wat is het doel van de trip en hoe oud zijn jullie? shoppen? museumfanaten? unieke ervaringen opdoen? culinaire ontdekkingen doen? modeleip? hoe komen jullie hierheen en waar verblijf je?
Het doel is om twee gezellige dagen te hebben, beetje shoppen, lekker eten, misschien 's avonds nog een keer stappen. We zijn alledrie tussen de 25 en de 30.
Een interessant museum zou ook kunnen, we gaan niet twee dagen alleen maar shoppen.
We komen met de auto en het hotel ligt in de Joodse buurt (geen idee waar dat ongeveer is, maar niet ver van het centrum volgens mij)
CandyQueen
Geplaatst: 30-07-09 12:21
Joodse buurt ligt inderdaad vlakbij het centrum. In de buurt van het station is er een diamant museum, dat is zeker de moeite waard. Weet niet of je echt houd van de mode of ook aparte dingen leuk vind. Want dan is de kammenstraat wel leuk. Hebben ze erg leuke winkeltjes. En als je meer voor de "gewone" mode bent heb je natuurlijk altijd de meir. Voor eten is er op de grote markt een geweldig spaans restaurant. En in de buurt van het station is er een sushi-restaurant. Je kan op de grote markt altijd een soort van paardentram nemen. Zie je de leukste plekjes van de stad wel. Veel plezier in antwerpen, en als je vragen hebt mag je altijd pb'en ofzo.
Dan zit je aan het Centraal station, ga daar zeker eens binnen, het gebouw is ge-wel-dig! Zeker tot op het perron gaan en de klok bewonderen. Op het Astridplein vlak erachter is de ingang naar de zoo en Aquatopia zit aan de andere kant van het plein, in de hoek van het Astrid Plaza Hotel (geel/rood gebouw) Daar ligt ook de Van Wesenbeekstraat (Chinese buurt, grappige supermarkten). Op het plein staat nu de vierkante molen in het kader van de zomer van Antwerpen. Geweldig ding! ZEKER gaan kijken en foto' s nemen!!!
De tram nemen is altijd erg handig, dus koop een 10-rittenkaart (automaat op perron) (kaartje op de tram kopen is drie keer zo duur en wordt niet geapprecieerd) Eten en drinken: Eetcafé Tempelier (hoek Rooseveltplaats en Anneessensstraat) the Bistro op de Wapper (vlak bij Rubenshuis aan de Meir). Op de Meir zit Panos en natuurlijk de obligate Mac en Quick (de Belgische Mac). Zeker een ijsje halen bij Australian Icecream (Groenplaats, Eiermarkt), zitten naast de Panos. Iets gaan drinken is ook leuk in de Irish Pub op de Groenplaats, maar helemaal geweldig in de oude bierkelder van de Pelgrom (pelgrimsstraat), daar zit ook wat verder De Vagant, een jenevercafé. Snelle verzorgde hap is pita bar Mama' s Garden bij de Kathedraal (hoek papenstraat - oude koornmarkt). Wil je iets anders? Biologisch en deels vegetarisch kan je bij Sjalot en Schanul gaan eten achter de Grote Markt, Oude Beurs. Wil je kennis maken met de echte Belgische snelle hap? Frituur nr 1 in de Hoogstraat of het frituur op de Groenplaats (met frietmuseum)! Trek makkelijke schoenen aan, want Antwerpen kent nog een gebruik van kinderkopjes (kasseien). Winkelen: de Meir, winkelbuurt de Wilde Zee, Grand Bazar shopping center aan de Groenplaats, Kammenstraat (hippe jonge merken ). Windowshoppen bij Cartier, Delvaux etc doe je in de Schuttershofstraat. Musea: steek zeker je neus eens binnen in de Kathedraal, er zit ook een museum in. Het Rubenshuis is ook zeker niet slecht. Loop zeker eens tot op de kaaien en kijk eens naar het Steen. Ga met de Flandria varen (vertrek aan het Steen). Ga ook eens binnen bij de kleinste en oudste kapel van Antwerpen op de hoek van de schrijnwerkersstr en schoenmarkt van OLV van toevlucht (tegenover Grand Bazar Shopping). Loop ook eens door de Vlaaikensgang (vertrek op de Koornmarkt, even zoeken!) Zeker pralines meenemen van Leonidas, Neuheus of zo vanop de Keizerlei voor je naar huis vertrekt! laat je weten hoe het was?
Wat goed! Dank jullie wel, hier kan ik zeker wat mee! Ik ga het allemaal eens uitzoeken en dan laat ik absoluut weten hoe het was, al gaan we pas over krap 2 weken!
Anoniem
Geplaatst: 02-08-09 15:01
Kijk in Antwerpen ipv in de etalage's vooral eens omhoog.Dan zie je pas hoe mooi antwerpen echt is .Je moet even door de grauwheid van de stad heen kijken.De Zoo en aquatopia zou ik niet doen,zonde van je geld nederland heeft veel mooiere dieren tuinen.Maar wandel schoenen aan en antwerpen te voet door, is echt de moeite.In de joodse buurt zit je goed hartje antwerpen.
Goeie tip, dank je wel! Was al niet van plan naar de dierentuin te gaan, houd niet zo van dierentuinen... En inderdaad, die heb je in Nederland ook!
bulck
Geplaatst: 02-08-09 17:18
ik zou zeker verder gaan dan enkel de Meir en de huidevetterstraat om te winkelen (indien je budget dat toelaat uiteraard) Zeker in de kleine straatjes achter de meir vind je leuke winkels.
Ook een bezoekje op het Zuid, of 't Zuid zoals ze dat hier noemen. Daar heb je aan de waalse kaai wat uitgaansleven. Verder een trip per boot op de schelde met de flandria.
En uiteraard kan je tal van musea bezoeken als je dat wat lijkt. van het museum van schone kunsten tot de drukkerij van plantijn en moretus.
Een bezoekje aan de Ruien (oftewel het riool)! Onder de stad is namelijk een rioolstelsel aangelegd vanaf de middeleeuwen hetgeen zeer mooi is. Je kunt werkelijk overal komen, compleet met straatbordjes en geheime ingangen van kerken. Een gedeelte hievan is opengesteld voor het publiek. Wel van te voren boeken, het kan erg druk zijn.
Ik ga morgen en overmorgen, dus ook namens mij bedankt voor de tips!
Aranel
Geplaatst: 07-08-09 17:26
Ik zou juist niet naar de dierentuin gaan als ik jou was, té zielig die beesten. Als je denkt dat ze in Nederland kleine leefruimtes hebben moet je het daar eens zien Het mag dan wel de oudste dierentuin van Europa zijn maar daar zijn de kooien ook naar
Ik zou naar die kerk gaan, onze lieve vrouwe kathedraal heet 'ie geloof ik. Héél mooi en supergroot!