Zwitserland Je zou het niet zeggen, maar rond eind oktober kan het nog best ruim 20 graden worden daar wegens de lange nazomers. Maar je loopt natuurlijk ook de kans dat het vroeg winter is en dat je een pak sneeuw hebt
beetje op het weerbericht letten want regenen doet het er dan soms ook wel een beetje; maar vorig jaar okober hadden wij 29 graden. rond de 25 is er heel normaal rond die tijd.
Morakko trekt me niet zo, denk dat ik daar niks durf te eten. Ben in Nederland al een pitsert.
30 graden mag van mij best hoor! Wat jij Von?
Steph86
Geplaatst: 05-08-09 19:00
Wij zijn in Augustus 2007 naar Gran Canaria geweest voor 1700 euro voor 2 personen, halfpension in een 5 sterren hotel. In oktober/november is het daar ongeveer rond de 25 a 28 graden, goed te doen dacht ik zo? Ga anders naar een reisbureau en leg je wensen voor en laat je daar informeren.
WillemYntJee
Geplaatst: 05-08-09 19:01
Zuid-spanje! of Rome Ben naar beide geweest in/voor de herfstvakantie en t was er heeeerlijk, niet te warm zodat je alleen maar aan t zwembad wil liggen, maar ook niet te koud
asjemenou
Geplaatst: 05-08-09 19:30
Rome ben ik al geweest, ook in Oktober, was er idd geweldig. Heerlijk weertje, en meer dan genoeg te zien, erg mooie stad.
Zit nu in Tunesie te kijken, iemand ervaring ermee?
Zoals ik in het andere topic al aangaf, in Turkije is het nog heerlijk in die periode. Het is dan geen hoogseizoen meer, dus de prijzen dalen dan flink, zeker wat betreft je vliegticket. Probeer wel naar een hotel in een grote stad zoals Antalya of Alanya te gaan. In de kleinere badplaatsen is het dan vaak te rustig. Of je moet echt gaan voor een vakantie met een boek op je schoot...
Chubby
Geplaatst: 06-08-09 16:22
Ik vond Marokko een heel fijn land! Gave excursies, fijn zandstrand. En als je een all inclusive resort (4 of 5*) boekt, is het eten er prima geregeld. Wij zaten er vorig jaar april/ mei voor 1150 met 2 personen 10 dagen..
Ik lees hier even mee, ik ga half november op rondreis en ik moet nog kiezen waarheen. Ik twijfel tussen Marokko en Egypte, hoewel Turkije ook in mijn achterhoofd hangt. Ik wil ik ook wel een lekker temperatuurtje, maar niet ál te warm want ik ben een miep daarmee.
Iemand al eens een rondreis door Marokko of Egypte gedaan?
Wij zijn een aantal keer naar Tenerife geweest in die tijd. Hartstikke goed te doen op de canarische eilande rond die tijd! En niet te ver vliegen. Vijf uurtjes max
Florida Daar gingen wij vroeger ook altijd op vakantie zo rond oktober en dan heb je er heerlijk weer. In de zomer daarentegen is het er om te stikken...
Anoniem
Geplaatst: 10-08-09 00:34
wij hebben net voor egypte geboekt. Tunesie gaat rond de 20 graden of kouder zijn dus dat vond ik te koud,begin oktober gaat het nog net.Marokko is idemdito. Rond die tijd waar het echt warm is en niet te ver weg kom je op egypte of de canarische eilanden.Maar voor de prijs waar je bij de canarische eilanden een halfpension hebt of alleen logies heb je in Egypte een all inclusive. We hebben in een reisburo van D-reizen geboekt,dat is een aanrader want ze kwam met reizen op de proppen die niet in het boek stonden en niet op I-net.Dus we kwamen goedkoper uit dan we gedacht hadden in een superleuk hotel.Bovendien helpen ze ook te kijken wat het voordeligst is als je niet aan een dag verbonden zit,dan kan een dag later of eerder een enorm prijsverschil maken.
20 graden? Heb in Marokko én Tunesië niets onder de 27 graden gehad En we liepen lekker te zweten in Marrakech met 37 graden
Anoniem
Geplaatst: 10-08-09 12:13
we hebben het over eind oktober. Je kan er eens 27 hebben maar dan heb je een uitzondering en ik neem aan dat de Ts wat zekerheid wil in haar vakantie.Trouwens als je de reisgidsen pakt kan je het zelf lezen daar staat de gemiddelde tempratuur in.Als het daar standaart zo warm was deden ze dat je heus wel eens aanbevelen.Hier is het op het moment al een week rond de 30 graden,maar dat is toch ook niet normaal?