Alleen door Thailand reizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Alleen door Thailand reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 11:33

Als het goed is ga ik aankomende februari voor 6 maanden studeren in Bangkok.
Het meisje waarmee ik samen zou gaan, heeft echter twijfels of ze toch niet liever naar Zuid Afrika gaat.
Nu is dit voor mij ook lastig, want het is toch anders om helemaal in je eentje een half jaar in een land als Thailand te zitten.
Er zijn nog wel studenten van andere jaren, maar in het ergste geval zal ik dus zelf dingen moeten ondernemen om iets van het land te zien.

Hoe is het om alleen door Thailand te reizen als 20 jarig meisje zijnde? Ik ben door de weeks uiteraard druk met studeren, maar wil toch weekendjes weg. Halverwege komt familie me opzoeken, dus daarmee zal ik ook wat reizen, maar het grootste deel van de tijd moet ik er rekening mee houden dat ik soort van alleen op pad moet. Tuurlijk is de lonely planet dan van grote hulp, maar is het veilig om alleen te reizen, en ontmoet je in een land als Thailand ook veel andere backpackers (behalve uiteraard op de zeer toeristische plekken, maar ik wil ook het
écht land zien).

Ik twijfel hard, ik ben nl. al in Zuid Afrika geweest en een half jaar Thailand lijkt me schitterend, maar als het bv niet te doen is om alleen te reizen, blijft er al een stuk minder leuks over... :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Alleen door Thailand reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 05:31

Bij het lezen van je stukje schiet mij gelijk de film Turistas te binnen. :') Google maar eens. := Ik kan je niet zeggen hoe veilig het wel of niet is maar ik zou het alleen doen als je er zelf echt 100% achter staat en écht wil.

Maar ik vind het wel heel knap dat je het gaat doen...of het nou Bangkok is of Zuid Afrika, het ligt iig niet naast de deur.

Bnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 05:42

Hoi!

wat leuk dat je gaat studeren in het buitenland! Bijzondere keuze om dat in Thailand te doen ook Om een antwoord op je vraag te geven: Thailand is heel veilig om in te reizen! In de nachtbussen moet je wat beter op je spullen letten, maar verder is het een veilig land (afgezien van het noord-westen geloof ik en het zuiden bij maleisie).

Er zitten op de thaise eilanden, in bangkok en in het noorden heel veel toeristen uit Europa (nederlanders, britten, duitsers etc), dus je hoeft je wat dat betreft niet alleen te voelen. En als je de toeristen zat bent is kun je altijd een enkeltje naar een jungle dorp boeken om daar tussen de locals te zitten ;-). Verder is het heel makkelijk om mensen te ontmoeten als je een toer boekt naar het een of ander (dit kan onder andere op Khao san road in Bangkok en in Chiang Mai - jungle trekking)...

(spreek uit eigen ervaring, ben 6 jaar geleden (toen ik 18 was) in Thailand geweest en zit nu weer voor langere tijd in zuid-oost azie, alleen).

Veel plezier in Thailand!

Veel plezier
(ps, Thailand is nog steeds stukken veiliger dan Zuid-Afrika hoor!)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:19

Als je mij de keus geeft, ga ik veel liever alleen naar Thailand dan naar Zuid-Afrika (zoek de statistieken over verkrachting van vrouwelijke studenten in Pretoria eens op.. :S)

In je eentje reizen betekent dat je soms wat keuzes moet maken, en gewoon een beetje op jezelf passen - maar kan prima! Veel plezier :)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 12:45

Ik ben net terug uit Zuid-Afrika en weet dat het daar niet veilig is als meisje alleen (al hangt het ook van het gebied af). In Zuid-Afrika zou ik ook niet alleen reizen. Punt is dat ik van Zuid-Afrika weet waar ik aan toe ben, terwijl ik nog nooit in Azië ben geweest.

Heb inmiddels de knoop doorgehakt en ga naar Thailand, al dan niet alleen, meer tips zijn dus zeker welkom! :)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:40

kijk een op het werelwijzer forum, thailand reiscafe, zitten veel nederlanders die in bangkok/ de rest van thailand wonen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:02

Ik was dan wel met 1 andere vriendin in Thailand (en Maleisie) maar ik heb mij geen moment onveilig gevoeld :) Hoor vaak genoeg dat meisjes alleen die kant op gaan.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:07

Ticket is geboekt, heb er alle vertrouwen in! :)