Zucht, kreun... New York!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Zucht, kreun... New York!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:32

Pff, wat een gedoe zeg, om een lang weekend New York te boeken.

Ik wil in oktober met moeders een lang weekendje naar New York, van woensdag t/m zondag/maandag.
Nu heb ik 2 hotels gezien wat me wel wat lijkt, lekker midden in het centrum.
Beide hotels geven na aanmelding aan vol te zitten op betreffende datum, maar na invoeren van andere data blijken ze nog steeds vol.
Ze geven ook niet aan welke datum ze nog wél plek hebben.

Hebben jullie misschien tips voor een site om te boeken of weten jullie uit ervaring wat een leuk hotel is in het bruisende centrum?
Edit: En is het misschien handiger om alleen de vlucht hier vanuit NL te boeken en daar gewoon te kijken welk hotelletje plek heeft? Of is dit een te groot risico?
Zo komen we er denk ik niet helemaal haha... En heb al een aantal sites geprobeerd :Z ...

Deleted

Re: Zucht, kreun... New York!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:47

Ik denk dat je dan beter even contact op kan nemen met het desbetreffende hotel! Om fouten te voorkomen.
Ik zou zelf het risico niet nemen om pas bij aankomst een hotel te zoeken ivm slaapplaatsen!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:34

Misschien zeg ik nu iets heel raars hoor, maar het zou zomaar kunnen dat je aan de late kant bent met boeken voor New York. Wij zijn begin februari al naar het reisbureau gegaan om een vlucht + hotel te boeken. En we vertrekken 13 september pas. Je zal vast nog wel ergens terecht kunnen, maar de keuze in hotels is wellicht nu al wat beperkt. De betaalbare maar toch nette 'middenmoot' hotels in het centrum, zeg maar á la Holiday Inn, zijn populair. Toen wij begin dit jaar gingen waren er al flink wat kamers vol. De reisadviseuse zei ook dat men voor New York vaak al vroeg alles regelt.

Wij verblijven overigens in het Milford Plaza hotel, 150 meter van Times Square. Heb je al een website als expedia.nl geprobeerd? Ik zou in ieder geval zeker weten niet alleen de tickets kopen en daar wel verder zien. Dat valt in zo'n stad flink tegen (hebben wij vorig jaar in San Francisco ervaren). Zeker als je maar zo kort gaat is het zonde om een hele dag kwijt te zijn aan het vinden van een kamer, die dan misschien ook nog niet centraal ligt. Vriend van mij is begin dit jaar naar NY geweest, hij ging voor low budget (hostel) maar heeft zelfs dat van te voren geregeld.

Succes! :-)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:56

Op zich kan je het 'risico' wel nemen, je vind altijd wel wat. Enige probleem kan zijn dat je een dag kwijt kan zijn aan het zoeken naar een goed hotel.

Ik ben in april zo naar florida gegaan. Gewoon vlucht geboekt naar miami en toen ik daar was gekeken waar ik zou blijven. Is allemaal goed gekomen, je vind altijd wel wat. Maarja het ligt er ook aan hoe je daar zelf tegenover staat.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 01:27

Wij hebben vorig jaar ook zo door Amerika gereisd. Gaat idd prima (op SF na dan, dat kostte enige moeite). Maar ik denk toch dat je New York (Manhattan) niet moet onderschatten. Of je moet weinig tot geen eisen hebben en uiteindelijk wellicht genoegen willen nemen met een hostel of verder van het centrum en dus telkens met de taxi o.i.d. op weg moeten. Bovendien moet je, voor je het land in mag, een (eerste) verblijfplaats opgeven.

