Dagje Volendam.... wie wat waar?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Dagje Volendam.... wie wat waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:35

Beetje kort dag, maar aanstaande zondag gaan we met een paar collega's (7 totaal) een dagje naar Volendam. Gewoon voor de lol, geen verplichte dingen.

Maar, wat zijn nu leuke dingen om daar te doen? Ik heb op de VVV van Volendam gekeken, en eigenlijk is er niet zo heel veel te beleven. We hebben al bedacht dat we met de boot even een bezoekje aan Marken gaan brengen, ergens bij de haven willen gaan eten, maar dat is het dan ook wel.

Iemand nog leuke tips, wat we echt moeten gaan doen, of wat we moeten gaan bekijken? (Iemand het adres van Jan Smit toevallig? :+ )

Coentjuh

Re: Dagje Volendam.... wie wat waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:41

Wij zijn in mei met heel de familie in Volendam geweest. Ook een nachtje geslapen in Hotel Old Dutch (geen aanrader, brand alarm ging s nachts 4x af en er was niemand te bereiken en niemand aanwezig van het hotel s nachts) (ontbijt was ook flut btw)

Foto's gemaakt in kostuum, moet je zeker doen! Heb nog nooit zo hard gelachen met de familie. Verder heb je leuke winkeltjes idd en wij zijn ook naar Marken gevaren, ook grappig. Dan vul je je dag vast wel! Eten was trouwens heel goed bij Old Dutch hotel! Zit restaurant bij!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:43

ben 1 keer een middagje in volendam geweest met de zeilboot. Dan vond ik Marken inderdaad leuker.

Volendam was eigenlijk snel gezien. Paar winkels, en die paar groene huisjes langs de haven. Kostuum hebben we niet gedaan, maar lijkt me opzich wel grappig. Neuj, echt boeiend was het niet.

Je kunt bij jan smidt gaan apegapen, maar of je daar nou gelukkig van wordt?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 20-08-09 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:45

Oja wij zijn ook nog naar een klompen/kaas boerderij geweest. Net iets voordat je Volendam inrijdt kom je dat boerderijtje tegen. Viel wat tegen, maar als je je tijd wilt vullen :D dan weet je precies hoe kaas en klompen worden gemaakt!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:16

LZP -> BI

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 00:20

Haha, ik woon zelf naast een kaasboerderij, dus hoe dat gemaakt wordt weet ik wel :D.

Kostuumfoto is inderdaad een goeie, we hebben een gevarieerd en zeeeer lollig gezelschap, dus zoiets moet gewoon goed komen!

Marken ben ik zelf wel eens geweest, dat vond ik toen wel aardig, dus dat gaan we nu ook doen.

Jan Smit... da's natuurlijk ironisch bedoeld ;).

Als iemand nog een goed restaurant weet....... Old Dutch hou ik even in gedachte.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:28

Ik heb inderdaad wel het adres van Jan Smit, Simon woont in de zelfde straat, dat nummer weet ik overigens niet. Huisnummer van Jan ook niet, maar dat huis valt zo op }> .

Kostuumfoto is een must-have!

Ga langs bij de palingrokerij, (moet je wel reserveren), ga langs het museum, en vermaak je op de dijk. Zoveel winkeltjes, zoveel te bekijken, 1 dag is te weinig!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:13

Hey hoe was het?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:11

Het was echt leuk! Op zich is er niet heel veel te doen, maar op en neer langs de dijk lopen (oftewel: van terras naar eettentje naar terras) was al erg gezellig. Met de boot naar Marken, even rondgekeken en weer terug.
Verder wat bekende 'locals' gezien ("Hee, dat is die ene van de 3J's! Maak even een foto!!!!!"... ik:"Eh, wie is dat eigenlijk????" Hahaha! Ken die lui echt niet!).

Maar, dus wel veel lol gehad, mooi weer en een leuk groepje. Denk dat je dan overal wel een leuke dag kan beleven, maar Volendam barst van de toeristen (leuk, mensen kijken!) en van de café's, dus het is wel de moeite waard voor een dagje uit!

Voor een kostuumfoto hadden we geen tijd meer, dat was wel jammer. Maarja..... we moesten echt haasten om de bus/trein te kunnen pakken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:16

Hee mooi! Zonde van die kostuumfoto! En idd zo gaat dat op de dijk haha.. Ach was vast gezellig denk ik toch?!