De ideale vliegtijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

De ideale vliegtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:46

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren mbt het vliegen, wanneer vertrek je, wanneer kom je weer naar huis? Na het boeken van de reis wacht ik ook altijd vol spanning hoe onze vliegtijden deze keer zullen zijn.
22 augustus vliegt ik met Ntlie_ op bokt naar Mexico, we vliegen om 8.10 uur in de morgen, en komen 14.10 Mexicaanse tijd (7 uur eerder) aan. we hebben uitgerekend dat we dan misschien rond 6 of 7 uur in het hotel zijn. (hebben we een zeer ruime berekening genomen, tis een half uur rijden van het vliegveld Cancun naar Playa del carmen, maar jweet maar nooit met evt. vertragingen)
Moet zeggen dat ik dit echt een ideale tijd vind :j ik kom liever aan op een tijd dat ik nog wat kan eten, wat kan zien, en naar bed kan gaan om die dag erna fris en fruitig te zijn. Zeker op deze lange vlucht (nog eventuele tips voor een persoon die niet kan stilzitten om 11 uur door te komen? :+ )
Op de terug weg vlieg ik het liefst zo dat ik op het gemakje nog kan ontbijten, spullen kan pakken en dan opgehaald te worden en te vertrekken (geloof me, 10 uur 's avonds naar huis vliegen is niet grappig) ondanks dat je een dag extra hebt.

Wat zijn bij jullie de ideale vliegtijden?

Noukie

Re: De ideale vliegtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:52

Heen (beetje afhangend van hoe lang) laat in de ochtend. (Vlieg in oktober naar NY, om 11u weg)
Beetje relax opstaan etc vind ik wel fijn, en wat je zegt, tegen etenstijd aankomen bij bestemming ook :)
Terug: zo laat mogelijk :D We vertrekken dan ook uit NY om 23.00 :) Heerlijk, hele dag nog beetje rondhangen en 'afscheid nemen' van de stad, vliegtuig in, slaaaaaaapen, en wakker worden en thuis zijn :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:34

Hangt er sterk van af waar je naar toe gaat, hoe lang de vliegreis is en hoe lang je daar blijft.

Voor de vakantie dit jaar hebben we ideale tijden vind ik. :j
We vertrekken op zondag 9.20 uur NL tijd vanaf Schiphol en komen 11.45 uur USA tijd aan in New York.
Terug 18.35 uur USA tijd vertrekken en 8.15 uur NL tijd op Schiphol. Is wel beetje vroeg maar heb ik nog de hele dag om alles te vertellen. :D

Ik doe eigenlijk niet zo moeilijk over tijden, het belangrijkste vind ik dat je nog wat hebt aan de dagen dat je aankomt en vertrekt. Zeker bij zo'n reis zoals ik nu ga doen (city trip New York). Dan zijn we de eerste dag maar een beetje gaar, geef ik niets om. En ik weet uit ervaring dat bij zulke trips de adrenaline van het 'oooh' en 'wauauauw' ineens je vermoeidheid wegnemen. Zo werkt het bij mij tenminste. ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:37

Idd, ik wil ook het liefst wat hebben aan de dagen waarop ik aankom en vertrek. Hoewel ik het ook niet erg vind om bijvoorbeeld 's avonds laat aan te komen en direct door te kunnen naar de logeerkamer van een vriendin die vlak bij het vliegveld woont. :D

Het liefst vlieg ik vroeg in de ochtend en het handigst is het dan als ik met het OV op tijd op het vliegveld kan zijn. Om 6.30 vanaf Weeze vertrekken is dan weer niet zo'n succes :P maar dan wordt het maar parkeergeld betalen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:39

Ik vlieg graag rond een uur of 6 in de ochtend. En dan in de avond als we weer naar huis gaan!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:05

