Het meisje waarmee ik samen zou gaan, heeft echter twijfels of ze toch niet liever naar Zuid Afrika gaat.
Nu is dit voor mij ook lastig, want het is toch anders om helemaal in je eentje een half jaar in een land als Thailand te zitten.
Er zijn nog wel studenten van andere jaren, maar in het ergste geval zal ik dus zelf dingen moeten ondernemen om iets van het land te zien.
Hoe is het om alleen door Thailand te reizen als 20 jarig meisje zijnde? Ik ben door de weeks uiteraard druk met studeren, maar wil toch weekendjes weg. Halverwege komt familie me opzoeken, dus daarmee zal ik ook wat reizen, maar het grootste deel van de tijd moet ik er rekening mee houden dat ik soort van alleen op pad moet. Tuurlijk is de lonely planet dan van grote hulp, maar is het veilig om alleen te reizen, en ontmoet je in een land als Thailand ook veel andere backpackers (behalve uiteraard op de zeer toeristische plekken, maar ik wil ook het
écht land zien).
Ik twijfel hard, ik ben nl. al in Zuid Afrika geweest en een half jaar Thailand lijkt me schitterend, maar als het bv niet te doen is om alleen te reizen, blijft er al een stuk minder leuks over...