Kerstmarkt; Keulen, Oberhausen of Antwerpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Kerstmarkt; Keulen, Oberhausen of Antwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 11:17

Vorig jaar ben ik naar de kerstmarkt in Dusseldorf geweest en de markt viel een beetje tegen, maar het centrum was wel super!!
Dit jaar ben ik weer van plan om te gaan, maar naar welke zijn jullie ooit geweest en is het de moeite waard? Kwa winkels en kwa kerstmarkt?

Ik zit te denken aan een van onderstaande.
Keulen
Oberhausen
Antwerpen

angelke

Re: Kerstmarkt; Keulen, Oberhausen of Antwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:25

De kerstmarkt van Antwerpen is echt de moeite niet. Maar het is wel een erg gezellige en mooie stad waar veel te beleven valt. Maar voor de kerstmarkt hoef je niet specifiek te komen vind ik (maar ik weet wel niet hoe ze ergens anders zijn).

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:40

Ik ga altijd naar Keulen, veel verschillende kerstmarktjes zijn daar (minstens 5 toch wel meestal) en ook nog heleboel winkels...
Keulen bevalt mij altijd erg goed :j

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:43

Keulen is erg leuk! Vorig jaar met school geweest, heel gezellig en veel verschillende marktjes inderdaad! :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:44

Ik ga dit jaar waarschijnlijk met school naar de kerstmarkt in keulen. Ben nog nooit meegeweest, maar wil nu, 't laatste jaar, toch wel een keertje mee :j

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:45

Wij gaan dit jaar ook weer. :D
(Gefeliciteerd trouwens. ;))

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:45

Is het niet druk daar om die tijd?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:46

angelke schreef:
De kerstmarkt van Antwerpen is echt de moeite niet. Maar het is wel een erg gezellige en mooie stad waar veel te beleven valt. Maar voor de kerstmarkt hoef je niet specifiek te komen vind ik (maar ik weet wel niet hoe ze ergens anders zijn).

ben ik vorig jaar ook geweest wel 2 keer in het zelfde weekend :D was ook erg leuk :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:46

wel druk ja... maar je kan nog wel gewoon alles zien en gewoon goed lopen... maarja overal druk he als er iets is :P

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:48

Ik ben vorig jaar in Keulen geweest. Was erg leuk en gezellig.
De kraampjes zijn best leuk. Er is heel veel om te eten en te snoepen.
Ook nog even in de dom geweest, ook erg mooi. Ik vind keulen echt een aanrader.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:49

Gaan jullie dan een dag of slapen jullie daar ook?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:53

wij waren weekend landalgreen praks en dit jaar doen we dat weer alleen gaan we dan naar keulen

edit: we gaan trouwes niet specefiek voor de markten.. maar als die in de buurt zijn is mooi megenomen
Laatst bijgewerkt door HindaFree op 19-09-09 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:54

Wij slapen daar altijd 2 nachten, dus lang weekend gaan we meestal

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:09

Afgelopen jaar ben ik met kerst naar Antwerpen geweest. De kerstmarkt is niet bijzonder, maar verder is het een hartstikke leuke stad en zeker in kerstsfeer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:56

Antwerpen is qua kerstmarkt 3 keer niks :n

Oberhausen heeft als voordeel dat je ook nog een dagje naar Centro kan. Dat is een énorm groot winkelcentrum. Lekker shoppen :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:03

Vorig jaar moesten wij ons helaas afmelden voor een weekend naar Dusseldorf in kerstsferen, maar dit jaar gaan we wel mee met het werk naar Oberhausen. Dit is wat de aankondiging ons belooft:

Citaat:
Wie aan kerstmarkten en kerstsprookjes denkt, komt al snel uit bij Oberhausen. Hier bevindt zich het overdekte CentrO. In de adventstijd is CentrO omgetoverd tot een wonderbaarlijk sprookjesdecor van glinsterende lichtjes, schitterende kristallen en weerschijnende kerstballen. Op verschillende locaties voor het winkelcentrum kan men genieten van de grootste kerstmarkt van het Ruhrgebied.

Meer dan 150 gedecoreerde houten kraampjes bieden vele verrassingen, speelgoed, heerlijke lekkernijen en bijzonder kunstnijverheid. Glühwijn drinken, heerlijke koekjes proberen, over de kerstmarkt slenteren of kado’s inkopen. In een sfeervolle ambiance zoals in het CentrO Oberhausen zal men zich nog meer op het grote kerstfeest verheugen!

Een speciale aantrekkelijkheid van de CentrO kerstmarkten zijn de vele toegankelijke grote hutten, waarin de vaklieden hun ambachtelijke producten direct ter plaatse vervaardigen.

Hier vindt ieder persoonlijke geschenken en kan in deze stemmingsvolle atmosfeer de adventstijd echt beleven. In het overdekte CentrO zelf komt u zeker ook in de stemming. De reusachtige kerstboom siert hier het interieur leidt naar de ruim 200 winkels, die tot ’s avonds 22.00 uur geopend zijn!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:52

Ik ben vorig jaar naar Keulen geweest, was wel leuk maar vond het nou niet echt super denderend. Het is er zowiezo bomvol met mensen, niet leuk meer. Verder hebben ze iets van 5 kerstmarktjes, maar die hebben wel allemaal hetzelfde. Als je gaat voor de sfeer is het leuk, als je gaat om leuke goedkope kerstspulletjes te halen zou ik het laten. Wij hebben lekker de marktjes afgestruind, gluhwein gedronken en wat in de normale winkels gekeken. :)
Wel een leuke dag uit!