek ever:

01-09-09 Dag 11
Vandaag was een briljante dag! Enorm veel lol gehad met andere gasten en het animatieteam. Ook meegedaan met volleybal. Dat was een groot succes, de bal vloog over het net, Nathalie en Marieke scheuren op de bal af, nemen een grote sprong, vliegen op de bal af, en.... knallen bovenop elkaar

Na 2 uur als een mafkees over het strand te hebben gescheurd (Nathalie besloot het vanaf een afstandje te bekijken, ik kon niet meer stoppen met rennen

Die avond was het ONWEERRRR!! gelukkig zaten we bij een heleboel andere gasten te wachten voor de show van het animatieteam, en ik was baaaaang

'S avonds was het Mouling Rouge time!
02-09-09 Dag 12
Vandaag scheurden we weer verder op onze BMX'en, op naar the 5th avenue! Hier weer heerlijk geshopt en rondgekeken!
Deze dag weer bij het strand doorgebracht, en klaargemaakt voor de avond. Op naar discotheek Coco Bongo!
Wat een ge-wel-dige discotheek is dat zeg! Hele shows kwamen er. Ik ga niet alles vertellen, dan ben ik over een half uur nog bezig. Het is aan te raden deze video te bekijken, deze shows vieren ze iedere avond op:
http://www.youtube.com/watch?v=XEnQaD1Z7N4
We hadden de avond van ons leven! Samen met het animatieteam, en nog 2 Nederlandse vrouwen feesten we de hele nacht door. Nog nooit zo'n avond meegemaakt!
In Coco Bongo:

Helaas helaas kwam er om half 4 's nachts een einde aan deze prachtige avond, we werden opgehaald om terug te gaan naar het hotel!
Het was zon geweldige nacht, dat we om 5 uur nog niet sliepen vanwege de lol

Die dag erna werd ik dan ook wakker met de slappe lach

03-09-09 Dag 13
Deze dag hadden we niks anders dan de slappe lach haha! Ook stond er een fotoshoot op het progamma:

http://94.100.114.150/725450001-7255000 ... _fnFz.jpeg
De gehele dag door had ik weer eens energie teveel

04-09-09 Dag 14
Een van onze laatste dagen brak helaas aan... Maar de beste excursie kwam eraan, het zwemmen met de dolfijnen:
Nathalie:

Nathalie & Footpush:

Ik:

Moi & footpush:

Die avond maakten we er weer een knalfuif van en waren we 1 van de laatste die terug gingen naar onze hotelkamer.
05-09-09 Dag 15
Onze laatste dag.. De laatste spullen werden gepakt, de laatste foto's werden gemaakt, we namen van iedereen afscheid, we zwaaiden iedereen uit, we deden met de laatste dingen mee van het animatieteam.. en toen... was het tijd om te gaan...
Met de bus gingen we terug naar airport Cancun. Daar nog even in de zenuwen gezeten of we niet boven de 20 kg zaten (en daar zijn ze heeeeel streng op) gelukkig zaten we dat niet!
Eenmaal bij de gate aangekomen kwamen we nog 2 mensen tegen die we kenden van de excursies, en daar nog een hele tijd mee zitten praten.
In het vliegtuig kwamen we erachter dat we helaas niet naast elkaar zaten, maar achter elkaar. Helaas maar het is niet anders. We vlogen nog over New York (waar ik helaas geen foto van heb gemaakt) dat zag er echt super uit!
06-09-09 Dag 16
Vandaag om 8 uur in de morgen kwamen wij aan op Schiphol Airport. De koffers werden gehaald, en op naar de trein... Door omstandigheden van de trein hebben we een t*kke end om moeten rijden. En zodoende waren we om 4 uur in de middag aangekomen op Vlissingen centraal.
We hebben 16 prachtige geweldige dagen gehad. Na 216 dagen aftellen waren die 16 dagen in 1 klap voorbij. We kijken met een brede glimlach terug op de vakantie.
We zijn nu samen 2 keer naar Egypte geweest, 3 dagen naar Londen, en 16 dagen naar Mexico, waar eindigen we volgende keer?
Groetjes Marieke.