Dag Pegasus, hallo Joris en de Draak!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Dag Pegasus, hallo Joris en de Draak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 16:40

Nou, de Pegasus in de Efteling gaat nu alweer dicht!

Efteling presenteert nieuwe top-attracties

Joris en de Draak en Raveleijn versterken sprookjesbeleving

De Efteling presenteerde vandaag de plannen voor de nabije toekomst. Efteling-directeur
Bart de Boer onthulde drie nieuwe attracties voor de komende twee jaar. In 2010 wordt op
de plek van de Pegasus de dubbele houten racer-achtbaan ‘Joris en de Draak’ gebouwd.
Komend jaar zal in het Sprookjesbos ook de Sprookjesboom uit de populaire televiesieserie
wortel schieten. In 2011 volgt Raveleijn, een magische stad ‘waar Raven Ruiters zullen
zijn’, met een openluchtarena waar grote parkshows gaan plaatsvinden. Met deze attracties
wordt de sprookjesbeleving in de Efteling nog eens duidelijk onderstreept.
Joris en de Draak

In het Ruigrijk staat medio 2010 een nieuwe houten racer-achtbaan Joris en de Draak. In deze
nieuwe, dubbele achtbaan verdelen de bezoekers zich over twee strijdwagens, die ieder op hun
eigen baan tegen elkaar racen om de snelste tijd. Het doel hierbij is de moerasdraak te verjagen.
De bezoekers treden als echte ‘drakenjagers’ in de voetstappen van de legendarische Joris, die in
vroeger tijden een draak versloeg en een onschuldig meisje het leven redde.

Joris en de Draak staat tegenover De Vliegende Hollander op de plek van de Pegasus en wordt
een vet stoere, gethematiseerde coaster voor heldhaftige kids.

Facts & Figures Joris en de Draak:

lengte: 1400 meter
hoogte: 25 meter
aantal treinen: 4
capaciteit per uur: 1700 personen
max. snelheid: 75 km/u
minimum lichaamslengte: 1.10 m.

Afbeelding

Maar dat is nog niet alles:

Raveleijn

Tussen Villa Volta en Droomvlucht wordt op dit moment gebouwd aan het project Raveleijn. Dit
project, in de vorm van een eeuwenoude, magische stad, biedt onderdak aan drie zaken: een
grote, gethematiseerde arrangementenlocatie voor 550 personen, een kantoorfaciliteit en een
openluchtarena met 900 plaatsen. De enorme arena vormt vanaf 2011 het decor voor een
spectaculaire parkshow. Deze kunnen zowel vanaf de tribunes als vanuit de horecagelegenheden
in de stad worden bezocht. De begane grond is bestemd voor arrangementenlocatie, de overige
lagen voor kantoren. Vanuit de kantoren aan de achtergevel van Raveleijn kijkt men uit over
Kaatsheuvel. Deze gevel is prachtig vormgegeven waardoor het gebouw ook vanuit Kaatsheuvel
een mooie eyecatcher wordt.

Zoals dat past bij de Efteling hoort bij de stad Raveleijn, waar Raven Ruiters zullen zijn, een
spannend, geheimzinnig verhaal. Dat verhaal wordt door de Efteling en Paul van Loon
geschreven. Het is ook de basis van de grootse parkshow en zal worden verfilmd voor een
televisieserie.

Diep in het bos staat een vervallen stadspoort die al eeuwen toegang geeft tot de machtige stad
Raveleijn. Zijn functie is echter vergeten. De op het eerste oog weinig bijzondere stadspoort
herbergt een geheim dat alles te maken heeft met de magie van de stad, waar heden en verleden,
goed en kwaad, kind en raaf samenkomen. Een stad waar het goede zich nimmer laat kooien.

Efteling timmert nog steeds aan de weg, zoals je ziet!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:58

ik ben benieuwd! ik hou van de efteling :+: heb er nu al zin in :))

Veseosunce

Re: Dag Pegasus, hallo Joris en de Draak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:09

Oeeh ik ben echt wel benieuwd hoe dit eruit gaat zien! jikkkk

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:58

Ik was vandaag in de efteling! Heb het bord gezien dat bij de pegasus hangt. Wel jammer dat hij dicht was..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:14

BEn je sponsor van de Efteling ofzo ;)
Moet er ook weer eens heen, is lang geleden voor mij..maar die achtbanen, ik kan dr niet meer tegen hoor, haha.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:29

Jammer dat de pegasus dicht gaat best leuke achtbaan! Had liever gezien dat de python dan weg ging haha maar goed ik durf niet in een achtbaan met loopings. Is wel leuk dan ga ik weer s daar naar toe als de nieuwe attracties er zijn

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:32

Ben wel benieuwd naar de nieuwe achtbaan, vind alleen dat Raveleijn een beetje overdreven, straks wordt de efteling nog een stad op zich 8)7

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:29

Ik was vorige week woensdag in de Efteling, wel een beetje jammer dat de Pegasus nu al dicht is vind ik.. Maar het zal wel ;) De Vliegende Hollander maakte veel goed!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:46

[LZP] > [BI]

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:49

Kim_89 schreef:
Ik was vorige week woensdag in de Efteling, wel een beetje jammer dat de Pegasus nu al dicht is vind ik.. Maar het zal wel ;) De Vliegende Hollander maakte veel goed!

Ja hea! Die was echt wel heel gaaf :D

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:01

Ja :D Alleen jammer van de 70 minuten wachtrij :')