sri lanka/ malediven/ dubai do en donts!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

sri lanka/ malediven/ dubai do en donts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 18:56

de keuze is eindelijk gemaakt en mijn vakantie gaat naar sri lanka/malediven en dubai..

meer mensen die zijn geweest en er wat over kunnen vertellen?

groetjes alja

Mindfields

Re: sri lanka/ malediven/ dubai do en donts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:04

Gut zij wel hoor! Dat gaat ff lekker met d'r poezelige billetjes in de zon liggen.

Hahah tis je gegund hoor! Ben er zelf nooit geweest(i wish) dus ik kan je niet verder helpen helaasjj.

Ga je samen met Leon? :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:13

Sri lanka is fantastisch. Echt waar.
Ik ben er geweest tijdens een stopover naar Australie. Zou oorspronkelijk 2 of 3 dagen blijven, even in een hotelletje aan het strand een tussentopje maken, maar uiteindelijk zijn we onze vlucht in het kantoor in Colombo wezen veranderen zodat we er anderhalve week zijn geweest.
Wij zijn toen wat rondgetrokken. Kan prima, gewoon een taxi aanhouden, die brengen je waar je ook maar heen wilt en hotels hebben altijd plek voor je.
Neem wel een goed (duurder) hotel, want die goedkopere zijn echt helemaal niets, onhygienisch, gewoon niet doen. Er zijn heerlijk, wat luxere hotels die ook kamers hebben die direct aan/ op het strand liggen. Stap je de deur uit om wakker te worden op een strandbed aan een praktisch leeg strand.

Kandy is wel een leuke stad. Sri lanka heeft trouwens veel tempels, altijd leuk om te bezoeken.
Ook is er ergens een olifantenweeshuis, ook erg leuk om te zien.

Ik ben trouwens alleen aan de westkust en in het midden van het land geweest, de rest heb ik nog niet gezien.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 19:16

wij gaan een 10 daagse rondreis maken met prive chauffeur :D
komen idd dan ook langs de olifanten en de tempels..
aan het strand liggen gaan we daar niet doen, alleen op de malediven/dubai :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:18

Oh dat klinkt helemaal super! Dan zal je mooie dingen wel te zien krijgen!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:19

De Malediven zijn inderdaad alleen maar goed om te zonnen. De eilanden zijn zo klein dat er nauwelijks wat te doen is. Neem best een resort met duikschool, want duiken is daar echt fan-tas-tisch! Wij hadden een iets groter resort, het eiland was 800 m lang, er zaten vliegende honden en heel veel gekleurde hagedissen. Aan het strand zaten op sommige stukken heel veel heremietkreeftjes, die waren zo leuk! Maar het duiken, dat overtrof alles! Ik heb haaien gezien, schildpadden en vissen in de meest onmogelijke kleuren en formaten. En dat allemaal op maar 5 m diepte (ik mocht niet dieper, maar dat is geen ramp, want daar schijnt geen licht).
Snorkelen is ook super, maar trek zeker een goede kwaliteit T-shirt aan want je braadt jezelf levend!!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:26

Dubai is ge-wel-dig !

Wanneer ga je heen?
Als je naar de winkelcentra heen gaat moet je iets langere kleding aan..

Je moet naar de Malls in Dubai! Die zijn zo ongelovelijk.. 't maakt inprincipe niet uit welke je heen gaat :P ze zijn allemaal geweldig!

Een dag rondrijden is ook een aanrader :) heel leuk en je hebt airco :o

Dagje naar het Atlantis hotel is ook leuk, vet groot aquarium daar waar je gratis naar toe kunt :)

In de nieuwe Souks kun je vet gezellig en super lekker avond eten :)

En écht, als je geld 'over' hebt.. moet je een Dessert Safari gaan maken met Arabian Adventures. Héél cool :D en een absolute aanrader.
Er zit een BBQ bij en henna zetten en nog wat dingen.. dat is in ieder geval de beste aanbieder in dessert safari's die er is.

Ik ga even verder nadenken wat must-do's zijn :o

Oh jah, ik lees wat over op het strand liggen :P
In Dubai zijn héél veel Indische gastarbeiders.. := de eerste paar dagen, is het goed voor je ego.. :o maar daarna
wordt het wel vervelend hoor.. :\ Het is in Dubai zo, dat vrijdag zaterdag is en zaterdag zondag (je kan wel gewoon alle dagen shoppen hoor) maar, de Indiërs zijn dan dus vrij..:9 ik zou dan dus wat anders gaan doen.. Want je ligt niet lekker op het strand dan..
Althans wij lagen er niet écht comfortabel :9

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:29

ik ben in dubai in atlantis the palm geweest, daar heb je ook een waterpark kan je ook heen voor een dag!
Ik vond het shoppen wel tegenvallen in dubai, het was wel groot enzo alleen bij de Malls was bij ons de helft niet open omdat het nog te nieuw was (ben in de meivakantie geweest)..

Een aanrader is om met zo'n watervliegtuigje over de palm eilanden te vliegen, dat is zeker gaaf :D!

ik heb er nog wel foto's van, dus als je wilt zien hoe dat er vanaf boven uit ziet kan je me altijd pm'en!

In een ander winkelcentrum kan je trouwens ook skien, dat ziet er ook echt awesome uit! ik heb het alleen niet gedaan :P

En naar de malediven ga k in de december pas, maar volgens mijkan je daar alleen maar duiken :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:30

Oh wat je niet moet doen, is met dolfijnen zwemmen in Dubai.. :P je betaalt je blauw en het slaat nergens op.. wij wilden het ook doen, maar m'n tante raadde het ons af.

Enn er zit ook nog een waterpark bij de Bursj al Arab, Wild Wadi.. is ook leuk om heen te gaan.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:34

En doe in Dubai een rondtoer op de renbaan....beetje vroeg op dat wel (geloof half 6 's morgens vertrekken) maar erg leuk, je komt in de stallen en bij de training. Dit kun je boeken bij het museum wat bij de renbaan gevestigd is