Meer bokkers naar het meer van Geneve?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Meer bokkers naar het meer van Geneve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:41

Wij gaan op korte termijn naar het meer van Geneve op vakantie. Nog leuke tips om daar te doen?

Lielle

Re: Meer bokkers naar het meer van Geneve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:42

geneve is een leuke - en dure - stad, verder ben ik zeker ook geinteresseerd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:42

Hier nog iemand die geinteresseerd is!
Ik ga in Oktober naar Zwitserland en Geneve staat wel op het lijstje, al zitten wij wat hoger (Zurich).

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:56

Heb In Geneve gewoond. Leuk om te doen: cathedrale st Pierre beklimmen, geneve-plage, paquis, jardin botanique, parc barton, parc des eaux-vives, vieux-ville (daar is de kathedraal ook, het oude gedeelte van geneve, dat hoger ligt dan de rest), en wat je zeker moet doen is de saleve beklimmen. Dat is de berg die naast Geneve ligt, en van daaruit heb je een supermooi uitzicht over geneve en het meer. Je kan omhoog wandelen, met de auto, maar ook met de kabelbaan (telepherique). Verder kan je op verschillende plaatsen in de stad fietsen huren gratis, en ze dan op een ander punt (of hetzelfde punt) weer terugbrengen. Dit kan bijvoorbeeld op plainpalais, vlakbij vieux-ville.
Verder kan je natuurlijk le palais des nations (VN) bezoeken.

Je kan ook met een ferry over het meer, naar andere plaatsen (ook naar nations, of ook naar andere stadjes verder weg).

Andere leuke plaatsen om te bezoeken in de buurt zijn fribourg, bern, en aan de franse kant kleinere dorpjes aan het meer, zoals ivoires, en evian.
Wat verder weg in zwitersland ligt Luzern, dat is zeker de moeite waard om te bezoeken, heel erg mooi.

De stad is inderdaad duur, maar in de supermarkt kan je wel goedkopere spullen vinden (vooral bij migros :)).

Veel plezier.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:55

Toevallig, ben er laatst nog een dagje geweest! Ik was bij familie in Zwitserland met een vriendin en we wilden naar het jazz-festival van Montreux (zal nu wel weer zijn afgelopen anders was dat wel een leuke!). Alleen het was heel lekker weer dus hebben de hele dag in het meer gelegen bij Montreux, dat kan ik je echt aanraden! Ik heb ook een keer gewoon bij Genève in het meer gezwommen, maar vond het daar bij Montreux toch wat mooier. Dus zwemmen zou ik sowieso doen, je kan er ook waterskiën enzo.
Lausanne vind ik ook een heel mooie stad, dus dat is ook wel leuk voor een dagje. :) De plaatsjes aan het meer van Neuchâtel lijken me ook wel leuk, maar ben er alleen nog maar met auto of trein doorheen gekomen dus ik weet niet of ze ook echt leuk zijn. :+
Verder ben ik niet zo bekend met het Franse deel. En zoals hierboven genoemd, Luzern is echt een aanrader!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:23

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 14:26

Ondertussen ben ik al weer terug maar het was echt schitterend!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:06

Wat heb je gedaan en gezien? Pics?