Wat ik écht niet mag missen in Parijs!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Wat ik écht niet mag missen in Parijs!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 18:03

Sinds vorige week woon ik in Parijs. Ik studeer hier een semester marketing als onderdeel van mijn studie in Nederland. Ik woon middenin het centrum in het 6e arrondissement.

De afgelopen week heb ik in mijn vrije tijd vooral mijn eigen buurt verkend (en geshopt :o).

Mijn plan is om een lijstje te maken met dingen die echt wil zien in mijn tijd hier. Ik hoef niet in één dag langs de Eiffel, de Notre Dame en de Sacre Coeur te racen want ik heb lekker alle tijd. De bekendste bezienswaardigheden (Montmartre, Champs-Elysées, Tuileries etc.) heb ik al wel gezien. Ik ben nu op zoek naar 'insidertips', leuke dingen die niet iedereen kent maar waar je eigenlijk eens zou moeten gaan kijken.

Dussss wie o wie? :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:06

Sinds de Da Vinci Code gelezen te hebben ben ik zo nieuwsgierig naar het Louvre :')
Dus dat zou ik graag willen bekijken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:25

Oooh, bij het Centre Pompidou zit een héérlijk ijssalon :9 Volgens mij heb ik ergens nog wel het adres, ik zal het straks even nazoeken.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:27

disney land :D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:28

ja zoveel dingen alle bezienswardigheden zijn wel leuk in parijs...

louvre is wel leuk ja ben er ook geweest wou er door davinci code ook heen

mona lisa kijken enzo en de mummies :P mijn favoriet:P

centre pompidou benk ook geweest maar dat vonk niet leuk :P

begraafplek weet de naam zo niet is ook wel mooi waar die bekende lui liggen :P

moulin rouge! ook niet te missen en eifeltoren ofcourse :P

notre dam :P

Yasmine

Re: Wat ik écht niet mag missen in Parijs!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:30

Père Lachaise inderdaad. Ben ik nog nooit geweest maar ooit wil ik daar nog wel naartoe.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:33

Ik weet niet hoe lang je in parijs bent maar een aanrader vind ik zelf: Le Salon du Cheval 5 t/m 13 december.
Een hele grote paardenbeurs midden in Parijs, ga zelf voor de wereld kampioenschappen van de arabieren, voor de beurs trekken we dit jaar een extra dag uit.
Vorig jaar te veel door Parijs gezworven en geen tijd meer op de beurs te bezoeken.

Wat ik zelf eigenlijk altijd doe is gewoon een metro inspringen en ergens uitstappen waar het leuk lijkt, ben zo op de leuke plekjes gekomen al kan ik je zo niet vertellen waar die allemaal zitten.

De Catacombs van Parijs vond ik heel indrukwekkend, wel een beetje luguber.

De studentenwijken vind ik zelf helemaal top, leuke eettentjes en winkeltjes..

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:14

Academie du spectacle de equestre, als je van paarden houdt. Ligt overigens in Versailles en niet in Parijs. Je bent er zo met de metro.
Ik werk er vanaf 1 oktober.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:18

Inderdaad Père Lachaise is wel een aanrader, en dan vooral de bekende mensen opzoeken. Ik ben daar een paar uur geweest (het is zo enorm groot!), en heb het graf gezien van Edith Piaf, Jim Morrison, en nog een paar bekende schilders. Erg indrukwekkende graven en tombes hebben ze daar!

En het ligt wel net buiten Parijs, maar Versailles is natuurlijk ook erg indrukwekkend. Ben helaas niet binnen geweest, alleen maar in de tuinen (ook erg mooi!), maar vanaf de buitenkant is het al enorm indrukwekkend.

Notre Dame is ook leuk om binnen te bekijken.
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 20-09-09 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:18

Ik zou de boottocht over de Seine echt maken, dit is echt geweldig (bij avond/nacht dan).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:24

Musee D'Orsay, en het Rodin Museum.
Versailles, misschien heb je de kans om de stallen in te komen? Zoals Sjaad al zei, misschien kun je een keertje contact met haar opnemen, kun je achter de coulisses kijken.
Montmartre, en idd het Louvre. Ik zou de Mona Lisa een keertje willen zien zonder dat er een tros mensen voor staat.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:33

Cassidy schreef:
... Ik zou de Mona Lisa een keertje willen zien zonder dat er een tros mensen voor staat.

