Tips voor een weekendje Brugge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower

Tips voor een weekendje Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:11

Omdat mijn vriend in november jarig is heb ik als verrassing een hotelkamer geboekt in
Brugge.

Ik ben nu op zoek naar gezellige cafeetjes voor 's avonds een biertje en gezellige adressen waar je kan
ontbijten en dineren voor een leuke prijs. We houden erg van wokken, grillen of tapas.

Alle tips zijn welkom! Ook tips over wat je móet zien in de stad Brugge :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:05

Ach... wat niet? :+ :) Cafe's en restaurants zijn overal wel geslaagd. Er zijn geen enorme aan of afraders wat mij betreft, ga gewoon struinen en zoek je weg.

Tip : in de zijstraatjes rond de grote markten is het doorgaans wat goedkoper / beter / rustiger plaats op de terrassen / eetruimte's.

Wat je moet zien hangt ervanaf wat je wilt :) Er is een boel cultuur, mooie oude gebouwen, musea en andere zaken te verkennen. Maar tegelijk zijn er ook voldoende 'grappige' dingen te doen en te bekijken zoals een chocomuseum, een vaartocht (weet ff niet of die in november ook gaan?) en een koetsentocht, beklim het Belfort eens (ookwel bekend als Halletoren).

Stippel niet teveel uit imo, maar laat je gewoon verrassen en geniet van de stad :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 09:45

Ik ben ook op zoek naar dingen om in Brugge te doen. Culturele dingen en leuke uitstapjes :)

Suuszels

Re: Tips voor een weekendje Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:59

Ik ben er pas geweest, toen was er een kerstmarkt en een ijssculpturenfestival. Dat was allebei wel erg leuk!

Verder is er een chocolademuseum dat erg leuk schijnt te zijn maar waar wij geen tijd voor hadden helaas. We zijn wel naar de bierbrouwerij geweest (brugse zot). En verder is eht gewoon een leuke gezellige stad.. :)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 15:02

Nou ik ben terug van een weekendje Brugge en het is een erg mooie stad! Ik weet alleen niet of ik nog een keer naar Brugge zou gaan omdat er voor de rest weinig te doen is (wat ons intresseert in ieder geval), ik heb ook van tevoren gezocht maar kon weinig vinden om te doen.

Wel hebben ze geweldige chocolateries (erg leuk nu net kerst) en de gebouwen zijn prachtig. Dus als je van mooie gebouwen, lekker wandelen en winkelen houdt is Brugge wel een aanrader!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 15:04

En wat ik trouwens heel vervelend vond om te zien waren de koetsen. De paarden waren uitgeput en drijfnat van het zweet, toch werden ze even 'geparkeerd' om na 2 minuten weer een rit te maken van een half uur. Ik vind dit dan ook echt geen aanrader en meer geldklopperij over de rug van dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:10

Uitgeput? Bezweet? Met dit weer? Waren ze niet gewoon nat van de regen? Ik moet zeggen dat ik ze in Brugge juist altijd vrij redelijk tot goed vind georganiseerd mbt de koetsentochten. Paarden worden goed verzorgd, staan goed op conditie, worden geregeld gedrenkt en bijgevoerd. Tuig is uitstekend, rest is goed onderhouden, werken in ploegendiensten met roosters. Vind ze het juist altijd vrij goed hebben. Degenen die rijden moeten ook lid zijn van zo'n vereniging en worden door elkaar in de gaten gehouden etc. Ben je trouwens meegeweest met een rit of niet? MAW : heb je op de markt staan kijken bij het opstappunt of niet? Er wordt namelijk halverwege ook nog een pauze ingelast he.

Brugge is ook geen stad voor activiteiten, maar gewoon om te genieten, te lanterfanten en te slenteren. Wat te eten, bezoeken etc. etc. En zoals in veel steden kun je er beter met mooi weer dan in het najaar heen gaan... Of je moet echt putje winter met kerstmarkten en ijsbanen gaan.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:13

Ik heb voor Sinterklaas 2 daagjes Brugge gehad van mijn vriendje.
Ben heel benieuwd! Chocolademuseum klinkt heel goed :9

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 18:14

Maya schreef:
Uitgeput? Bezweet? Met dit weer? Waren ze niet gewoon nat van de regen? Ik moet zeggen dat ik ze in Brugge juist altijd vrij redelijk tot goed vind georganiseerd mbt de koetsentochten. Paarden worden goed verzorgd, staan goed op conditie, worden geregeld gedrenkt en bijgevoerd. Tuig is uitstekend, rest is goed onderhouden, werken in ploegendiensten met roosters. Vind ze het juist altijd vrij goed hebben. Degenen die rijden moeten ook lid zijn van zo'n vereniging en worden door elkaar in de gaten gehouden etc. Ben je trouwens meegeweest met een rit of niet? MAW : heb je op de markt staan kijken bij het opstappunt of niet? Er wordt namelijk halverwege ook nog een pauze ingelast he.

Brugge is ook geen stad voor activiteiten, maar gewoon om te genieten, te lanterfanten en te slenteren. Wat te eten, bezoeken etc. etc. En zoals in veel steden kun je er beter met mooi weer dan in het najaar heen gaan... Of je moet echt putje winter met kerstmarkten en ijsbanen gaan.

Nee het regende niet, gewoon normale tempratuur met een zonnetje. Ik ben niet meegeweest met een rit omdat ik zag hoe de paarden erbij liepen .

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:17

De broodjes zijn daar in iedergeval heerlijk voor weinig geld haha! Ik ben er ook geweest en ik zag juist heel goed verzorgde paarden, met goed passen tuig enz. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:18

Dus veroordeel je op basis van onvolledige feiten... Je hebt namelijk niet gezien dat ze nog een pauze tussendoor krijgen, maar op de opstapplaats op de Markt is het inderdaad geen rustplaats, maar een opstapplaats. Ze kunnen daar ook niet lang stil staan.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:52

Ik heb ook niet gezegd dat ik niet verder dan m'n neus heb gekeken en mezelf blind heb gestaard op de opstapplaats.

Ben je de persoonlijke ambassadrice van Brugge dat je zo sterk je eigen gelijk blijft volhouden? Ik veroordeel niks op basis van onvolledige feiten, ik kijk gewoon met mijn ogen en die zijn bezwete paarden die de stad door worden getrokken en voor het verkeer worden gegooid alsof het een soort tank is waarmee je voorrang kan verschaffen.

Dat iemand een koetsritje wil maken moeten ze zelf weten, dat men vindt dat ze goed worden behandeld is ook ieder voor zich, maar mijn mening is mijn mening.

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:35

hey,

ik woon deels in Brugge.

Dat van die paardjes vind ik ook een raar, dat iemand zegt dat ze er niet goed uitzagen, maar soit, het kan gebeuren.

Overdag is het idd een gezellige kuierstad,
In de verschillende winkelstraten is er voor elk budget wat wils,
er valt heel wat historisch te bezichtigen.

maar de stad is op zijn mooiste 's avonds.
De eiermarkt met al z'n terrasjes zit dan gezellig vol, twee straten verder heb je de coulissen om uit te gaan.
En voor speciale coctails moet je in de Republiek zijn.
Maar deze periode van het jaar is de Grote Markt ook gezellig, met de schaatspiste en de drankkraampjes errond.