MiniCruise Newcastle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kell_87

MiniCruise Newcastle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 20:10

Hoihoi,

Aanstaande dinsdag ga ik samen met moeders met een mini cruiseschip naar Newcastle.
Zijn er hier meer mensen die dat gedaan hebben?
En zo ja wat vond je er van, kon je er goed shoppen en hoe was de mini cruiseschip?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:24

[LZP] > [BI]

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:19

Je gaat waarschijnlijk met DFDS?

Shoppen op het schip kun je niet echt, behalve dan een "taxfree" winkel waar alles heel duur is. Het eten op de boot is erg lekker, maar wel duur. Dertig euro voor dinerbuffet, maar wel erg veel keus. Dertien euro voor ontbijtbuffet, en gezien het geld erg weinig keus. Wel prima verzorgd en lekker :)
Avondentertainment op de boot is prima. In de Colombus club heb je bingo, goochelshow, live band en muziek. In de Navigators bar zit vaak een live artiest. En in nog een bar (naam weet ik even niet) zit een DJ, voor een disco. Drinken op de boot is ook belachelijk duur.
Bij ons op de boot (augustus 2009) hadden ze boven op dek 11 bij de Skybar een leuke game. We moesten 2 tegen 2 een Smirnoff puzzel in elkaar zetten en het winnende team kreeg twee flesjes Smirnoff Ice. Erg lekker ;) (en zo spaar je ook weer 10 euro uit :+)

De slaapkamers zijn klein, maar het bed slaapt prima. Douche is ook lekker, maar in de goedkope hutten zit je toilet in de douche, dus wel krap.

Als je zeeziek bent neem dan een pilletje voor je de boot op gaat! Doe ik wel altijd, maar ik word anders ook flink misselijk. Op de boot zelf kun je deze pilletjes ook halen bij de receptie.

Ik heb verder geen ervaring met het cruise aanbod, alleen met de boot zelf :)

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:02

Ja we gaan met de dfds! Moet je daar ook met ponden betalen op de boot? En kan je die daar ook wisselen?
Hoorde indd al dat het op de boot best prijzig is allemaal.. moet je voor de bingo enzo ook betalen?
Ik ben erg benieuwd heb er in ieder geval veel zin in! :D
En die pilletjes tegen zeeziek zou ik wel mee nemen :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:18

Kell_87 schreef:
Ja we gaan met de dfds! Moet je daar ook met ponden betalen op de boot? En kan je die daar ook wisselen?
Hoorde indd al dat het op de boot best prijzig is allemaal.. moet je voor de bingo enzo ook betalen?
Ik ben erg benieuwd heb er in ieder geval veel zin in! :D
En die pilletjes tegen zeeziek zou ik wel mee nemen :=

Je kan zowel met ponden als met euro's betalen op de boot. Je kunt ze daar ook wisselen, er zit een wisselkantoor naast de receptie. Je betaalt daar wel een vast bedrag om te mogen wisselen en misschien ook een percentage van het gewisselde geld. Maar ach, dat is overal.

Je moet voor alles betalen op de boot. Ik weet niet wat er bij de reis is inbegrepen? Als je ontbijt en diner niet is inbegrepen kun je deze altijd op de boot nog kopen. Er zijn volgens mij maar twee restaurants. Een buffet restaurant (voor 30 euro) en een duurder a la carte restaurant. Je kunt dus niet echt besparen op je avondeten, tenzij je zelf eten meeneemt ;)
Voor de bingo moet je ook apart betalen. Bij ons was het 5 euro voor twee rondes. En tijdens elke ronde had je twee keer (rustig op de boot) of vijf keer (druk op de boot) kans. De rest van het entertainment is gratis :)

NieneWiep

Re: MiniCruise Newcastle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:53

Naast die twee restaurants is er ook nog een soort cafe, waar je voor 15 euro eten en een drankje hebt. Je hebt dan keuze uit verschillende burgers, fish and chips, salades etc. Maar omdat je op een mini cruise gaat lijkt me dat niet zo geschikt. Wij gingen twee weken naar Schotland en wilden gewoon even snel wat eten op de boot.

Ik kan het ontbijt trouwens wel aanraden, voor die prijs vind ik het zeker waard. Er is roerei, spek, worstjes, tomaat, aardappeltjes etc. Veel verschillende soorten brood en beleg, ook croissants en andere luxe broodjes. Ook veel vers fruit en 5 verschillende soorten cereals met melk of yoghurt. Ik vond het erg lekker!

Het entertainment vond ik niet geweldig, die goochelshow was opzich wel grappig. Verder zijn de drankjes ook ontzettend duur. En er zijn jammergenoeg ook niet echt plekken op de boot waar je lekker rustig kan zitten, alleen in de bars, maar daar is vaak muziek. Ik vond de bootreis Kiel-Göteborg fijner, en dan met name de boot zelf.