Jaahh... het is maar een klein schilderijtje; je bent er voorbij voordat je er erg in hebt :+ !

De lekkerste warme chocolademelk die ik ooit gedronken heb, was in café les deux magots, een van de bekendste en oudste cafés van Parijs :9 !

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:37

Sterre schreef:
Cassidy schreef:
... Ik zou de Mona Lisa een keertje willen zien zonder dat er een tros mensen voor staat.

Jaahh... het is maar een klein schilderijtje; je bent er voorbij voordat je er erg in hebt :+ !

De lekkerste warme chocolademelk die ik ooit gedronken heb, was in café les deux magots, een van de bekendste en oudste cafés van Parijs :9 !

not to mention de hordes japanners die je eerst tot de dranghekken aan de kant moet duwen wil je het ding zien :P

Even langs de chat noir :j : http://nl.wikipedia.org/wiki/Le_Chat_Noir

Ik ben zelf erg liefhebber van het ile de la cite (oudste stukje parijs waar oa de notre dame ligt, je komt er via de brug pont neuf). En als de daar bent moet je ook even bij museé d'orsay naar binnen, mooi museum dat vroeger een oud treinstation was en je kunt tot achter de enorme gevelklok komen.

en quartier latin voor lekker eten :D veel leuke tentjes en straatjes.

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:28

Je moet even kijken in de Marais, daar ligt Place de Vosges. Erg schattig en leuke winkeltjes en het Hotel des Invalides, heb je prachtig zicht! Veel plezier en geniet ervan!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:30

Zou sowieso een boottochtje gaan maken 's avonds. Is echt prachtig! Ook het Louvre moet je gezien hebben. Ik heb niets met kunst maar vond het er wel erg indrukwekkend. Heel veel plezier in Parijs!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:56

Wow Parijs, zo'n geweldige stad! Ga ook een keer naar Marne-La-Vallee, outletshoppen!

Verder is het wel gezegd, het Louvre moet je echt een dag voor uit trekken. Prachtig gebouw, evenals Musee d'Orsay!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:32

Ik woon vanaf 10 oktober in vaucresson voorstad van parijs en zo'n 15 km er vandaan (5 km van versailles) er schijnt een of ander boekenwinkeltje te zijn ofzo dat heel bijzonder is. Maar dat moet ik eens navragen.

Dalijk dus 3 bokkers in Parijs... meeting? :D

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:42

in de studentenwijk vlakbij de universiteit is een waanzinnig leuk cafeetje, relaxte mensen, leuke sfeer en heerlijke cafe au lait :D
tuurlijk kan ik nu niet op de naam komen, maar je bent de eerste als ik het weer weet! ga ff googelen. zitten ook wel nederlandse studenten.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:38

Sowieso naar het Louvre gaan, naar de Notre Dame, Arc de Triomph, naar Montmarte, want daar heb je een prachtig uitzicht over de stad :j daar staat ook de Sacre Coeur.
En de Eiffeltoren! Vooral in het donker is het erg mooi!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:43

Ik ga dit topic even volgen, want ik ga in november een weekend naar Parijs met vriendlief :D

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:47

Langs de Seine slenteren en snuffelen in de boeken 'winkeltjes'. Houten kisten die vastzitten langs de weg.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:49

De Tour Montparnasse, 56 verdiepingen en 210 m hoog. Een prachtig uitzicht over Parijs!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:50

Interessant topic!!! Ik ga er 26 oktober samen met mijn vriend heen. We zitten in een hotel vlakbij de Notre Dame. Heb er enorm veel zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:59

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:27

Briljante site met leuke dingen om te doen in Parijs: http://www.outinparis.blogspot.com/

Ben trouwens stikjaloers op je TS, lekker in Parijs wonen. Ooit zal ik er zelf ook wonen. Tot dan ga ik minstens 1 keer per jaar een weekendje heen om sfeer te proeven.

Kleine tip: op mooie vrijdagmiddagen is het Parc Monceau erg mooi om doorheen te wandelen.