Goedkoop vliegen naar milaan ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Goedkoop vliegen naar milaan ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 19:04

In september moeten mijn man en ik naar milaan voor 2 dagen, we willen daar een overnachting, of een dag heen en terug.
Nu ben ik aan het zoeken op tickettracker maar er is zoveel en ik merk ook dat als je de ene dag heen gaat en de volgende weer terug dat je toch aan duurdere bedragen zit.
Wat zijn de voordeligste dagen om te reizen en is het voordeliger om de heen en terug reis apart te boeken ?
Ik zag ook dat overstappen enorm veel op kan leveren ( air france) financieel, maar ik dat heeft niet echt de voorkeur.

Dus wat we willen is of 's morgens vroeg vertrekken en 's avonds weet laat naar huis of redelijk/vroeg vertrekken op dag 1, een voernachting en de volgende dag weer naar huis.

Wie heeft er ervaringen en weet meer over voordeleig reizen ?

Prrrr

Re: Goedkoop vliegen naar milaan ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:09

STW -> LZP

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 19:14

ik dacht tip 1, het gaat hier toch over werk ?

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:18

Ik zou eens bij ryan air kijken, daar hebben ze vaak vluchten waar je alleen je koffer hoeft te betalen. Verder heb ik er ook niet veel verstand van.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:24

Ryanair vliegt dan weer op Bergamo, wat ook nog eens een dure taxirit naar Milaan zelf betekent.
Eventueel via easyjet? Of eens kijken via e-bookers, als je dat nog niet gedaan had?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 19:49

ik ga kijken, dank jullie wel...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 22:24

ik weet niet wat ik zie met die prijzen van ryanair......ik denk dat we even doorrijden naar eindhoven...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:02

Ik ben al regelmatig heen en weer gevlogen naar Milaan.
Vanaf Keulen-Bonn met Germanwings, vanaf Eindhoven met Ryanair, Schiphol met Easyjet en vanaf Dusseldorf met Airberlin. Dat zijn wel degene waar je het cheapst kan vliegen, die vergelijk ik altijd. Airberlin heeft het meeste service, vrij eenvoudig omboeken en je mag gewoon 20 kg bagage meenemen zonder dat je daar los voor moet betalen (even op letten, bij veel anderen moet je los bijbetalen als je ruimbagage meeneemt!) Ook ff kijken welk vliegveld van Milaan je landt, je hebt Malpensa en Bergamo, Ryanair vliegt geloof ik op Bergamo, en da's nog een aardig eind van Milaan zelf.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:04

LZP > BI

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 23:06

alweer verplaatst ?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 23:07

dank je concorde, dan ga ik morgen toch even kijken waar we precies moeten zijn het is een stad bij milaan namelijk...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:09

Ja, het hoort hier thuis omdat het over reizen gaat. Alles wat daarmee te maken heeft, hoort op Bokt International thuis :)

Als antwoord op je vraag, je heb hele goede ervaringen met http://www.momondo.com

Het is een engelse site, maar ik vind hier altijd de goedkoopste reizen.
Succes en veel plezier in Milaan.

edit; Ik zie dat je met rayan air al voor minder dan 80 euro vanaf Eindhoven heen en weer en non-stop naar Milaan vliegt!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 23:13

dank je wel, ga ik daar ook even kijken, het is voor werk, beetje internationaal werk dan maar ;)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:53

Welke stad is 't? Heb daar in de buurt gewerkt dus ben er redelijk bekend. Zat zelf in Gallarate, dat is vanaf Malpensa Airport 10 minuten, maar Bergamo een klein uur.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:02

Rodengo-Saiano Bs, ik heb even gegoogled maar het ligt er best wel even vanaf volgens mij...we worden gehaald dat scheelt....

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:10

Okee, da's veel meer aan de kant van Bergamo. Je hebt als je van links naar rechts kijkt op de kaart eerst Malpensa Airport, dan Milaan zelf, dan een tijd niks, dan Bergamo Airport, en dan (nog meer richting Lago di Garda) kom je in de buurt van Rodengo-Saiano BS. Gaat je wel een eind rijden schelen hoor, via Bergamo. Toch ff Ryanair checken.
Supermooie omgeving trouwens!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:06

Dus eigenlijk kan ik het beste dan direct op Bergamo vliegen, bedankt voor je info, ik zal kijken wat ik kan met Ryannair.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:20

Ik kom net terug van Milaan.

Zelf ben ik vanuit Dusseldorf - Weeze gevlogen met Ryan Air.
Het is dan inderdaad super goedkoop en een enkeltje met de bus van Bergamo naar Milaan is ook maar 9 euro. De reistijd is 45 - 60 minuten ongeveer.

Ik heb hier ook nog 2 enkeltjes voor de metro liggen die ik niet meer gebruikt heb, als je die wilt hebben PB ;) zijn maar liefst 2 euro waard hahaha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:48

Je hoeft niet met een dure taxi van Bergamo naar Milaan, er gaan ook shuttlebussen (en treinen, maar dat duurt een eeuwigheid is mijn ervaring). Het zijn touringcars, dus prima te doen. En ook vanaf Malpensa is het nog een eindje reizen naar het centrum.

In februari ben ik een lang weekend naar Milaan geweest. Heen vloog ik voor 15 euro met Ryanair vanaf Eindhoven naar Bergamo (vlucht zonder luchthavenbelasting, moet je net tegenaan lopen), terug voor 28 euro incl. met Easyjet vanaf Malpensa naar Schiphol. Dat kwam het beste uit en zo had ik de meeste tijd (anders had ik op zondagochtend al terug gemoeten, nu kon dat op zondagavond). Voor 43 euro retour incl. was ik klaar, met twee verschillende maatschappijen. Vanaf Weeze (wordt bij Ryanair Düsseldorf genoemd) kun je ook voordelig vliegen naar Milaan, ook met Ryanair dus.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 19:15

Geboekt bokkers, via easy jet, ik heb ook al een leuk hotel op het oog, centrum voor weinig omdat we zondag en maadag boeken, helemaal top.
Verder zag ik nog leuke reizen op Ryan air staan voor 5 euro *\o/* *\o/*