Do's en don'ts vakantie Thialand....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

Do's en don'ts vakantie Thialand....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:10

Vanaf 26 september wil ik naar Thailand. Maar nu wel zo goedkoop mogelijk (natuurlijk)....

Hebben jullie tips voor ons, wat er leuk is om te doen, waar we het beste heen kunnen gaan, waar we het beste kunnen boeken enz.

De hotspots en de spots waar we helemaal niet heen moeten gaan. Verder natuurlijk alle leuke tips welkom. Ik zit zelf met een bepaald budget en wil het toch zo goedkoop mogelijk houden. Maar weer niet van plan om in hostels of zo te gaan zitten, wel gewoon hotel.. Kom maar op met de Do's en Don'ts... ik ben benieuwd.

_Michelle_

Re: Do's en don'ts vakantie Thialand....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:44

Als eerste: hoelang wil je gaan? Kan wel van alles gaan vertellen maar het verschil nogal of je bijv 2 of 4 weken hebt. Houd je van cultuur of relaxen op mooie stranden, of beide? Wil je duiken?
Vanaf dusseldorf vliegen is waarschijnlijk goedkoper. Hotels heb je zo rond de 15 euro voor 2 persoonskamer.
Waar je denk ik NIET moet zijn is Pattaya (ben ik zelf niet geweest, maar schijnt een en al prutsmutsen industrie te zijn). Ik ben op Phuket geweest maar dat vond ik niet leuk/mooi. Is Ko Phi Phi wat er dichtbij ligt veel mooier.

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:47

_Michelle_ schreef:
Als eerste: hoelang wil je gaan? Kan wel van alles gaan vertellen maar het verschil nogal of je bijv 2 of 4 weken hebt. Houd je van cultuur of relaxen op mooie stranden, of beide? Wil je duiken?
Vanaf dusseldorf vliegen is waarschijnlijk goedkoper. Hotels heb je zo rond de 15 euro voor 2 persoonskamer.
Waar je denk ik NIET moet zijn is Pattaya (ben ik zelf niet geweest, maar schijnt een en al prutsmutsen industrie te zijn). Ik ben op Phuket geweest maar dat vond ik niet leuk/mooi. Is Ko Phi Phi wat er dichtbij ligt veel mooier.

Hahha daar ben ik wel geweest in Pattaya... Laaste 2 dagen van onze doortrek reis. Het was daar inderdaad interesant :=
Voor de rest heb ik de Emerald reis gehad van Fox, Stel gerus vragen :))

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:47

Kijk eens via Greenwood travel..........

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:22

Wij willen 2 weken gaan, ook wat zon/zee/strand maar willen ook wel een paar dagen wat kunnen zien. Een keer met de olifant de jungle in en mogelijk wat tempels, verder heb ik nog echt geen idee. En kan je beter daar de excursies boeken of van tevoren?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:04

Hmm 2 weken is wel kort maarja als je niet langer kan dan kan het niet ;) Kijk voor tickets eens bij Emirates, vriend van mij heeft daar laatst een ticket voor €380 geboekt. Ik ben zelf met LTU gevlogen 2 jaar geleden.
Excursies kan je beter daar boeken. Er zijn zóveel reisbureautjes waar je dat kan regelen. Ik zou er verschillende ingaan als je iets wilt, prijzen kunnen nogal verschillen. Zelf regelen gaat daar allemaal heel makkelijker.
Als je kort gaat zou ik proberen zoveel mogelijk s nachts te reizen of lange afstanden te vliegen.
Wat je zou kunnen doen die 2 weken:
- Bangkok: cultuur, tempels, klong tocht, fietstocht (heel leuk!), shoppen, dag excursie richting drijvende markt en de river kwai (eventueel nog tijgertempel)
- Chiang Mai: ben ik zelf niet geweest maar schijnt heel leuk te zijn voor jungle tochten en kook cursussen
- Denk dat je het beste kan relaxen bij Ko Chang/ Ko poedersuiker. Of met nachttrein/vliegen richting Ko Samui, dan kan je ook nog naar Ko Tao

Binnenlandse vluchten zijn goedkoop met Air Asia.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 16:38

Super bedankt Michelle :j
Daar kun je dus bij plaatselijke reisbureautjes gewoon veilig iets boeken. Ik bedoel op sommige vakantie-bestemmingen raden ze het vaak af omdat je afgezet wordt... maar in Thailand is dat gewoon goed te doen....

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:00

Wij hebben een keer in Egypte iets geboekt bij een reisbureautje en daar ging idd het één en ander mis. Bij mij is in Thailand en Maleisie alles helemaal goed gegaan :) Altijd netjes op tijd om opgehaald te worden. Alleen een tuk tuk chauffeur heeft ons in de maling genomen haha, dat is het enige. Bieden ze je een heel goedkoop ritje aan maar dan moet je wel even langs die en die familie om wat te kopen, ja daaag :evaw:
Als je daar bijv een ticket bij air asia boekt, kan het zijn dat je gewoon een simpel hand geschreven papiertje als bevestiging krijgt. Als je dat op het vliegveld laat zien komt het allemaal wel goed ;) Komt misschien een beetje over als "moet ik het alleen met dit papiertje doen :? " maar zo gaat dat daar nou eenmaal.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 18:07

In ieder geval fijn om te weten al die dingetjes, dat scheelt weer een bult druk maken als je daar bent. En fijn dat je daar gewoon normaal bij plaatselijke reisbureautjes wat kan boeken, dat kan niet overal, of eigenlijk maar op heel weinig plekken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:16

Beetje late reactie, ik weet niet of je al dingen geboekt hebt enzo, maar wij zijn net een week terug uit Thailand (15 dagen) (en Dubai),

en ik kan je echt heel erg aanraden om bij http://www.greenwoodtravel.nl te kijken!
Als je daar je toers boekt (kan van een paar uur tot een paar dagen), hoef je werkelijk nergens meer aan te denken!
Om 9 uur een toer? om 9 uur staat er een busje incl. gids voor je klaar voor het hotel.
Je kunt dus zelf je vakantie samenstellen doormiddel van verschillende toers, maar ook gewoon complete reizen!
Alles was ontzettend goed geregeld! (wij hebben de River Kwai toer gedaan van 3 dagen, de treintoer, klongtoer (met bootjes), en de Ayuttaya toer, allemaal via Greenwoodtravel)
In sommige hotels zit er een kantoor van Greenwoodtravel, daar kan je vanuit daar ook nog vanalles boeken. Ook de transfers naar bijvoorbeeld het vliegveld. Dat is bijvoorbeeld in het Prince Palace hotel. op de 14e etage is daar een kantoor met ook Nederlands sprekende mensen die je maar al te graag helpen om een leuke vakantie in elkaar te zetten en dingen te boeken voor je!

Als je naar een eiland wilt is Koh Chang heel erg aan te raden! Daar zijn wij ook heen geweest, en is echt ontzettend mooi! Je zit zo in de Jungle daar, en je kunt er olifantrijden en vanuit daar snorkeltrips doen langs 4 eilandjes, of gewoon lekker relaxen aan het strand onder de palmbomen. Dat zou ik zeker aanraden als je eerst een drukke vakantie in bijvoorbeeld Bangkok hebt gehad.
Duiken kan er ook heel erg goed op Koh Chang!