Met familie op vakantie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Met familie op vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 11:24

Graag willen we met een aantal familieleden op vakantie. Niet te ver, niet te gek maar ja... is het zo verstandig met zijn allen in 1 huisje te gaan. Persoonlijk kies ik liever voor aparte huisjes. Maar de meningen zijn verdeeld. Wie heeft ervaringen? Zowel positief als negatief?

odetteke

Re: Met familie op vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:29

Het ligt er aan met hoeveel mensen jullie zijn, of jullie het goed kunnen vinden, en hoe veel kinderen er mee zijn :+

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:30

ik heb het altijd wel leuk gevonden met zn allen in 1 huisje :)

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:30

In mijn ogen hangt het er een beetje vanaf welke familieleden het zijn.

Toch zou ik 1huisje nemen voor jullie allemaal. Iedereen heeft daar toch ook een aparte kamer? Plus het komt volgens mij veel goedkoper uit als jullie 1huis nemen dan dat jullie aparte huisjes nemen.

Ervaringen heb ik eigenlijk niet. Wij gingen vroeger alleen op vakantie met ouders & mijn broer. Maar ik veronderstel dat het om meer familieleden gaat als deze? :-)

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:33

Het ligt er aan met hoeveel mensen je ben en hoeveel kinderen enzo...

Ik ben laatst met mn familie een weekend weggeweest, we hadden 1 huisje. Het was echt super, als de kinderen op bed lagen zaten we nog uren te kletsen enzo, als je allemaal een ander huisje heb en de kinderen liggen op bed ben je toch aan je huisje verbonden....

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:33

Wijn zijn een jaar 0f 6 geleden met de hele fam. naar Spanje geweest voor 3 weken, even denken met hoeveel we waren..: Opa/Oma/Mijn vader/Mijn moeder/3 ooms/3 tantes/7 kinderen in de leeftijd van 1 tot 8. We zaten met z'n alle ub een groot huis en elke fam. had een aantal beschikbare kamers/badakmers!

Was heeel gezellig en zeker een aanrader!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:34

Vroeger ging ik met mijn ouders, oom, tante, neefjes en opa en oma in 1 huisje op centerparcs.
Dit was altijd wel leuk, we hadden altijd dagen dat je gewoon zelf ergens heen gingen en dagen dat we samen dingen gingen doen.
Inmiddels zijn die opa en oma overleden en is het contact met die oom en tante niet echt goed te noemen.

Met de andere kant van de familie zou ik alleen gaan als we allemaal aparte huisjes hebben.
Ik ga op vakantie voor mijn rust en ik denk dat ik zwaar gestresst weer thuis kom als ik met die kan van de familie in 1 huisje moet gaan zitten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:34

zou voor meerdere huisjes gaan.
zit je elkaar veel minder op de lip :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:37

Wij hebben een huisje in een park in de Ardennen, echt een aanrader voor familieuitjes :) Je hebt er iets van 100 huisjes, voor 4 of 6 personen ofzo! Je kan er heerlijk wandelen in de omgeving!
http://www.boulac.be

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 11:45

MissAnnemijn schreef:
Wij hebben een huisje in een park in de Ardennen, echt een aanrader voor familieuitjes :) Je hebt er iets van 100 huisjes, voor 4 of 6 personen ofzo! Je kan er heerlijk wandelen in de omgeving!
http://www.boulac.be

Ga ik eens even bekijken, bedankt! Het is voor 4 volwassenen, geen kinderen. We houden allemaal een beetje van hetzelfde. Veel wandelen, wat zwemmen, lekker eten, etc. Alleen zit je wel dicht op elkaar. Ik dacht anders om een groot huis te huren. Het geld wat je anders kwijt bent voor twee huisjes, leg je bij elkaar en daar kun je een groot huis voor huren met meer luxe (ben 8 jaar niet meer weg geweest op vakantie :D), tevens kun je dan meer je eigen gang gaan. Ik zou echt gek worden als ik een paar dagen met anderen in een 4-persoons huisje moet zitten. Veel te dicht op elkaar.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:49

Wij deden dit ook altijd met alle opa's en oma's en er gingen twee tante's mee en ooms. Wel die van mijn moeder dus ik en mijn broertje waren de enige kinderen. Wij hadden drie huisjes.

