Aaah Crisis maandag op vakantie, maar paspoort/ID kwijt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

Aaah Crisis maandag op vakantie, maar paspoort/ID kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:19

Maandag ga ik met twee vriendinnen op vakantie, alleen kom ik er weer op het laatste moment achter dat ik geen paspoort of ID heb |o

Kun je een vermist paspoort of ID met spoed aanvragen en is die voor/op maandag klaar?

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:20

Ik zou maar heeeeeeel snel naar het gemeentehuis bellen! Lijkt me het beste, die weten het wel..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:21

Ja, dat kan. Zoek eens met Google op 'spoedaanvraag paspoort', dan vind je informatie op sites van verschillende gemeentes.

Misschien staat er ook info op de site van jouw gemeente, dan weet je meteen waar je aan toe bent. :)

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:22

Heb zoiets zelf ook eens gehad, moest toen naar het buitenland voor stage. Moest m'n paspoort als vermist opgeven bij de politie, en met dat proces verbaal (geloof ik) wat je dan krijgt heb ik bij de douane/marechaussee op schiphol een noodpaspoort aangevraagd. Moest wel ook al m'n stagepapieren laten zien, als bewijs dat ik 'm echt nodig had.

Dus het is wel mogelijk, het kost je alleen weer geld voor een nieuw echt paspoort na je vakantie, en ik weet niet precies hoe het zit met de regels voor het verkrijgen van zo'n noodpaspoort.
Misschien even navragen bij de politie/gemeente?
Laatst bijgewerkt door annmary op 11-08-09 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:23

Je kunt hem versnelt krijgen. Mijn vriend heeft er ook een met spoed moeten aanvragen en moest wel meende ik extra betalen. geloof een bedrag rond de 60 euro extra. Binnen 3 dagen meende ik was hij klaar.

Niek123

Re: Aaah Crisis maandag op vakantie, maar paspoort/ID kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:44

poeh rond de 90,- euro is met spoed aanvragen en dan is het binnen 1 werkdag klaar als het goed is staat op de site van de gemeente.

Maar eerst naar gemeente voor uitreksel, dan naar politie voor opgave vermissing en dan weer gemeente voor nieuwe aanvragen. Ohja en niet te vergeten nieuwe pasfoto. pfoeh wordt een druk ochtendje morgen ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:48

aangifte doen op het politiebureau, dan heb je bewijs dat je je paspoort/id-kaart kwijt bent, ik ben mijn vriend zn portemonee verloren met alles erin van ons beiden, paar dagen voordat we op vakantie gingen, als je bewijs van aangifte hebt zijn er geen problemen, tenzij je met het vliegtuig moet? dan weet ik niet hoe het zit.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:37

ohh dat is zó balen (het is mij serieus al 3 x overkomen :'))
Kost je idd een hoop geld, maar ach.. dan kun je maandag tenminste wel gewoon op vakantie! ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:55

heb het ook een keer gehad en kon hem toen afhalen in eelde :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:55

Als het echt niet kan kun je ook een tijdelijke krijgen op schiphol zelf. Dit kost wel aardig wat geloof ik