Kreta en paardrijden, wie ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Kreta en paardrijden, wie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:54

Wie is er weleens naar Kreta geweest en wie is daar wezen paardrijden? Heb een site gevonden, maar ben wel benieuwd naar ervaringen. (Kan uit de site niet echt veel opmaken) Wij gaan zondag die kant op voor twee weken, en leek me wel leuk om daar een keer rond te toeren te paard :D

eempiej

Re: Kreta en paardrijden, wie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:14

Ik ben van de zomer naar kreta geweest. Heb niet paardgereden, vond de paarden er niet optimaal uitzien! Waren zeer schraal. De temp. 40 graden was ook niet bevordelijk.
Dit waren de paarden bij starbeach voor.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:16

Okay dat zal dezelfde stal zijn waar ik de site van heb gevonden inderdaad. Voordeel als wij er zijn is het niet bloedjeheet gelukkig. Zit er zowieso aan te denken om eerst eens gewoon te gaan kijken of het wat is.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:11

Ik ben wel afgelopen zomer naar Kefalonia geweest, een ander Grieks eiland. Daar heb ik wel paard gereden en dat was in één woord FANTASTISCH. Echt een hele gave ervaring zo in de bergen en steile hellingen op en af in de bossen. Zat na de rit wel een beetje onder de schaafplekken van de bossen, dus je kan beter lange broek aan doen :D

Paarden zagen er onwijs goed uit. Voornamelijk haflingers. Werden goed verzorgd.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:14

In de buurt van Chersonissos zit Oddyseus Stables. Wordt door een Nederlandse met een Griekse man geleid. Je vind de stal op Google.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:16

Ooit eens gedaan, is wel 10 jaar geleden. kleine wat schrale paarden, zag er allemaal niet erg vrolijk uit. Tijdens de stops werd erg royaal met de drank omgesprongen en dat vind ik ook niet zo'n goeie combi...

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:18

Ehm, sorry, Odysseia heet de stal in het plaatsje Avdou op Kreta.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:20

Gedaan, spijt. Arme paarden waren allemaal dun, verkeerde bitten, verkeerde zadels, rijden op kreupele beestjes... :(

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:23

de stal in Avdou schijnt echt de moeite waard te zijn, die wordt ook aangeboden door ruiterreizen enzo. Ik wil er volgend jaar heen voor een weekje.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:24

ja absoluut niet doen, wij gingen naar heraklion daar zit een manege en ze hebben er ook een in chersonissos van dezelfde mensen.
mensen waren superaardig,paarden zagen er goed uit, het was heel erg leuk allemaal en supergezellig.. tot mijn beste vriendin van een paard afviel daarzo. ze viel flauw en alles, en er was gewoon helemaal niemand met iets van een ehbo diploma of enig verstand ergens van. het was dat er toevallig een meisje bij was die dierenarts was,want anders hadden we helemaal een probleem gehad.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:30

Oddysseia stables wordt ook aangeboden door Time out ruitervakanties. Heb alleen maar positieve ervaringen gehoord. Kijk op de site van time Out voor fotos en infos onder het kopje Kreta Ontdek het andere Kreta.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:23

LZP -> BI

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:25

Ik heb wel eens paardgereden op Rhodos, ook een Grieks eiland, ik zou het persoonlijk niet meer doen.
Heb daar gezien dat de paarden vaak niet goed verzorgd zijn. Ze zagen er ook erg slecht uit.
Maar dat is wellicht niet bij iedereen zo.