Wildkamperen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Wildkamperen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 00:37

Zijn er hier bokkers die wel eens zijn wezen wildkamperen?
Het lijkt me ontzettend gaaf om eens te doen. Ik ben zowiezo al iemand die liever in de buitenlucht slaapt dan in een hotel.
Graag ervaringen! :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:48

Ben je dan niet bang dat je verplicht een nacht moet doorbrengen in dat hotel waar ze 's morgens alleen water en brood serveren? :o

TiaraBungy

Re: Wildkamperen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:49

Ahahahahahahaha Goeroe! Moest er nog serieus over nadenken wat je nou bedoelde :+
Nee, ik heb een camping, dus kan altijd wel ergens staan :P :+

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 00:53

goeroe schreef:
Ben je dan niet bang dat je verplicht een nacht moet doorbrengen in dat hotel waar ze 's morgens alleen water en brood serveren? :o

Nee want in een aantal landen is het legaal.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 22-07-09 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:56

Oh sorry, dan ben ik gewoon niet goed ingelicht. :o Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben wel benieuwd waar je naar toe wilt gaan. (?) :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 00:58

Dat staat nog een beetje open, australie en nieuw zeeland zowiezo een keer, daar is het gelukkig legaal.
In Europa alleen op bepaalde plaatsen in bepaalde landen, maar het liefst eigenlijk buiten europa.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 01:03

Klinkt gaaf! 8-) Ik hoop dat je nog veel nuttige reacties krijgt en dat je uiteindelijk een fantastische vakantie hebt! :D

En nu gaat deze huismus dit topic weer verlaten. :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:36

In Noorwegen en Zweden kan het ook. In Nieuw-Zeeland was toch een poosje iets gebeurd met wildkampeerders?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:42

Babeth schreef:
Dat staat nog een beetje open, australie en nieuw zeeland zowiezo een keer, daar is het gelukkig legaal.
In Europa alleen op bepaalde plaatsen in bepaalde landen, maar het liefst eigenlijk buiten europa.

Nope, Australie inmiddels niet meer....
Weet alleen niet meer of dt in heel Australie geldt, of alleen voor bepaalde staten. Ik heb toentertijd ook wel gedaan in West Australie, maar het mocht niet. Ben ook wel betrap, maar je voordoen als hele domme Nl die dat allemaal niet weet, werkte goed ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 00:57

Hahaha oke goed om te weten.
Nog meer mensen met ervaringen?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:45

Ik weet dat het is toegestaan in Noorwegen, maar daar hebben we gewoon altijd een camping gezocht!
In Schotland mag het ook, en daar hebben we wel eens wild gestaan, vlakbij een mooie oude ruïne.
Op sommige plekken in Nederland is het ook toegestaan, in Zundert is bv een mooi plekje in het bos, met een waterpomp erbij!

Dit jaar gaan we met de tent door Amerika, waar het volgens mij niet is toegestaan, maar op de 1 of andere manier vind ik een toilet in de buurt ook wel prettig!
Overigens zijn in Canada en Amerika de campsites zo groot dat je de medekampeerders maar amper ziet!
En ze zijn allemaal privè voorzien van een picknicktafel en firepit.. :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:07

Ik zou het ook graag eens gaan doen met enkele vrienden. Maar dan liefst wel in Europa, niet té ver, aangezien het binnen een beperkt budget moet passen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:25

Met scouting heb ik een aantal keren wild gekampeerd o.a in Luxemburg en Duitsland en zelfs een keer in Noord Engeland, als we geen andere slaapplek konden vinden (ik weet het, is allemaal niet legaal...). Ik vond het heerlijk, gewoon in de buitenlucht met mooi weer en dan lekker naar de sterren kijken. We zorgden altijd wel dat we laat ergens aankwamen en vroeg weer op pad gingen, er is toch een kansje dat je gepakt wordt. En natuurlijk zorgden we er altijd voor om alles weer net zo achter te laten als we het hadden aangetroffen.

