TEXEL waar moet ik zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zij

TEXEL waar moet ik zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:42

Ik ga 4/5/6 sept. met mijn moeder naar texel. Ik ben nu bezig om te kijken welk hotel oid ik wil boeken, maar waar (in welk gedeelte) is texel het mooist? Waar is het meest te doen? (en wat? :P )

Google is op dit moment niet mijn beste vriend... Ik word niet veel wijzer, en er zijn vast wel bokkers die mij kunnen helpen ;)

corientjuhh

Re: TEXEL waar moet ik zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:44

Tussen de koog en den burg
Oudeschild is ook mooi
Vlak bij camping 't woutershok zit volgens mij hotel de 14 sterren mooie omgeving hoor
Manege Elzenhof is ook aan te raden als je wilt rijden :)
En vlak bij 't woutershok zit nog een hotel ma weet zo niet hoe die heet (langs de rozendijk is het iig)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:47

In de Koog. :D

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:49

De koog is erg leuk! Leuke winkeltjes, leuke straat met héél lekker eten (vond ik dan) veel verschillende tentjes, strand en duinen natuurlijk heel erg dichtbij, heel leuk om lekker rond te wandelen of te fietsen :-) Wij zaten in hotel Tesselhof, enorm goed bevallen! Lekker maar simpel ontbijt, hele fijne, ruime en schone kamers enzo. Honden worden daar ook toegelaten, en je zit metteen aan het straatje waar je kunt winkelen/eten. De prijs viel daar ook nog heel erg mee, voor een paar dagen weg. Leuk dat je naar Texel gaat!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:49

De Cocksdorp is een erg leuk plaatsje vind ik :j
Alleen dat ligt helemaal bovenin dus dat is niet zo handig.
Dan zou ik de Koog aanraden, lekker centraal en goede winkels enzo :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:50

In den burg kun je ook goed winkelen :D
Ook goede winkel(tjes)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:51

Wij verblijven meestal ook in de koog of erg dicht bij de koog.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:52

De Koog vond ik erg leuk, ik zat in het appartementencomplex 'Julliana' als ik het goed heb. :) Leuke winkels, strand dichtbij, duinen zaten tegen het complex aan..

En inderdaad, in Den Burg is het ook erg gezellig!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:02

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:07

[LZP] > [BI]

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:09

sorry, kende dit subforum niet eens ;) Bedankt voor het verplaatsen :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:11

Eerlijk gezegd vond ik de Koog minder leuk dan Den Burg... Den Burg is wat rustiger en zitten erg leuke winkels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:59

_Tara_ schreef:
Eerlijk gezegd vond ik de Koog minder leuk dan Den Burg... Den Burg is wat rustiger en zitten erg leuke winkels!

Ja maar daar wil je niet op een vakantieverblijf zitten, kan je altijd nog op de fiets naar toe.
De Koog (Sluit me aan bij mn voorgangers) heeft bos, zee, rust en een gezellig dorpje om wat te eten en te winkelen.
Ook kan je er heerlijk te stappen zou zeker De Koog aanraden.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:05

Den Hoorn vind ik het mooist. Ook zee, bos, duinen en natuur. In de Koog is het rustiger in september en veel gaat al dicht. Het wordt dan een soort spookdorpje. Den Burg is ook najaar en winter gezellig, maar Den Hoorn is zo lekker echt Texels.
Je hebt er zeer leuke accomodaties en je zit binnen zo time ook op de fiets in Den Burg of De Koog. De standen zijn er mooier dan in De Koog en de natuur is uitgebreider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:19

Echt Tessels ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:48

Haal op de boot even een vakantiekrantje (zijn 2 soorten, gratis mee te nemen volgens mij) daar staat in wat er altijd allemaal te doen is en per dag wat er verder nog te doen is. Kun je gewoon even kijken wat je leuk vindt :) En anders misschien even op texelplaza rondsnuffelen? Staat geloof ik ook een agenda met activiteiten :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 11:36

ja, maar ik wil wel vantevoren al een hotel boeken in d ebuurt van wara het het mooist en leukst is ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:39