Heenreis:
Om te vertrekken vind ik zelf een uur of 1 's middags een prima tijd. Omdat ik ook nog 2 uur moet reizen naar Schiphol en je vaak 2 (of soms 3) uur van te voren aanwezig moet zijn, kan ik dan op een normale tijd van huis weg en hoef je ook niet de hele dag te wachten.
Om aan te komen op bestemming, vind ik het wel fijn dat je ook nog even kan eten en rondkijken voordat je gaat slapen. Een uurtje of 3 aankomen is dus prima voor mij. :)
Terugreis:
Zo rond een uur of 4. Dat je nog een hele ochtend hebt gehad en normaal hebt kunnen lunchen. Om thuis aan te komen maakt het me eigenlijk niet zoveel uit. Liever niet midden in de nacht en liever niet dat ik al te laat thuis ben...

De vliegtijden die we deze vakantie naar Mexico hebben vind ik verder ook prima. De heenreis miss wel vroeg ons bed uit (midden in de nacht :Y) ) maar je komt dan tenminste ook niet te laat op je bestemming aan..
De terugreis vind ik ook prima, weet even niet meer hoe laat we daar vertrekken (Marieke? O:) ) maar we komen 's ochtends vroeg aan, kunnen we meteen met de trein naar huis en dan heb je thuis ook nog de halve dag om bij te komen.. :)

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:33

Heen het liefst 's morgen rond 10 uur, aangezien wij altijd naar Gran Canaria gaan en dat ongeveer 4 tot 4.5 uur vliegen is. Dan zijn we rond half 2 [lokale tijd, 1 uur vroeger] daar op het vliegveld, wachten we een half uur op alle bagage en de bussen, daarna 3 kwartier rijden om bij het bungalowpark te komen.
Dan zouden we om kwart voor 3 in het park zijn, ideaal!
Jammer dat we pas om 17:25 heen vliegen dus rond 20:25/20:55 uur daar zijn dus rond 21:40/22:20 in het park zijn. Vorig jaar hadden we ook nog een half uur vertraging en waren we rond 11 uur pas in het park.

Terug vliegen wij al om half 9, tussen 6 uur en half 7 komt de bus ons al halen om naar het vliegveld te gaan. Ik zou het liefst rond 5 uur terug vliegen, dan zijn we rond 8 uur/half 9 op het vliegveld [tijdverschil]

Kortom: Wij hebben echt rottijden om te vliegen, ik had ze het liefst omgekeerd gehad :+

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:47

Ik vlieg volgende week om 5u45 heen, en 22u30 terug. Dat vind ik echt ideaal. :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 01:39

Hangt er helemaal vanaf waar je heen gaat en hoe lang je daar verblijft.
Ik vlieg volgende maand rond 17.30 terug uit New York en dat betekent dat ik een nachtvlucht heb en om 7u in Amsterdam aankom.
Voor mij ideaal want ik slaap redelijk goed in het vliegtuig waardoor ik meestal redelijk fit aankom. Denk trouwens dat ik nu zo hyper zal zijn om iedereen weer te zien na zo'n tijd dat ik de dag redelijk stuiterend doorkom :):)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:54

Ik heb maar 2 x gevlogen, was toen naar Tenerife toe. Ik geloof dat we toen zo'n 8 uur in het vliegtuig zaten. Práchtig was het! (Boven Portugal was er nog een klein bosbrandje)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:06

Heen: zo vroeg mogelijk :D (en dan natuurlijk ook zo vroeg mogelijk aankomen op de bestemming)
Terug: zo laat mogelijk :D

We hadden het prachtig gepland dit jaar.... we zouden om 7 uur vliegen richting Portugal (in de ochtend), wil het niet dat we vertraging hadden en pas om 11 uur vlogen. Was wel even balen, maar we waren alsnog rond 3/4 uur op bestemming.