We zijn trouwens maar 1 keer gepakt/betrapt, in Engeland. We hadden al bij tig adressen om een plek gevraagd om de tenten op te mogen zetten maar rond een uurtje of negen was het ons nog niet gelukt een geschikte slaapplek te vinden. Toen vonden we een bosje waar we bij gebrek aan beter de tent maar hebben opgezet, lagen we allemaal net lekker in onze slaapzak kwam de politie vragen wat we aan het doen waren en of we wapens bij ons hadden. Blijkbaar werd er regelmatig gestroopt daar, en had iemand (terecht) de politie getipt. 1 van onze groepsgenoten was niet zo goed in engels en antwoordde enthousiast bevestigend op de laatste vraag. Je zag die agent gelijk verstrakken...niet zo slim dus. Toen ze onze scouting uniformen zagen hebben we ze er toch van kunnen overtuigen dat we goede bedoelingen hadden en met de belofte dat we om 6.00 de tenten afgebroken zouden hebben en alles netjes op zouden ruimen mochten we gelukkig blijven staan en hoefden we ook geen boete te betalen.

Maar de meeste keren stonden we legaal, tussen de koeien in de wei, naast een klooster of bij een grote villa in de achtertuin. Veel leuker en avontuurlijker dan op de camping, en ook een stuk goedkoper.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:28

Ik heb wild gekampeerd in Schotland, we zijn toen in 10 dagen geen mens tegengekomen, was heel bijzonder.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:33

Ja, dat hebben wij een paar keer gedaan in Canada midden in de Rocky Mountains en tussen de beren :-). Wat een prachtige ervaring!!!! morgen gelijk weer!!
(nou ja, over twee jaar..... snif)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 12:40

Bedankt voor de ervaringen! Klinkt erg leuk en spannend! Ik ga waarschijnlijk een weekendje in Duitsland wildkamperen om even te kijken hoe het is. Het klinkt iig ontzettend gaaf!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:56

Ja wildkamperen heb ik gedaan tijdens een fietstocht door de Andes in Chile, Argentine en Bolivia. Super ervaring! Water drinken wat puur uit de bergwand komt zetten.

In weze doe ik nu ook weer aan wildkamperen in de woestijn, tijdens de trektochten te paard die we maken. Had er alleen niet meer op die manier aan gedacht. De Bedouinen doen dat dus ook nog steeds.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:54

In de meeste landen in Zuid-Amerika is het denk ik ook legaal, niet, Bedouin? In Bolivia heb ik zelf ook verschillende keren wildgekampeerd. Wel een beetje opletten, maar uiteindelijk heb ik zelfs drie nachten op dezelfde plaats gestaan waarbij de geitenhoeders me af en toe vreemd aankeken ;).

Maar ook in Europa heb ik al wildgekampeerd. Duitsland, Oostenrijk, Bulgarije,... We waren (al liftend) op weg naar Istanbul en zetten gewoon 's avonds ons tentje op. Kijk gewoon uit dat je niemand stoort en alles netjes achterlaat.
Verder is het ook extra veilig als je pas tijdens de schemering je tent opzet en dan 's morgens vroeg weer afbreekt.
Een vriendin van mij heeft zo al eens naast de Aldi in Duitsland gekampeerd. Ze hadden zich overslapen, wat keken de mensen die naar de winkel gingen raar!

Ergens aanbellen om te vragen om te blijven slapen is ook erg fijn. In Oostenrijk ging dat voor geen meter, maar in Slovenië werden we uiterst hartelijk onthaald. 's Morgens koffie en dan nog afscheidsgeschenkjes toe! Het was ongelooflijk hoe gastvrij wij onthaald werden.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:36

Meestal gingen we idd bij het opzetten van de tent of achter hoge bosjes staan of we wachtten tot de schemer inviel. Wanneer ik een felgekleurd vest droeg, zo'n oranje carhartt werd ik meestal naar beneden getrokken door mijn vriend die banger was uitgevallen dan ik!
Ook in Noord en zuid Spanje hebben we gefietst en wild gekampeerd.
oh en Angelke, Illegaal of niet, met de fiets konden we vaak op mooie plekken komen, meestal wel naast een rivier om te kunnen afwassen en kookwater te hebben.
Het is inderdaad wat je zegt, met zonsopgang wakker worden en vroeg opbreken wanneer je enigszins in de buurt van de bewoonde wereld zit en weer op weg gaan.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:19

Mijn moeder komt uit Australie, het is daar echt geweldig (heb zelf een Australiesch paspoort)
In het binnenland enorm rustig, en heet... Maar echt machtig mooi ! Wij zijn wezen logeren bij vrienden van mijn moeder(van de een naar de ander) maar je kunt er ook goed (wild)kamperen...