Goedkope tickets naar Rome?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Goedkope tickets naar Rome?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 12:00

Ik moet naar Rome begin september, en nu wil ik dus een beetje een goedkoop vliegticket maar kan het nergens vinden. :?
Via Ryanair kan het wel, maar dan mag je maximaal 15kg bagage mee ofzo zag ik, maar ik heb iets zwaarder omdat ik daar voor langere tijd blijf. :=
En als ik via sites als cheaptickets enzo zoek dan krijg ik alleen maar superdure vluchten (300eu voor een enkeltje enzo := ).
Dus heeft iemand nog tips of zijn alle goedkope tickets gewoon al weg? :D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:02

Neem iemand mee voor een weekendje, en laat die één van jouw tassen inchecken. Is nog gezellig ook, en dan kun je ineens 2 tassen van 15 kilo meenemen.

Je kunt ook kijken wat het kost om extra bagage bij te boeken, maar dat is vaak geloof ik wel duur. Of misschien twee vluchten boeken, dat je dan 2x zoveel mee mag nemen? Ik weet alleen niet of dat mag, maar is met zo'n goedkoop ticket volgens mij goedkoper dan los per kilo bij betalen. ;)

Ik heb nog wel eens voor een redelijk bedrag (niet supergoedkoop) met AirBrussels gevlogen, van Brussel naar Venetië. Daar mag je 20 kilo meenemen, maar dat is natuurlijk nog steeds niet superveel.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:29

Ik zou met ryanair vliegen en extra bagage bijboeken. Ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Op mijn reis van eindhoven naar Barcelona konden we voor 40 euro een koffer bijboeken. Is duur, maar waarschijnlijk goedkoper als een andere vlucht.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:30

Bij transavia hebben ze soms ook leuke aanbiedingen!
Edit: Bij Ryanair komen ook de belastingen er nog bij, zoveel goedkoper is die niet ;).

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:54

Nou dit is echt belachelijk. :=
Wil ik met KLM een enkeltje naar Rome, dan is dat 600 nog wat euro, doe ik een retourtje dan is heen alleen maar 122 en terug 107 (227 in totaal zie ik net staan). Denk dat ik maar vast een retourtje dan voor met kerst boek. :=
Laatst bijgewerkt door Loose op 22-08-09 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:55

xXLiekeXx schreef:
Ik zou met ryanair vliegen en extra bagage bijboeken. Ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Op mijn reis van eindhoven naar Barcelona konden we voor 40 euro een koffer bijboeken. Is duur, maar waarschijnlijk goedkoper als een andere vlucht.

Maar mag in die koffer dan ook weer 15kg?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:19

Loose schreef:
xXLiekeXx schreef:

Maar mag in die koffer dan ook weer 15kg?

Ik neem aan van wel. Ben er niet zeker van, dat zou je moeten navragen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:03

Chantal___ schreef:
Bij transavia hebben ze soms ook leuke aanbiedingen!
Edit: Bij Ryanair komen ook de belastingen er nog bij, zoveel goedkoper is die niet ;).

Da's niet altijd waar. Soms hebben ze vluchten van 5 euro inclusief belastingen, dan scheelt het echt wel heel erg veel.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:05

Ik ben ook met Ryanair geweest, de prijzen zijn incl handbagage, als je een koffer wil inchecken betaal je bij. Ik zou het goed uitzoeken, want ze hebben inderdaad hele goedkope tickets! En dan in de voorwaarden kijken wat het kost als je koffer te zwaar is!

edit: off topic: gaaf naar Rome! Wat ga je daar doen?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:47

Kev schreef:
edit: off topic: gaaf naar Rome! Wat ga je daar doen?

