Nathalie & Marieke, Playa del Carmen - Mexico

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Nathalie & Marieke, Playa del Carmen - Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 11:39

Na maarliefst 216 dagen aftellen was het dan zo ver, om 2.15 uur midden in de nacht ging mijn wekker af. Nadat ik om half 3 wakker schrok -de laatste dingen inpakte- was het om 3 uur zo ver.. Nathalie, haar moeder en broertje stonden voor de deur. Rond 5 uur kwamen we aan op Schiphol. Nathalie en ik brachten onze koffers weg (en er kwam tevens een nieuw wonder de wereld in, Nathalie haar koffer was 3 kg zwaarder dan de mijne...) Na ons ontbijt te hebben genuttigd bij de Burger King (don't ask :') ) Was het dan zo ver.. We namen afscheid van Nathalie haar moeder en broertje, en we begaven ons door de douane..

Rond 8 uur zaten we in het vliegtuig, en een klein half uur later stegen we op. Na een reis van 10 uur waarbij we veel hebben geslapen, films en series hebben gekeken, gelachen en noem maar op kwamen de eerste caribbische eilandjes in zicht.

Na een vlucht van ongeveer 11 uur hadden wij een tussenstop op Varadero, Cuba. Hier ging ongeveer de helft van de passagiers eruit. Evenlater vulde het vliegtuig zich met mensen die weer teruggingen naar Nederland. Na een vlucht van in totaal 12 uur landen wij op Cancun, Mexico. En het was waaaaaaaaaaarm niet normaal meer! Vervolgens zaten we nog een uur in de bus, en kwamen we aan in de 4 en 5 sterren zone in Playa del Carmen.
De straten zien eruit alsof je door Amerika loopt. Tussen de hotels zitten villa's van de (steen)rijke Mexicanen en Amerikanen.
Ons hotel ziet er prachtig uit, Viva Wyndham Azteca Resorts. Na een enorme zoektocht naar onze kamer (en wij maar denken dat ons resort in Egypte groot was :') ) hadden we hem gevonden, een huuuges kamer met 2 kingsizes bedden :D

http://94.100.114.107/731900001-7319500 ... _4nsf.jpeg

Als advies kregen we mee om zo laat mogelijk naar bed te gaan ivm de jetlag. Helaas hielden deze 2 stakker het na 9 uur niet meer vol en vielen we als 2 blokken in slaap...

23-08-09 dag 2
In de morgen hebben wij onze excursies geboekt, naar een natuurwaterpark, Xcaret, zwemmen met de dolfijnen, en nadat we vorig jaar 1 van de zoveel wereldwonderen hebben bezocht (Piramides in Cairo) besloten we nu een ander van het lijstje af te gaan, de Chitzen Itza, de bekende Mayatempels.
Ook werd er hierna een duik genomen in de prachtige Caribbische zee, en genoten we van de witte zandstranden:

Afbeelding

Deze avond trokken we het wat langer en hielden we het vol tot half 11.

24-08-09 Dag 3
Om 5 uur schrok ik wakker, maar viel ik gelukkig snel weer in slaap. Na een heerlijk Amerikaans ontbijt namen we een paar fietsen mee van het hotel, en gingen we op pad!

Afbeelding
(ja ik was verbrand, vandaar dat kleed :D )

De rest van de dag vulden wij met chillen op het strand :D

Afbeelding

25-08-09 Dag 4
Vandaag bezochten wij Xcaret (http://www.xcaret.com) We liepen eerst het hele park door en spotte al verschillende dieren, van dolfijnen tot paarden, tot papegaaien :D

Afbeelding

De hitte had hier een van zijn hoogtepunten, je zweette op plekken waarvan je nooit had geweten dat je daar kon zweten := Na een tijdje in de schaduw te hebben gezeten pakten we onze spullen en gingen we onze duikuitrustingen halen (lees: snorkel, bril, zwemvest en flippers :+ ) We gingen in ondergrondse grotten zwemmen! En dat water was kooouddd niet normaal meer! Aan het begin was het echt heerlijk, maar na een half uur werden we lichtelijk verkleumd in de donkere grotten. Ik kreeg het natuurlijk weer voor elkaar om mijn gehele duikuitrusting te laten vallen, dus die kon ik weer gaan opduiken... :+
Na een uur -volledig verkleumd- konden we het water uit, de volle zon in... Die combinatie was voor Nathalie niet echt geweldig en vertrokken we wat eerder naar ons hotel, verder hadden we echt een top dag daar!