De Koog en dan hotel Tesselhof. :D Daar hebben wij 3 weken geleden gezeten en het hotel was echt een aanrader! Op nog geen 300 m van het strand, je zit aan de winkelstraat en het ontbijt was goed. :D
Ook waren de kamers ruim en wij hadden ook nog een sauna in de kamer, terwijl we gewoon de standaard kamer geboekt hadden. :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:41

Hotel 14sterren (hoort bij restaurant de worsteltent) aan rand bos bij de koog. Hotel tatenhoven (familiehotel) ook aanrader ook bij rand bos (naast maneges elzenhof/kikkert)
Heb bij beiden gewerkt als bijbaan toen ik op texel woonde.
De laatste ligt dichter bij centrum de koog.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:42

De Koog is een heel leuk klein dorpje. Zijn er een aantal keer naartoe op vakantie geweest en 2x met schoolkamp.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:55

Den Burg is mijn favoriet !
Heerlijk winkelen en eten (aanrader: de 12 balcken en dan de varkenshaassate !!).
Aardbeien bij de zelfpluk tuin, garnalen vissen in Oudeschils, naar de bierbrouwer en niet te vergeten de chocolade boer in Den Burg, je kunt er ook een cursus choco maken volgen !!!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:03

De Koog zou ook ik aanraden. En dan fietsen huren en door de duinen en bossen fietsen en naar bijvoorbeeld Den Burg en de Cocksdorp. De Slufter is zeker ook een wandeling waard. En een bezoekje aan de ijsboerderij: http://www.ijsboerderijlabora.nl/welcome.htm
Ecomare is ook leuk.
Veel plezier alvast!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:15

Naar de cocksdorp fietsen, over dat "dooie" eierland........ als je van kaal landschap houd, dan zou ik zeggen fiets De Waal eens binnen, Oosterend, Oudeschild.

En de Slufter, dat is ook zeker een aanrader, de ijsboerderij, of ijs van Anssepans, staat op de hoek als je naar paal 12 gaat, bij de Jan ayeslag.

Ecomare gaat binnenkort helemaal op de schop, weet niet of die dan voor de helft al "gesloopt" is.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:22

Even shoppen bij Kees de Waal is erg leuk, zit in Den Burg, heeft ook een website.

Zoek je echt een hotel of zou een bungalow ook goed zijn?
Dan is dennenoord.com is voordelig alternatief, aan de rand van het bos, tussen De Koog en Den Burg.

Fiets huren is zeker een aanrader.
Robbentocht maken in Oudeschild, meegaan met de boswachter op excursie (bij Ecomare opgeven). Ecomare is oa een opvang voor zeehonden.
Vuurtoren bezichtigen (weet de openingstijden/dagen niet), dagje Vlieland, vertrek vanaf de Cocksdorp.
Op de fiets naar DeHoge berg naar het uitzichtpunt, vanaf daar kun je oa Den Helder zien.
In de Dennen vlakbij Hotel/restaurant Bos en Duin is er ook een uitzichttoren.
Vergeet Oosterend niet te bekijken, heel oud dorpje met karakteristieke huisjes. Oudeschild naar de haven met vele kotters.
Voor leuk en goed eten de 12Balcken, theater Klif 12 in Den Hoorn.
Ook op de strandpaviljoens kun je goed eten.
Vraag anders in het hotel waar je gaat overnachten wat voor leuks je kunt gaan doen, variatie genoeg!!
En idd dat gratis krantje op de boot meenemen is een goed idee!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:24

Ik vind de koog het leukst. We zijn er dit jaar geweest zaten er in een huisje (vlak bij een hotel). Vond De Koog een super leuk dorpje waar je ook alles kunt krijgen wat je nodig heb. We willen in de herfst ook nog een keer terug met de familie.

Ikzelf vond ecomare een beetje tegenvallen.
Laatst bijgewerkt door mhollander op 17-08-09 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt