Sort Outdoor 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Sort Outdoor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:37

SORT OUTDOOR 2009
Een veel te korte vakantie die dus volgend jaar opnieuw gedaan wordt, maar dan langer..!! :D

Vrijdag 31 juli zijn we begonnen met de heenreis.. Het was even zoeken naar de goede opstapplaats, maar toen we daar aankwamen stonden we gelukkig al bij de goede bus, richting Sort.. Op naar het bagageluik waar je je naam moest noemen en je spullen afgeven.. Eindelijk aan de beurt, maar ik bleek niet op de lijst te staan met een aantal anderen. Wij dus naar de andere bussen om te informeren, maar die gingen allemaal naar andere bestemmingen. Hun advies: Bel Labyrinth even.
Ik heb Labyrinth gebeld en die meneer vertelde dat er een bus richting Sort gaat, en die moeten we hebben. Eenmaal terug bleek het wel te kloppen en mochten we wel mee... Heel handig van meneer de buschauffeur dus, en we waren niet de enige.
Afijn, nummer 39 en 40 waren onze plekken in de bus. Er waren meer groepen met die bus mee, en die werden ergens anders afgezet in Zuid Frankrijk.
Bijna een uur na het aangegeven tijdstip van vertrek reden we weg in de richting van Eindhoven. Daar stonden we nog lekker in de file, en in Nederweert kwamen de twee chauffeurs die ons verder brachten naar Frankrijk en Spanje. Daar moesten we ook weer 3 kwartier extra op wachten, want een van die chauffeurs was zijn papieren vergeten en mocht anders dus niet rijden. Uiteindelijk verlieten we om 17.20 pas het land (12.10 vertrokken uit Houten) en ’s avonds kregen we er een film op. Jungle Book 2... Dat was vast voor de kinderen in de bus, want die waren er ook.
Daarna kwam de film Next.

Die nacht duurde lang, ik heb niet geslapen, en vanaf 7.00 was er wat meer te zien. Rond 8.30 kwamen we aan in Espira de Conflent. Nja, bijna... Naast de weg stonden een paar VW Transporters die ons daarheen brachten. Een klein deel bleef over in de grote bus, die doorreed tot Argelez sur Mer. Met de kleine busjes reden we naar Espira, waar we een ontbijtje kregen van stokbrood en wat beleg. Een uurtje later mochten we mee met Sjoerd en Maarten, twee leuke jongens die ons met de busjes naar Spanje zouden brengen. Dat zou nog 3 uur duren. Een mooi ritje, lekker hard door de passen gesjeest en Maarten zei dat het nog 20 min zou duren en een paar seconden daarna maakte het busje een raar geluid en stonden we naast de kant... Gelukkig deed hij het snel weer en kwamen we rond 13.30 aan in Sort...!! Onze camping, eindelijk!!
Een leuke camping, niet te groot, een zwembadje erbij en je keek tegen de grote rotsbergen aan, overal waar je keek. Hop, tenten in, omkleden en het zwembad in. Het is superlekker warm en we gaan nog even boodschappen doen. Dabies verzorgt het eten wat we in de grote kooktent opeten, want het onweert ineens lekker hard..

Zondag wordt iedereen vroeg wakker van de koeienbellen. Vandaag gaan we kajakken op een groot meer.
Met zijn allen ontbijten we, een stokbroodje brie, en we maken ook maar meteen voor tussen de middag, dat eten we dan bij het meer op. Richting het meer gereden en de groep is in 2 kleinere groepen opgesplitst. Ik zit in de tweede dus ik kan lekker genieten van het weer en het uitzicht.
Afbeelding

Toen wij mochten, voeren we eerst zelf wat, en kwamen de instructies daarna. We oefenen het omkiepen in de kajak en na een uurtje gaan we terug. Daar gaat de 1e groep weer een uurtje terwijl wij lekker eten en een potje pesten. Wij varen ook nog een 2e uur door en leren wat slagen en handigheidjes in de kajak voor op de rivier straks. We oefenen vast voor het keerwater om deze in en uit te varen. Ondertussen ging ik één keer ongepland om toen ik iets voor mezelf oefende, ging prima. Losgemaakt en weer de kajak in.
Afbeelding

Terug in de bus met Sjoerd, diep gesprek over ‘relaties’ en dat hij het vreselijk vindt hoe sommige mensen het noemen dat ze een “vriendje” hebben ofzo...
Die avond heb ik met 2 anderen pasta gekookt en zijn we er vroeg in gegaan.
een deel van de groep
andere kant van het meertje

Maandag om 8.00 op, snel ontbijten en wetsuits passen. Een niet te snuggere reisgenoot probeerde met zijn spijkerbroek en overhemd in het pak te komen, dat lukte niet, gek he..?!
Snel naar de rivier en daar nog wat uitleg en herhaling. De eerste groep van gister gaat eerst, en als ze terug zijn gaan wij. In de tussentijd lopen we Sort in en gaan we boodschappen doen. Snel terug want we gaan onze pakken in en naar de rivier.
Wat was die tocht mooi zeg!! Jammer dat hier geen foto’s van zijn, een wilde rivier, wij op die kajaks.. Lekker wat plenzen in de rivier en de rit was snel over.. Nja, 1,5/2 uur verder... maar als je het naar je zin hebt... Het was echt gaaf..! We hebben veel keerwaters gepakt (achter een (grote) rots is het water anders, en daar kan je stil gaan liggen voor pauze/uitleg/...) en we hebben ook naar de overkant getraverteerd. Zo recht mogelijk oversteken, maar doe dat maar eens in een wilde rivier haha!! Puntje stevig de stroom in en goed peddelen!! Ook nog een soort S maken om naar de overkant te komen. En toen was het alweer snel over.. Jammer!!
Met Charlotte nog even Sort in geweest. Leuk plaatsje met veel heksendingetjes als souvenirs. ’s Avonds was er feest in het dorp, daar zijn we even heen geweest en toen slapen..

Dinsdag was echt vet!! Rotsklimmen en daarna Canyoning..!!!
We zijn naar een grote rots gereden en daar kregen we beneden onze kinky klimgordels met panterprint om. Ik kreeg er een met zebraprint van Sjoerd _O-.
Eerst ‘klimmen’ we ons een weg omhoog over de grote keien en vinden ons een weg naar boven. Het is best warm en veel, maar toen we boven waren, waren we heel hoog.. Op de foto’s lijkt het nog eens minder dan in het echt, maar het is zo mooi..

Afbeelding

naar beneden kijken
uitzicht van boven
Sjoerd op de rots

Op de rots werden 2 touwen uitgehangen, daar zijn we omhoog gegaan en weer naar beneden. 2 keer per persoon en snel naar beneden want we gaan naar de Canyon!!!

Afbeelding

Afbeelding

inbinden voor het klimmen
smile voor de camera!!
het 'trappetje' op
een weg vinden

Actie:
Afbeelding

En kiekeboe!
Afbeelding

Pakken aan op de parkeerplaats, canyongordels om en aan, en we rijden met zijn allen in 1 busje even naar de canyon.. Net iets daarna zagen we politie, dus dat was geluk.. Want met 12 man in een 8-pers. busje mag geloof ik ook niet daar :D

We gaan off the road en komen al snel bij een rivier.. Overzwemmen maar..!! Lekker koud water, maar daarna krijgen we het al snel ontzettend warm. Een zware lange klim weer die we moeten maken, we krijgen onderweg wat uitleg van de Canyon en de link met Sort, waar wij verblijven. Na dit verhaal snappen we ineens de omgelegde rivier in Sort, de heksjes en het mooie huis dat zo opviel. Niet lang daarna kwamen we bij de Canyon waar we een eerste abseil gingen maken. Niet groot, niet moeilijk maar er volgen er veel meer. Een vrije abseil (zonder houvast dus) van 15 meter het donker in, en in de canyon nog tal van abseils en sprongen gedaan.. Voor een indruk moet je anders even hiernaar kijken http://www.youtube.com/watch?v=hi1NYpSfVv0. Wij hadden het totaal anders hoor, meer in de canyon en niet erbuiten, maar het geeft een indruk van de activiteiten.
Was weer enorm indrukwekkend dus..!!
Lekker pizza gegeten die avond in het dorpje.

Nou, woensdag kon ik beter overslaan. Ik had nog overlegd of ik mee zou gaan, maar het zou meevallen. Een grote wandeling, maar ik had pijn in mijn rug. Een super mooi ‘park’ (nja, 3000 meren en watervallen en je zou er dagen kunnen lopen) maar het was zo veel klimmen, zo steil en op een gegeven moment lukte het niet meer. Ik heb afgesproken dat ik terug zou lopen naar het meer waar we zjin geweest en daar heb ik gewacht. Had ik ook nooit moeten doen, want dat meer is zo groot, in de schaduw met een petje en genoeg water was toch goed genoeg nog om een flinke zonnesteek op te lopen. Die avond had ik al geen honger en die nacht was het alleen maar overgeven.
Klein verkleuring die avond. (heb wel zonnebrand gebruikt die dag, spf 30 := )

Paar foto's van het park:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag was dus het raften. Kort dagje qua beschrijving, want ik was dus alleen maar ziek. Heb me een plekje gevonden op de grondplank in de kooktent, en toen de 1e groep terug was heeft Simon en ...(uit Z-Frankrijk van de camping, die kwam om te ondersteunen met raften) een bedje gemaakt in de schaduw. Zeil met luchtbed erop en daar de hele dag gelegen. Een appeltje gegeten en veel water. Die avond nog 2 yoghurtjes en dat was wel weer genoeg. Ik heb pijnstillers gekregen en daarmee kon ik de volgende dag meedoen aan hydrospeed.
Dat was dus vrijdag.
Ik kon mee, maar was wel vet moe. Eerst even van de brug springen... Zou rond de 6 mtr zijn geweest. De hydrospeed op met flippers en daarmee de wilde rivier op.

Flippers:
Afbeelding

Nou, wie er nog geen blauwe plekken had, kreeg ze nu wel.. Zoveel rotsen onder water die je niet zag.. Maar wel heel gaaf. Ik was te moe om soms adem te happen voor een grote golf dus ik verslikte me soms aardig.. Het was ontzettend zwaar omdat ik al zo moe was, en het is een heel intensieve activiteit. Toch blij dat ik meegegaan ben. Er zijn foto’s gemaakt met een onderwatercamera en door een groepsgenoot die aan het einde stond. Die heb ik nog niet.
Helaas was dat alweer de laatste activiteit. Morgen moeten we nl om 5.00 op, 6.00 wegrijden en daar de dag in Zuid Frankrijk doorbrengen. Pas om 19.00 gaan we daar met de grote bus alweer richting Nederland.
Die dag (zaterdag) weer lekker ziek geweest. Daar een stukje stokbrood gegeten, pijnstillers in mijn mik en we moesten eten bestellen. Pizza/patat/.. Lekker.... Ik heb maar patat, fricandel en sla gekozen, dan kon ik die laatste altijd nog opeten en de rest weggeven. Toch opgegeten en pijnstillers in mijn mik voor de terugreis.. Uitrusten en zieken kwam thuis dan.
Om 18.30 reden we weer met de kleine busjes naar de tolweg. Achter de vangrail onze spullen neergezet en de grote bus heeft ons daar opgepikt. Een volle drukke bus met ditkeer weinig beenruimte en een stel rare mensen voor ons. Nagoed, die nacht een paar uurtjes toch wel geslapen en om 7.55 was het België. Snel daarna Maartricht, Eindhoven en Houten.. En toen was het alweer Leusden na een 20 min in de auto..

Hier heb je nog een indruk van de vakantie, gemaakt door de leiding vorig jaar.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:02

Wow wat een lang verslag, maar wel een leuk verslag!!
Prachtige omgeving daar zeg!! Erg balen dat je ziek was, heb jij weer :(:)
Maar ondanks dat heb je wel heel veel nieuwe ervaringen opgedaan, geweldig hoor!

Nimue

Re: Sort Outdoor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:23

Woooow wat een foto's joh!
Supercool! Wel jammer van de zonnesteek enzo, maar fijn dat het toch nog leuk was. Met welke organisatie ben je gegaan? Echt supertof zoiets!
*dweilt plasje kwijl van de vloer*

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:05

Ik ben met Labyrinth gegaan, en Stam Outdoor heeft de vakantie zelf gedaan, die zijn ingehuurd door Labyrinth dan.. En het was inderdaad geweldig... Echt hoor, de coolste dingen staan er niet bij op plaat... :')

Volgend jaar weer :):)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:36

Sorry voor de late reactie maar wat een gave foto's!! :))
Leuk verslag ook!
Actieve vakantie. :')

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 08:17

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:48

Ziet er allemaal leuk uit en leuk verslag en leuke foto's! :D
Wel balen dat je ziek was :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:17

Jeetje Karin ziet er echt erg gaaf uit!!
Supermooi daar. Gaaf hoor zo'n actieve vakantie, vast ook indrukwekkend.
Jammer van je zonnesteek. :\

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:57

Ziet er super leuk uit!
Canoying is leuk he! Ik heb dit jaar nightcanyoing gedaan. Is ook echt gaaf! Je ziet amper iets :+

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:49

Leuke foto's Karin :D! Ziet er echt vet uit.
Wel balen dat je ziek was.