Roadtrip Amerika, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Roadtrip Amerika, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 16:55

Hallo,

Ik ben even aan het rondkijken en oriënteren of het haalbaar is om in 2010 of 2011 een roadtrip door Amerika te maken. De bedoeling is heen en terug te vliegen (lijkt me logisch :D), en dan daar een auto huren en een route volgen en tussendoor in hotels slapen e.d.
Ik heb helaas maar 5 weken vakantie per jaar, dus zat te denken aan een week of 3/4.

Iemand ervaringen, tips?

Gr karin

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:43

Zo doen wij het ieder jaar (hebben het tot nu toe 6 keren gedaan), meestal 2 à 3 weken.
De typische tour voor mensen die de eerste keer in Amerika komen is Grand Canyon, Las Vegas, LA, San Fransisco, Yosemite National Park etc etc. Auto huren doen we via Alamo op internet, hotels boeken we zelf op http://www.expedia.com . Welke periode had je in gedachte? Zomer, voorseizoen, naseizoen?

Qua vluchtprijzen is het een kwestie van regelmatig rondkijken op de sites van verschillende maatschappijen, want de prijzen zijn erg variabel. Wij boeken altijd meteen wanneer dat kan, begin januari is dat meestal. Dan krijgen we via het reiskantoor ook korting omdat we zo vroeg boeken. Maar tickets bestellen kan even goed op internet, voor ons kwam het reiskantoor toevallig altijd goedkoper uit.

Vraag ook eens in dit topic, daar zitten veel mensen die al aardig wat Amerika-ervaring hebben: [HK] Naar Amerika(USA) deze zomer!Wie nog meer?

Scum

Re: Roadtrip Amerika, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:12

De vraag is wat jij leuk vindt om te zien. 3 Weken is wel een mooie periode, als je 4 weken weg kunt nog mooier ;)

Maar waar hou je van? Meer van de natuurparken, meer van de steden?
Wat ook belangrijk is, in welke periode wil je gaan?

Daarnaast moet je ook je leeftijd in de gaten houden. Onder de 25 jaar (zo uit mijn hoofd, maar ik kan ernaast zitten) is het huren van een auto erg lastig of peperduur. Je zou ook treinen kunnen overwegen. Maar bedenk eerst wat je wil zien. Want de States zijn groooot ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:24

Over die auto's inderdaad: ik lees in je profiel dat je even oud bent als ik, 19 jaar. Ik weet niet of je van plan was alleen te gaan of met je ouders? Want onder de 21 jaar mag je gewoon géén auto huren, kwestie van verzekeringen etc. waar ze in Amerika heel voorzichtig mee zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 17:10

Mientjeuh schreef:
Over die auto's inderdaad: ik lees in je profiel dat je even oud bent als ik, 19 jaar. Ik weet niet of je van plan was alleen te gaan of met je ouders? Want onder de 21 jaar mag je gewoon géén auto huren, kwestie van verzekeringen etc. waar ze in Amerika heel voorzichtig mee zijn.

Oh echt! dat wist ik niet, dat is wel flink balen. Bedoeling is zonder ouders.
Dus dan zal ik helaas nog even moeten wachten. Maar goed voordeel is dan wel dat ik lekker kan sparen en voorbereiden.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:14

heb dit paar jaar geleden gedaan
op dit moment is mn zus in amerika ook een roadtrip aan het maken.
toen ik mee ben gegaan was mn vader erbij die mocht dus auto huren zus is nu 24 mag wel auto huren maar betalen wel extra voor de verzekering enz.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:49

Onder de 21 mag je gewoon niet huren (sommige staten wel vanaf 20 geloof ik, maar dat zijn er maar 2), tussen 21 en 25 (oid) betaal je een extra toeslag.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:39

Doen wij ook ieder jaar een ticket boeken en auto online huren heerlijk je bent zo vrij als een vogeltje en bent nergens aan gebonden.
Wij doen dit al sinds 1998 en het bevalt ons prima, zo hebben we deze zomer de spaceshuttle omhoog zien gaan omdat we nergens aan gebonden waren hebben we een omweg gemaakt naar Florida, gewoon ter plekke besloten.
En overal Motels genoeg hoor.
In 3/4 weken kan je heel wat staten enz. zien wij hebben meestal na 4 weken ongeveer 10.000 km. op de teller.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:04

@ Karin: je bent inderdaad nog te jong om een auto te huren en daarbij zijn de toeslagen van 21 -25 jaar ook niet mis (ik herinner me 30 dollar PER DAG bovenop de normale prijs) Check even de car rental websites!