Laat ik het zo zeggen; als je relaxed een paar daagjes NY wil, zou ik van tevoren een hotel boeken. ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 02:34

Ik zou ook zeker niet wachten tot je daar bent. Manhattan is erg groot en als je daar moet gaan zoeken dan ben je nog niet gelukkig.
In welke prijsklasse zoek je? Misschien heb ik nog wel een goede tip voor je.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:47

Okee, lijkt me dus handiger om van tevoren even te boeken :).
Het was eigenlijk een beetje een opwelling van ons, vandaar dat we waarschijnlijk wat aan de late kant zijn.

Kosten maakt niet zo heel veel uit, we krijgen het van mijn vader (in ruil dat hij een weekendje naar Las Vegas mag :D ). Alleen kwam ik uit voor 4 nachten op een bedrag van ongeveer 2500/3000 euro en dat gaat me wat te ver voor een lang weekendje...

Mijn eis was eigenlijk om dicht bij Time Square te zitten, zodat we niet overal heen hoeven te taxi- en.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:56

Poe dat is inderdaad een hoop geld!

Ons kostenplaatje:
- 9 volle dagen (gunstige aankomst- en vertrektijden), 7 nachten (1 in vliegtuig).
- 3 sterren hotel in hartje Manhattan, 150m van Times Square
- Volledig verzorgde dagexcursie naar Washington DC
- Vliegticket Schiphol - Newark (Continental Airlines)
- Transfer Newark - hotel
- Totaal zo'n 1500 euro pp

Vrees dat de hoge kosten waar jij op uitkomt te maken hebben met de 'last minute'. Maar ik hoop echt dat het je nog gaat lukken om iets te boeken. Dat moet haast wel... :-)

Waarom gaan jullie niet mee naar Las Vegas? Ook supergaaf hoor, echt iets wat je meegemaakt moet hebben. Het is ook makkelijker om daar a la minute een kamer te vinden. Boek je volgend jaar op tijd voor NY. :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:08

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:13

Milford Plaza heb ik ook es gezeten (omdat ik toen n paard naar NY vloog en dus in het KLM hotel = Milford Plaza terecht kwam)
Prima hotel, idd fijn gelegen en wij hebben toen ter plekke (zaterdagavond 13 april rond 23.00) nog een kamer geregeld :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:40

Overigens is de tijd van het jaar ook iets om rekening mee te houden, dat je niet met slecht weer zit. Wij hebben voor september gekozen omdat het dan nog net lekker is en niet meer zo heet. En september is dit jaar ook dé feestmaand, omtrent Henry Hudson 400. Oktober heb je misschien weer meer kans op slecht weer. Dit hebben we overigens ook van ervaren NY reizigers en lokale bewoners gehoord. ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:13

Probeer www.expedia.com eens. Daarmee hebben wij de afgelopen 5 keren altijd zelf onze hotels geboekt en geen enkel probleem mee gehad.

Anders kan je ook eens bij een reisbureau proberen, zij hebben vaak deals met hotels waardoor ze goedkopere tarieven kunnen aanbieden. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat je voor september al vrij laat bent...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:01

We hebben inderdaad besloten om vanmiddag even naar het reisbureau te gaan. Als daar blijkt dat de prijzen ook zo belachelijk hoog liggen, verzetten we het gewoon naar volgend jaar. Overigens hoorde ik van iemand hier dat een week maar iets van 100 euro duurder is dan een lang weekend? klopt dat?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:45

En is het gelukt?

Mijn advies is om de hotels te mailen (bellen is vaak zo'n gedoe). Op die manier krijg je vaak een hele andere (gunstigere) prijs en weet je zeker of het wel of niet vol zit :)

Zo heb ik in Canada al een kamer voor 100 dollar minder.

Juis omdat je op korte termijn wilt boeken zijn de kansen met mailen zeer groot. Er zijn altijd afzeggingen of kamers die ze 'kwijt' willen. Een vriend zit nu in New York en heeft pas een aantal weekjes geleden geboekt (zat in canada) evenals mijn zus die ook in een paar weekjes tijd iets heeft geregeld. Allebei middels mailen en allebei een stuk minder kwijt :)

Succes!