26-08-09 Dag 5
Ivm de omschakeling qua weer (benauwdheid en hitte) deden we het vandaag rustig aan, we bleven de gehele dag in de schaduw op het strand, en ik lag gemiddeld een uur in de zee vanwege de hitte.. :+

27-08-09 Dag 6
Vandaag konden we met moeite opstaan (de luilakken :D ) en childen we een uurtje verder weer doodleuk verder op het strand. :)) Hier bezocht een NL meisje van het animatieteam ons, zij zat er al sinds februari, en had het heel erg naar haar zin!
Die avond kregen we de grootste onweersbui van ons hele leven, baaaaaang dat we waren (oke ik dan O:) )

De lucht die kwam aanzetten: (dat rieten dak is de 24/7 snackbar :D )
Afbeelding
Na een uur een enorme hoos en onweersbui te hebben gehad scheurden we -uitgehongerd- naar het restaurant toe. Eenmaal beneden aangekomen te zijn was het halve hotel ondergelopen := Dit bleek alleen de normaalste zaak v/d wereld te zijn, de mensen daar snapten niet echt dat wij in volledige shocktoestand waren... :+
' Savonds bezochten we net als alle andere avonden de prachtige shows van het Animatieteam, wat kunnen die lui dansen zeg!

28-08-09 Dag 7
Om 6.15 uur ging de wekker... Na een flink ontbijt wachten we op de bus, op naar onze 2e excursie, de Chitzen Itza (mayatempels).
Om kwart over 7 zaten we in de bus, om half 9 hadden we ein-de-lijk iedereen van de hotels opgehaald, en we moesten nog 3 uur rijden.... _O- Mijn eerste vraag was of ze me niet terug bij het hotel konden afleveren... :')
Daar aangekomen was het -as usual- waaaaarm!

Nathalie en Marieke bij de Chitzen Itza:
Afbeelding

Hierna bezochten we nog een hoop touristische trekpleisters, waarvan ik de naam en de achterliggende gedachte allaaaaaang ben vergeten! We hadden een heeeele hoop lol, en kregen natuurlijk weer een uur durende onweersbui over ons heen :D
Die avond gingen we na de show van het animatieteam aan de tequila, dit leidde tot enkele zeer komische situaties en foto's (en nee ik zet ze hier niet neer :D ) Nathalie brabbelde onzin, en ik had een ballon in mijn hand die mijn mobiele telefoon was. :D

29-08-09 Dag 8
Katerrrrrrrrrdag!! Ja deze dag voelden we ons niet optimaal (althans ik dan := ) Maar na een duik in dat heerlijke water voelden we ons weer geweldig 8-)
Natuurlijk werden wij weer door het animatieteam gestrikt om met 100.000 dingen mee te doen, en stonden we zelfs op de dans vloer voor Salsa lessen (jaaaa we waren een heus succes hoor.... _O- )
Die avond weer een dikke party met het animatieteam gebouwd, dit keer met cola... :D

30-08-09 Dag 9
Hier hebben we is een dagje bij het zwembad gezeten (alhoewel, het zwembad lag iig aan het strand _O- )
Afbeelding

http://94.100.113.152/725350001-7254000 ... _Y3pI.jpeg

31-08-09 Dag 10
In de morgen regende het een half uurtje, waar we geen last van hadden want het thuisfront werd platgemaild door ons! Deze dag weer veel meegedaan met allerlei activiteiten van het animatieteam, van bingo tot danslessen!
Er werd ook veel reclame gemaakt voor de meest geweldigste discotheek ever:
Afbeelding

01-09-09 Dag 11
Vandaag was een briljante dag! Enorm veel lol gehad met andere gasten en het animatieteam. Ook meegedaan met volleybal. Dat was een groot succes, de bal vloog over het net, Nathalie en Marieke scheuren op de bal af, nemen een grote sprong, vliegen op de bal af, en.... knallen bovenop elkaar _O- Dat leidde tot grote meligheid bij de rest van het team ' pictureeee timeee' _O-
Na 2 uur als een mafkees over het strand te hebben gescheurd (Nathalie besloot het vanaf een afstandje te bekijken, ik kon niet meer stoppen met rennen _O- ) was iedereen het beu, en volledig gezandstraald na alle idiote sprongen, vallen en weet ik het gingen we terug naar de hotelkamer.
Die avond was het ONWEERRRR!! gelukkig zaten we bij een heleboel andere gasten te wachten voor de show van het animatieteam, en ik was baaaaang _O-
'S avonds was het Mouling Rouge time!