Mijn oma, opa, kleine omaatje (moeder van oma) en mijn tante in 1 huisje.

Tante van mijn moeder en oom van mijn moeder in 1 huis.

En mijn familie in 1 huis.

En die tante en oom van ma gingen niet altijd mee, en dan hadden we dus twee huisjes.

Ow ik zie net dat het voor vier volwassenen is. Lekker samen in 1 huisje joh. Onze familie is nogal van het zeuren en klagen, dus dat was wel fijn. Maar als jullie het zo naar jullie zin hebben, lekker doen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:10

Als je maar met 4 bent zou ik het gewoon bij één huisje houden hoor :j Ik zulke samenstellingen is er niet erg vaak ruzie o.i.d. Gewoon voordat je weggaat goede afspraken met elkaar maken en eventueel afspreken of jullie vooraf al een potje maken met geld voor de boodschappen e.d.
Ik zou gewoon een avond bij elkaar gaan zitten en kijken wat de mogelijkheden zijn en tot in hoeverre je goede afspraken met elkaar kunt maken.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:19

ligt er echt aan met wie
maar je heb op recreatiecentrum Marveld in groenlo, duo woningen. Dat zijn 2 huisjes aan elkaar, maar via een tussendeur toch bijelkaar. Dus ben je elkaar zat of wil je gewoon ff op jezelf zijn, dan doe je gewoon de deur dicht

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:40

Wij zijn in 2005 samen met familie op vakantie geweest in 1 huisje.
Dat was dus 1 keer en nooit weer!

Wij hadden van te voren afgesproken dat we ook dingen zonder elkaar zouden doen,zo dat je niet alle dagen bij elkaar op de lip zit.
Maar als je dan van een gezellig dagje (met eigen gezin)weer in het huisje komt en daar zitten twee narrige mensen, dan wordt je vakantie er niet leuker op.
En dat vind ik een nadeel van 1 huisje als anderen de bokkenpruik op hebben dan kan je dat niet ontvluchten,heb je 2 huisjes dan kan je gewoon naar je eigen huisje en nagenieten van je gezellige dag.

Als je op zoek bent naar een groot huisje dan is het land van bartje misschien iets voor je.
Daar heb je 8 en 10 persoons huisjes compleet met sauna en zonnebank.
Ze hebben een binnen en buiten zwembad en je kunt er heerlijk wandelen.
http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowparken/nederland/drenthe/het-land-van-bartje

Wens je alvast een prettige vakantie!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:03

Volgens mij zit het niet zo zeer in de hoeveelheid huisjes als wel in de afspraken die je al dan niet maakt. Vooral afspraken over wat je wel en niet samen wilt doen, kunnen erg handig zijn.
Ben ooit eens tijdens een familieweekendje met een ex 's ochtends om 8 uur uit mijn bed getrokken, omdat het zo gezellig was om gezamenlijk te ontbijten. -:(- Toen wij (ex en ik) na het zwemmen nog even wat gingen drinken in de bar van het park waar we waren, kregen we later te horen dat we niet gezellig waren. En nu noem ik maar 2 ergernissen, er waren er nog een heleboel meer...

Terwijl ik met mijn familie altijd prima vakanties heb gehad, kwestie van dingen afspreken. :j Eigen kamers vind ik overigens wel altijd een must. En als je wat afgelegen zit is het ook fijn om eigen vervoer te hebben, zodat je niet afhankelijk van elkaar bent.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 19:23

Tja, we zijn huisjes aan het zoeken geweest maar merk meteen al dat ieder zijn eigen wensen heeft. De 1 wil misschien wel skiën (waar dat ineens vandaan komt 8)7 ) en de ander niet, en ik wil gewoon met mijn achterwerk in de sauna, bubbelbad en allerlei dingen doen waar ik geen calorie voor hoef te verbranden. Volgens mij hebben we het min of meer verschoven naar volgend jaar. Wordt dit zo'n "don't call us, we call you" verhaal :D
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 19-08-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:39

Als er nu al zoveel dingen tegenstaan, bedenk dan maar eens goed of het wel verstandig is om samen op vakantie te gaan.

Die vakantie van ons in 2005 heeft een nare nasleep gehad,
een ruzie tussen twee broers die helaas niet meer goed gaat komen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:37

LZP -> BI