Als aupair werken en taalcursussen volgen. :D

verootjoo

Re: Goedkope tickets naar Rome?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:51

met ryanair wel van te voren op internet inchecken anders ben je de pineut :+
Overigens vind ik ryanair een verschrikkelijke maatschappij :\ En zoveel goedkoper is ie niet als je goed zoekt.
Meestal is trouwens een retour goedkoper dan een enkele reis. :j Dus als je al weet dat je met kerst naar NL gaat, zou ik die idd alvast boeken :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:34

Mijn zusje is voor een half jaar stage naar Rome.. Vloog van eindhoven met ryanair en kon iets van 120 euro extra betalen voor de bagage :\ even iets om in je overweging mee te nemen ;)

Ik ben ook hard op zoek naar goedkope vluchten naar Rome, voor over een maand of 2, maar ik kom ook niet onder de 300 euro.. Beetje veel vond ik :P Begrijp er ook niks van, ik hoor aan alle kanten mensen die goedkoop vlogen.. Kennisje voor 8 euro naar stockholm, vriendinnetje voor 60 euro naar londen.. Waar ze die tickets vandaan halen..?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:52

Als je veel bagage meeneemt, moet je bij elke maatschappij goed kijken hoeveel je eventueel zou moeten bijbetalen. RyanAir heeft inderdaad een lage bagagelimiet, maar is voor gewone vluchten vaak echt wel de goedkoopste, ook als je bij andere maatschappijen goed zoekt. Het is alleen zaak om op de aanbiedingen te wachten: vluchten voor 0 euro, of voor 5 of 10 euro inclusief tax. Wel moet je inderdaad betalen voor check-in bagage, maar dat is bij bijna alle budget-airlines. En bij de dure betaal je daar heus ook wel voor, dan zit het alleen al bij het ticket in.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:15

Als je bij Ryanair bagage incheckt, kan je niet via internet inchecken.
@Nani: wij zijn ook voor een paar euro naar Rome en Londen gevlogen, inderdaad met Ryanair. Het hangt heel erg af van hoe flexibel je kunt zijn in je dagen en tijden, kan per dag schelen!
@Verootjoo: ik kan aardig zoeken via internet, maar was voor Rome en Londen toch bij andere maatschappijen echt duurder uit geweest.
Wij doen het wel zo: eerst kijken wanneer we goedkoop kunnen vliegen en dan de rest.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:20

Ik ben een paar weken geleden nog met Transavia naar Rome geweest. Je mag inderdaad 15 kg handbagage meenemen en een extra tas was geloof ik 30,-. Die extra tas mag 20 kg bevatten :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 14:49

NaNi: Bij KLM kan je nu voor €227 heen en weer naar Rome (zag ook iets van €99 maar verder niet naar gekeken meer had toen al geboekt) en Easyjet begint vanaf november op Rome te vliegen, dat is ook meestal wel goedkoop! Maar denk dat dat te laat is voor jou.

Ik heb nu alvast een retourtje geboekt voor met kerst. :) Het kost me nu uiteindelijk €236 maar ik moet ook nog wat bagage bijboeken, maar dat is niet superduur bij KLM heb ik al gezien. Haha en met KLM krijg je tenminste te eten en drinken onderweg. :+

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:55

Nimue schreef:
Of misschien twee vluchten boeken, dat je dan 2x zoveel mee mag nemen? Ik weet alleen niet of dat mag, maar is met zo'n goedkoop ticket volgens mij goedkoper dan los per kilo bij betalen. ;)
Dit mag niet! Elke vlucht (/stoel) die je boekt moet een eigen passagier hebben. Dus je kunt wel twee tickets kopen, maar dan moet er op het tweede ticket ook echt iemand mee vliegen.
Dit heb ik trouwens wel gedaan. Voor 120 euro had ik twee retour tickets naar Liverpool en toen heb ik mijn vriendin mee laten vliegen. Ik mocht toen nog 'gratis' bagage meenemen (dit was in 2006) en zo kon ik 20 kilo meenemen en mijn vriendin nam de andere 20 kilo voor mij mee. Dit was voordeliger dan extra bagage bijboeken... daar was ik op de terugweg namelijk 180 euro voor kwijt! :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:04

@loose, bedankt voor de tip! November is voor mij idd te laat, maar ik ben ook niet meer zo hard op zoek :P Zusje (de reden dat ik naar rome zou gaan) stond eergisteren ineens voor m'n neus, moest kennelijk naar het ziekenhuis voor controle en is meteen een weekje hier :D En dat heeft ze dus even heel stiekem geheim gehouden :')