02-09-09 Dag 12
Vandaag scheurden we weer verder op onze BMX'en, op naar the 5th avenue! Hier weer heerlijk geshopt en rondgekeken!
Deze dag weer bij het strand doorgebracht, en klaargemaakt voor de avond. Op naar discotheek Coco Bongo!
Wat een ge-wel-dige discotheek is dat zeg! Hele shows kwamen er. Ik ga niet alles vertellen, dan ben ik over een half uur nog bezig. Het is aan te raden deze video te bekijken, deze shows vieren ze iedere avond op:

http://www.youtube.com/watch?v=XEnQaD1Z7N4

We hadden de avond van ons leven! Samen met het animatieteam, en nog 2 Nederlandse vrouwen feesten we de hele nacht door. Nog nooit zo'n avond meegemaakt!
In Coco Bongo:

Afbeelding

Helaas helaas kwam er om half 4 's nachts een einde aan deze prachtige avond, we werden opgehaald om terug te gaan naar het hotel!
Het was zon geweldige nacht, dat we om 5 uur nog niet sliepen vanwege de lol _O-
Die dag erna werd ik dan ook wakker met de slappe lach _O-

03-09-09 Dag 13
Deze dag hadden we niks anders dan de slappe lach haha! Ook stond er een fotoshoot op het progamma:

Afbeelding

http://94.100.114.150/725450001-7255000 ... _fnFz.jpeg

De gehele dag door had ik weer eens energie teveel :):) en eind van de avond was dat nog niet voorbij, en had ik dus een rotnacht omdat ik niet kon slapen _O-

04-09-09 Dag 14
Een van onze laatste dagen brak helaas aan... Maar de beste excursie kwam eraan, het zwemmen met de dolfijnen:

Nathalie:

Afbeelding

Nathalie & Footpush:
Afbeelding

Ik:
Afbeelding

Moi & footpush:

Afbeelding

Die avond maakten we er weer een knalfuif van en waren we 1 van de laatste die terug gingen naar onze hotelkamer.

05-09-09 Dag 15
Onze laatste dag.. De laatste spullen werden gepakt, de laatste foto's werden gemaakt, we namen van iedereen afscheid, we zwaaiden iedereen uit, we deden met de laatste dingen mee van het animatieteam.. en toen... was het tijd om te gaan...
Met de bus gingen we terug naar airport Cancun. Daar nog even in de zenuwen gezeten of we niet boven de 20 kg zaten (en daar zijn ze heeeeel streng op) gelukkig zaten we dat niet!

Eenmaal bij de gate aangekomen kwamen we nog 2 mensen tegen die we kenden van de excursies, en daar nog een hele tijd mee zitten praten.
In het vliegtuig kwamen we erachter dat we helaas niet naast elkaar zaten, maar achter elkaar. Helaas maar het is niet anders. We vlogen nog over New York (waar ik helaas geen foto van heb gemaakt) dat zag er echt super uit!

06-09-09 Dag 16
Vandaag om 8 uur in de morgen kwamen wij aan op Schiphol Airport. De koffers werden gehaald, en op naar de trein... Door omstandigheden van de trein hebben we een t*kke end om moeten rijden. En zodoende waren we om 4 uur in de middag aangekomen op Vlissingen centraal.
We hebben 16 prachtige geweldige dagen gehad. Na 216 dagen aftellen waren die 16 dagen in 1 klap voorbij. We kijken met een brede glimlach terug op de vakantie.
We zijn nu samen 2 keer naar Egypte geweest, 3 dagen naar Londen, en 16 dagen naar Mexico, waar eindigen we volgende keer?

Groetjes Marieke.

Afbeelding

Berdien

Re: Nathalie & Marieke, Playa del Carmen - Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:48

Wooow Marieke, wat een fantastische vakantie zeg!
Wat een walgelijke foto's van gele stranden en azuurblauwe zee, heel naar :))
Leuk verslag ook, ik zie je stuiteren _O- _O-

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:49

Aaaaaaaaaaaaaaaaaah wat een onwijs retegaaf geweldig verslag joh! :D :D
Owwww je hebt het echt geweldig beschreven, gewoon helemaal zoals onze vakantie was!