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 16:37

Oke bedankt voor jullie verhalen :) en waren jullie ook in Newcastle zelf geweest? centrum enzo?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:38

Volgens mij hebben mijn zussen en ik een paar jaar geleden aan mijn ouders.
Geloof dat dit zo'n zelfde cruise was.
Ze vonden het erg leuk.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:55

Nee, wij zijn gewoon meteen doorgereden naar Schotland, niks van Newcastle zelf gezien.

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 09:50

Vanmiddag vertrekken we, maar we zijn van plan om wat eerder te gaan vanwege het lekkere weer. Maar is er een mogelijkheid om al na het in checken (kan vanaf 3 uur) lekker ergens op het dek te gaan zitten?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:52

Kell_87 schreef:
Vanmiddag vertrekken we, maar we zijn van plan om wat eerder te gaan vanwege het lekkere weer. Maar is er een mogelijkheid om al na het in checken (kan vanaf 3 uur) lekker ergens op het dek te gaan zitten?

Op dek 11 zit de Sky Bar. Deze is buiten, op het bovenste dek :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:53

Nee, je moet wachten, de auto's worden in lange rijen gezet op volgorde van lengte, hoogte etc. En daar moet je wachten tot dat je de boot op mag, boarding tijd staat wel op je papieren, ik dacht in Ijmuiden iets van half 5? Eerder kun je de boot niet op. Alle vrachtwagen gaan ook altijd eerst. Maar als je er vroeg bent, sta je ook vooraan in de rij en kun je dus eerder de boot op. Tussen de eerste en de laatste auto zit wel ruim een uur meestal.

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 09:56

Zover ik weet gaan de auto's niet mee de boot op?!
We hebben namelijk een parkeerkaartje erbij moeten kopen om de auto gewoon daar in Ijmuiden te kunnen laten staan..

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:59

De boot is zowel een cruise waar je mee heen en weer gaat als een soort van (hoe noem je dat) oversteek boot. Dus mensen gebruiken de boot ook als fairy.
Parkeer kaart voor de auto is wel handig dan staat de auto enigszins beschermd. In Newcastle kun je je trouwens erg leuk winkelen. Mooie stad en een hoop winkels.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:32

Kell_87 schreef:
Zover ik weet gaan de auto's niet mee de boot op?!
We hebben namelijk een parkeerkaartje erbij moeten kopen om de auto gewoon daar in Ijmuiden te kunnen laten staan..

Volgens mij kun je al als voetganger eerder de boot op, dan mensen met een auto vanwege de wachttijd. Naar mijn weten kun je, als je kunt inchecken, meteen doorlopen door de douane en paspoortcontrole om zo al het schip op te gaan :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:16

Oh sorry, even vergeten dat je een cruise ging doen. :Y) Wij hadden de boot gewoon om in Engeland te komen. Nee, dan kun je idd wel wat eerder de boot op. :j De stoelen op de Sky Bar zijn wel snel bezet, dus daar moet je snel bij zijn.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:47

ik had het verkeerd begrepen en inderdaad als je eenmaal door de douane bent dan kun je gewoon lekker de boot op.

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:57

Oke dan! Ben erg benieuwd.. over ongeveer een uurtje vertrekken we van huis, bedankt in ieder geval voor jullie berichten, ik heb er zin in ! *D

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:00

Ik ben ook geweest, en vond het super leuk. Ik vond het wel aardig mee vallen wat het kosten, en vond eigenlijk dat er best wel heel veel keus was kwa eten op de boot. Het is mij echt goed bevallen zit er aan te denken het nog eens te doen:D Veel plezier voor straks:)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:01

Niet dat je er nu nog wat aan hebt, maar ik ben ook geweest een paar weken geleden. Stond toen een erg leuke band op te treden. Klein puntje was dat ik de buikgriep van m'n moeder over had genomen, maar dan wel precies de nacht dat we richting Newcastle gingen (en dus in Newcastle ook ziek geweest).. Was geen zeeziekte, was echt dat virus.. Behoorlijk oliebol, maarja. Verder was het onwijs leuk. Wij zijn de dag van terugkomst ook nog Amsterdam ingeweest. In Newcastle genoten wij meer van het terrasje zitten/mensen kijken dan van het shoppen, niet echt onze kleding enzo :P

Al met al wel super gezellig geweest. Ik was met m'n moeder, tante, oma en schoonzus :P vrouwenweekend dus :D

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 13:34

Nou we zijn net terug gekomen, was erg leuk!
De boot was echt groot, veel groter dan ik gedacht had :P
Heen zaten er allemaal Nederlanders op die naar het voetbal in Schotland gingen was erg gezellig!
De kamers waren klein maar dat wisten we van te voren, alleen de douche hing boven de wc..
Verder vond ik de prijzen op de boot erg duur, voor een glaasje waar 2cl alchol in zat moest je al zo 6 euro voor betalen..
Maar verder hebben we erg genoten en lekker gewinkeld in Newcastle en het weer zat gelukkig ook lekker mee daar :)