Wat een gezellige reis had moeten worden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Wat een gezellige reis had moeten worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:38

Liep al op de heenweg uit op een drama, waar het laatste woord nog niet over gesproken is...

Mijn ouders, zus en ik gingen vrijdagavond naar Parijs toe met zo'n winkeltocht. Je rijd in één nacht door naar Parijs en ik heb nooit problemen gehad met de organisatie. Ze zijn altijd vriendelijk en beleefd, maar deze chauffeur sloeg echt alles. We zouden volgens planning om 23.30 vanaf Den Haag Centraal vertrekken, om vervolgens mensen op te halen in Rotterdam. Nagenoeg vertrokken we pas rond 12 uur, en bleven in Rotterdam ook nog een half uur staan. Uiteindelijk vertrokken we na een half uur op weg naar Frankrijk. Alles goed en wel stopten we 2 keer onderweg voordat we aan de grote pauze gingen beginnen in Frankrijk rond een uurtje of half zes 's morgens. Deze werd ingekort tot een half uurtje, normaal is het dus 3 kwartier. Dus je broodje kan je niet normaal opeten en je bak koffie kan je niet rustig opdrinken. Wij waren dus per ongeluk 5 minuten te laat en de chauffeur kwam ons ophalen. Hij schoot helemaal uit zijn panty en zei vervolgens dat wanneer wij te laat bij de bus zouden zijn, hij ons zou laten staan.
Vervolgens kwamen wij in Parijs aan en meneer kon de parkeergarage niet vinden. Hij had de afslag van Bercy aan moeten houden, maar nam een afslag eerder. Na drie kwartier rondjes gereden te hebben kwamen we eindelijk aan op de plaats van bestemming. We hadden recht op 10 uur in Parijs, maar door een fout van de chauffeur mochten we maar 9 uur blijven. We moesten wel terug op tijd zijn.
Nadat we om 5 uur waren vertrokken en meneer in een file kwam waarbij hij ineens zo hard in de remmen moest gaan, liep iedereen zowat een wiplash op. Het was ook niet even dat hij vroeg of het ging, nee het was meer dat iedereen de gordel om moest hebben(het gevoel dat het iedereen zijn eigen schuld was).
Bij het eten was het weer om half 9 verzamelen bij de bus en meneer kwam gewoon een kwartier te laat aankakken!! Toen er wat van gezegd werd, was het ineens dat hij bepaalde hoelaat we vertrokken en dat ze bij het bedrijf helemaal geen service kenden...
En voor degene die in Rotterdam wonen, als jullie vannacht een bus met 90 km per uur door jullie straat hebben gezien... dat was dus die mafketel :( Hopelijk heb ik alles opgeschreven, er gaat zowiezo nog een klachtenbrief naar de organisatie met de eis dat we ons geld terug willen... Want een leuk dagje uit hebben we niet gehad.

Ik ga dus nooit meer met deze organisatie mee!! Ik moest het gewoon eventjes kwijt...

manutjuh

Re: Wat een gezellige reis had moeten worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:45

Dat de buschaufeur niet deugde kan de organisatie natuurlijk niets aan doen, in het vervolg wel, maar misschien was dit de eerste keer dat hij dit voor deze organisatie deed.

Wel vervelend dat de rit niet goed verlopen is, maar de rest zal toch wel leuk zijn geweest ? Je zegt dat je geen leuk dagje uit hebt gehad, maar die 9 uur daar heb je het toch vast wel leuk gehad ? En dat is het belangrijkste van de dag.

Ik zou je dag niet zo laten verpesten door de chaufeur. En aan sommige dingen kon die chaufeur niet veel doen, soms komt het nou eenmaal voor dat je ineens hard moet remmen, en een gordel om is verplicht, ook in een bus, dus dat hij daar over begon is niet zo vreemd.

Ik zou inderdaad de organisatie een klacht sturen over deze chaufeur, dan kunnen ze er in het vervolg iets aan doen.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:49

bah lijkt mij ook niet zo leuk om mee te maken.
En ik ben het helemaal mee eens met manutjuh,laat je niet gek maken door zo'n man ;)

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:03

ohh zoiets heb ik ook een keer meegemaakt, 10 jaar geleden ofzo. Ik ging met mijn moeder en broertje een weekje naar spanje met de bus, wij hadden twee buschaufeurs(die wisselde steeds tijdens de reis) die werkelijk waar echt niet konden rijden, met als toppunt achteruit op de afrit van de snelweg omdat hij er 1 te vroeg had genomen, het was s'nachts dus gelukkig erg rustig maar de hele bus zat met het zweet op z'n voorhoofd.
Na nog wat gevaarlijke acties zijn we gelukkig heelhuids aangekomen en hebben een topvakantie gehad.
Op de terugweg hadden we andere chaufeurs gelukkig.

Ik geloof dat er nog wel een aantal mensen een boze brief hebben geschreven naar de reisorganisatie, maar of mijn moeder dat heeft gedaan weet ik niet.

Anoniem

Re: Wat een gezellige reis had moeten worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:43

Daarom ga ik dus nooit met dat soort reizen...... zal best eens goed gaan hoor, maar mijn ding is het niet :n

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:05

purny schreef:
Wij waren dus per ongeluk 5 minuten te laat...

Tsja, ik denk eigenlijk, zorg dan ook dat je gewoon op tijd bent. Zo moeilijk is dat toch niet? Je was ook niet echt blij toen hij een kwartier te laat kwam, geloof ik. ;)

Ik zie het probleem niet zo. Een half uur pauze ipv drie kwartier, big deal. Hard remmen in een file moeten we toch ook allemaal wel eens? En over die gordel had hij gewoon gelijk. Dat hij een verkeerde afslag nam is natuurlijk balen, maar zijn jullie zelf echt nog helemaal nooit verkeerd gereden? Natuurlijk is het niet leuk, maar om dan te doen alsof heel je dag in het water is gevallen vind ik er toch ook wel een beetje over. Het enige echte probleem dat ik genoemd zie is dat hij een kwartiertje te laat kwam voor het vertrek, dat is inderdaad niet netjes maar daar is toch heel je dag niet door verpest?

Tuurlijk is het niet leuk als zo'n man zo chagrijnig is en werken al die dingetjes bij elkaar op je zenuwen, maar joh, het is de buschauffeur. Niet je reisgezel waar je heel die dag verplicht mee moet door brengen ofzo, gewoon verstand op nul en negeren die zooi. Ik vind het een hoop kleine dingen eigenlijk, je hebt vooral jezelf ermee als je je eigen dag verpest door je er zo druk over te maken. Dat je geen leuke dag hebt gehad, heb je toch zelf ook een beetje in de hand - de tijd die je in Parijs doorbracht heb je toch helemaal niks met deze man te maken gehad?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 09:07

Citaat:
Tsja, ik denk eigenlijk, zorg dan ook dat je gewoon op tijd bent. Zo moeilijk is dat toch niet?

Wel als er iemand in je familie een spastische darm heeft en daardoor wat vaker/langer naar de wc moet...
Ik ga me eigen niet verdedigen hier, ik vind buitenaf gezien dat we toch wel een leuke dag gehad hebben, de reis erheen en terug ronduit gewoon k** was en dat wanneer iemand een dienstverlenend beroep heeft, hij zo totaal niet mag reageren. Ook al heeft ie privédingen aan zijn hoofd. Wanneer jij gaat vliegen verwacht je ook gewoon service en dit is precies hetzelfde. Wij betalen voor iets en service was ver te zoeken.