Over een tweetal weken vertrek ik naar Canada. Ik vertrek hier rond 11 uur in de ochtend en kom daar dan rond 1 uur in de middag aan. Terug vlieg ik in de avond om half 7 en kom dan de volgende ochtend plaatselijke tijd weer thuis (om 7 uur in de ochtend).. dat wordt een brakke dag :P. Maar al met al: niks te klagen dus :D

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:53

Toekie schreef:
Hangt er sterk van af waar je naar toe gaat, hoe lang de vliegreis is en hoe lang je daar blijft.

Vergeet het tijdsverschil niet ;)
Toen ik terug kwam uit Nieuw Zeeland landden we om 5.30 uur, dan moet je dus nog de hele dag. Heb echt een giga jetlag gehad. Als je in de avond aankomt en meteen kunt slapen heb je daar veel minder last van.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:56

Dat vergeet ik ook niet. Heb daar zelf ook ervaring mee. ;)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:31

Ik vlieg aankomende dinsdag naar Spanje en moet zeggen dat ik de vliegtijden wel relaxt vind!
Heenweg om 2 uur vliegen, komen we ongeveer rond 4 uur aan op het vliegveld. Maar aangezien we toch pas laat het appartement in kunnen vind ik dat wel lekker.
Terugweg 5 uur smiddags vliegen, lekker rustig aan doen en niet al te laat weer thuis. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:02

Ik heb totaal geen moeite met laat aankomen, want zelfs al kom je vroeg aan, dan ben je vaak toch te moe om echt wat van die dag te maken.
Ik kan niet goed vroeg opstaan, dan wordt ik echt misselijk, dus ik ga echt nooit meer van mijn leven voor WAT dan ook voor achten mijn bed uit. Al maakt het duizend euro verschil in een ticket (zoveel verschil maakt het gelukkig niet, maar vaak zijn die idiote uren wel een stuk voordeliger).
Nu vlieg ik de laatste jaren eigenlijk alleen soms naar Nederland en terug en dat gaat dus met middagvluchten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:32

Hangt er natuurlijk vanaf naar waar je vliegt. Normaal vlogen wij altijd om 9u 's ochtends naar Amerika (Chicago was het dan) en dat was echt héél vroeg opstaan als je op tijd wou ingecheckt hebben en door de security gaan. Dit jaar vlogen we naar Philadelphia en dat was pas om 13u, vond ik veel beter. We konden nog gewoon voldoende slapen, moesten niet té vroeg opstaan of vertrekken en ik geloof dat we om 16u plaatselijke tijd aankwamen. Dan heb je genoeg tijd om naar je hotel te gaan, even opfrissen/zwemmen, eten en rond 18/19u gaan slapen. Als we naar Chicago vlogen kwamen we meestal plaatselijke tijd 13u aan en dan moet je jezelf echt door de dag heen slepen. Verschrikkelijk.

Terugvliegen naar Brussel doen we altijd 's avonds tussen 19u en 21u, dus je hebt nog een hele dag te besteden (dit jaar was het helaas wel eerst een binnenlandse vlucht van 4u en daar gelijk achteraan nog eens 8u vliegen, dan word je het ook wel beu).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:27

Ik vind een uur of 11 de ideale vliegtijd dan hoef je niet op zo'n idiote tijd op Schiphol te zijn.

Als je ri VS gaat ben je dan ook meestal op een fijne tijd daar, uurtje of 6, auto ophalen, wat eten en naar bed.

Helaas met charters ri de zon is het meestal 's morgens vroeg vertrek en dan ben je weliswaar misschien al om 11 uur op de plek van bestemming maar tegelijkertijd hartstikke brak van de nacht ervoor.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:20

Ik vind savonds om 22. terug juist lekker.
Boek lekker de kamer de laatste dag bij, lekker heel de dag nog naar het strand of zwembad.
Daarna lekker douchen en badkleding even laten drogen en dan weg.

Ik vlieg nu smorgens al om 6,20 wat betekend dat ik om 11 uur al in turkije ben lekker nog een hele dag, terug vliegen we om 22.15 heerlijk ook de laatste dag er bij!

vorig jaar en het jaar daar voor ook zulke tijden gehad, heerlijK!