Heej! Nog 2 weken en dan is het zo ver..! Ik ga eerst 10 weken stage lopen in Australie en dan nog 10 weken in Nieuw Zeeland. In totaal blijf ik 5,5 maand weg! Wat zijn jullie ervaringen in deze landen? In Australie zit ik eerst een weekje in Adelaide, dan 10 weken in Monarto (Monarto zoo) en dan ten slotte nog een weekje in Sydney. Vervolgens vlieg ik naar Nieuw Zeeland, auckland. Hier blijf ik enkele dagen, waarna ik de bus neem naar Napier om hier bij Marineland in Napier mijn 2e stage te lopen. Wie is ook wel eens in deze omgeving geweest en wat moet ik echt zien? Hadden jullie moeite met het Australische/Nieuw Zeelandse accent? M'n engels is redelijk, maar ik spreek het niet helemaal vloeiend. Ik hoor graag jullie ervaringen! groetjes Annika
Zit vol met Australie-fans, sommigen gaan nog, anderen zijn al (diverse) keren geweest en een enkeling woont er Genoeg ervaring dus daar om je vragen te stellen en erg leuk om mee te kletsen
Barramundi
Geplaatst: 09-08-09 14:04
Whaha, je bent me net voor, Goof!!
Vayo
Geplaatst: 09-08-09 14:12
Hey,
ik ben ook naar Australie geweest om stage te lopen. Ik heb stage gelopen in Lone Pine in Brisbane. Dat is een kleine dierentuin/opvang voor koala's en kangaroes en andere inheemse diersoorten. Was echt super!!!! Ik heb totaal geen moeite gehad met het accent en mijn engels was matig tot redelijk. Ik heb er veel van opgestoken en mijn 'engels' is sindsdien een stuk beter geworden.
En nog een tip! Je kunt daar van die telefoonkaarten kopen (toen van apple geloof ik) en daarmee kan je vrij goedkoop naar Nederland bellen. Vaak verkopen ze die in een backpackershostel.
Duiken in het great barrier reef is super!!!!!!! En we hebben een boottocht gemaakt om walvissen te spotten. We hebben verschillende met jongen gezien .... echt super!!!!!! Ook hebben we dolfijnen gevoerd. Deze leven gewoon in het wild, maar komen op een bepaald tijdstip meestal naar de kust om gevoerd te worden.
In ons backpackershostel zat een soort reisbureautje waar je allerlei excursies, dagtrips en meerdaagsetrips kon boeken.
Nieuw Zeeland ben ik helaas niet geweest. Het is voor mij inmiddels al weer 7 jaar geleden, maar vergeten zal ik het nooit. Het is een ervaring die je nooit meer vergeet!
Waar heb je je tussen stop? Wij toen in Kuala Lumpur waar we 2 dagen gebleven zijn. Ik vond het niets omdat het erg warm was en het een drukke stad is. Wel zijn we in die grote twin towers geweest.
Nog een tip, waarschijnlijk overbodig , maar neem iets van een boekje mee waarin je een soort dagverslagen kan schrijven. Erg leuk om jaren later weer terug te lezen!
Heel veel succes en geniet er van! Wat voor opleiding doe je trouwens?
Klinkt goed! Toen ik op zoek was naar mn stage ben ik Lone Pine ook tegen gekomen! Maar daar kreeg ik volgens mij geen reactie van. Ik doe dierhouderij aan de HAS in den Bosch Op de heenweg heb ik m'n tussenstop in Singapore en op de terug weg in Kuala Lumpur. Maar ik vlieg dan wel meteen door. (nouja meteen.. een tussenstop van 6,5 uur)
musinge
Geplaatst: 09-08-09 14:22
Hey,
Ik heb een jaar in nieuw-zeeland gewoond/gewerkt. Accent valt reuze mee. Ik sprak nauwelijks engels, maar binnen een paar dagen kun je mee praten. Handen en voeten neem je mee? Nou, dan red je het wel. Ik zei altijd dat ik net een wandelend kruiswoordenboek was. Als ik bijvoorbeeld het woord grassprietje niet wist, dan zei ik gewoon 'dat groene spul wat in de weide groeit'.
Nieuw-Zeeland was een goede werkervaring. Ik zat behoorlijk onderin, in het zuidereiland. Vlak bij Owaka.
Ik dacht in nederland dat ik goed kon rijden. Kwam daar en dacht... dus niet!. Het is voor mij in elk geval een leerzaam jaar geweest waarin ik ook mezelf goed heb leren kennen.