Wie kent er allemaal Verdun?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Wie kent er allemaal Verdun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:38

Nou, de titel is al duidelijk.
Wie kent er allemaal het plaatsje Verdun, in Lotharingen, waar de Slag om Verdun heeft afgespeeld in de Eerste Wereld oorlog?

Plaats je verhalen foto's hier. :D

Berdien

Re: Wie kent er allemaal Verdun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:13

Jup, dat ken ik wel. Ben ik een jaar of.. vijf? zes? geleden geweest. Hele indrukwekkende plek. Ik heb er heel veel foto's geplaatst, maar die liggen allemaal nog bij mijn ouders.
Ik werd zelf helemaal naar toen ik door de omgeving liep, al die loopgraven. Het lijkt allemaal heel lieflijk, boompjes, heuveltjes etc. maar als je dan de foto's ziet en verhalen leest hoe het er toen was.. :\
Ook het hoofdmonument met al die menselijke resten, al die kruizen. Het heeft een hele diepe indruk op mij gemaakt.

Nimue

Re: Wie kent er allemaal Verdun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:53

Ja, ik ken het ook, ben er twee keer geweest. Eén keer met school, op het atheneum, en één keer met vrienden toen we daar in de buurt op vakantie waren. Het is inderdaad ongelooflijk indrukwekkend.

Ook in de omgeving rondom Yeper ben ik twee keer geweest, ook daar word je stil van...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 20:35

Berdien schreef:
Jup, dat ken ik wel. Ben ik een jaar of.. vijf? zes? geleden geweest. Hele indrukwekkende plek. Ik heb er heel veel foto's geplaatst, maar die liggen allemaal nog bij mijn ouders.
Ik werd zelf helemaal naar toen ik door de omgeving liep, al die loopgraven. Het lijkt allemaal heel lieflijk, boompjes, heuveltjes etc. maar als je dan de foto's ziet en verhalen leest hoe het er toen was.. :\
Ook het hoofdmonument met al die menselijke resten, al die kruizen. Het heeft een hele diepe indruk op mij gemaakt.

Bedoel je het Ossuare De Douamont?
Dat is zo indrukwekkend daar.
Ben je ook in de forten geweest?