Ik vond het echt zo ontzettend geweldig, de topper der toppers :D Ik denk dat er niet veel vakanties meer tegen deze op kunnen... _O- :D
T was gewoon meer dan geweldig! :):) Hahaha HEIMWEEEEEEE!!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:01

Leuk verteld Marieke :D
Natuurlijk had ik de foto's al gespot op je hyves, maar met je verhaal erbij wordt het wel nog leuker. En wat een prachtig strand zeg :j

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:09

Wat een gaaf reisverslag en wat een prachtige foto´s!
Mexico lijkt een fantastisch vakantieland!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:16

Wauw, zo te lezen/zien hebben jullie het echt fantastisch gehad Nathalie en Marieke! :j Ontzettend gave foto's, wat een prachtige stranden! :9 Volgend jaar weer?!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:01

Gaaf zeg, ziet er zo super uit :j
Haha en jullie zijn ook knetter gek samen :')

Maar ehh Vlissingen centraal? :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:36

*jaloers* :~

Maar wat gaaf dat jullie zo lekker op vakantie zijn geweest! :)
Mag ik vragen wat jullie kwijt waren voor deze reis? :o

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:36

Ziet er weer geweldig uit dames! Ben benieuwd waar jullie volgend jaar naartoe gaan!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:40

Super verslag Marieke! Ben benieuwd waar jullie de volgende keer belanden :)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:39

Super leuk geschreven!
Die foto's van de shoot zijn echt mooi.
Dit koste vast echt gigantisch duur? Zou het ook wel willen :D

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:29

Wat een leuk verslag! Ziet er echt onwijs gaaf uit zeg...hele mooie foto's ook! Volgens mij moet ik toch Mexico ook op mn lijstje zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:20

Wat een onwijs súper gave foto's van jullie op het strand! De kleuren, de compositie, gewoon alles...

Mooi uitgebreid verslag ook, leuk met die foto's erbij :)

Jullie zullen ongetwijfeld genoten hebben!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:25

ow wauw .. Die zee, die omgeving... zucht :) ooit ga ik ook naar zo'n bestemming.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:01

Dat water... Mij god :+:
Hoe heette jullie hotel? En was het dolfijnen hotel een beetje 'diervriendelijk?'

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:22

mennnn

Wat een palmbomen _/-\o_
Ik ben echt super jaloers op jullie vakanties zeg... dat wil ik ook!!!

al een treinreiziger gevonden? :P

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 22:25

bonney4evver schreef:
Dat water... Mij god :+:
Hoe heette jullie hotel? En was het dolfijnen hotel een beetje 'diervriendelijk?'

Anders hadden we er niet aan meegedaan ;)

@Letizia: ja vlissingen centraal, dan lijkt het tenminste nog wat :D dat we maar 2 sporen in zeeland hebben zeggen we er dan natuurlijk maar even niet bij :D

De prijs was in ieder geval hoog genoeg om niet openbaar te zetten ;) Voor verdere vragen kun je me altijd pben.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:37

Jeetje, wat een gave plaatjes! :D Ziet er echt heel idyllisch uit!
En die dolfijnen! :+: Wat een ervaringen zeg!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 00:37

2 sporen? 1 zeeland in en 1 er uit :')

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:47

Wat een mooie foto's.. Het lijken wel plaatjes van het reisbureau zo mooi! En die discotheek, maaan wat ziet dat er gaaf uit op dat eerste filmpje! Dat moet een groot feest geweest zijn..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:32

Wat een gave foto's! Moet een topvakantie geweest zijn als ik het zo lees :j
Volgens mij ging het veel te snel voorbij he? ;)

En inderdaad, Vlissingen Centraal... :=

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:39

oeh, ik kan ook niet wachten op mijn vakantie!
Ik ga lekker met kerst naar mexico, eerst bij mijn oma langs in oaxaca (én natuurlijk naar Monte alban) en vanuit daar naar óf playa del carmen of naar puerto escondido (beide totaal andere kant op dus).

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:05

AIHH wat ziet dat water er heerlijk blauw uit! Leuk verslag hoor!
Ziet er heerlijk uit!
Dolfijntjes :+: