Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jackieboy

Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 12:10

Ik vroeg me af wie er of nu in NZ zitten of die dit jaar nog van plan zijn heen te gaan.
Ik zit er nu zelf voor 3 maanden voor stage. Ik zit in Carterton wat net ten zuiden van Masterton ligt.

Dus voor de mensen die heen gaan. Waar gaan jullie heen en wat gaan jullie allemaal doen/zien? :D

groetjes

Naz

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:45

Ik ben in december geweest: FANTASTISCH! Toevallig ben ik net foto's aan het uitzoeken om er eindelijk eens een album van te maken.

Tips? Héél veel! Echt zoveel mooie dingen gezien, helaas was 3,5 week gewoon te kort. Wat heb je zelf al gezien?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:49

Nog een fan van NZ, is alleen al weer een aantal jaren geleden dat ik er geweest ben. We hebben een toer gemaakt door het Noorder- en het Zuidereiland. Ik zou er zo weer heenwillen!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:35

@ Jackieboy: hoe ben je daar zo terecht gekomen als stageplek en wat voor stage doe je precies?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:56

Nieuw Zeeland :+: Zucht.

Ben heel jaloers dat je er zit!! Wat voor stage doe je? Heb je ook nog wel tijd om het land te zien, of moet je direct weer terug naar Nld?

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 08:53

Jaa het is hier echt prachtig!
Nou ik loop stage op een melkveehouderij bedrijf want het is hier nu kalf seizoen :d
Heb wel wat gezien van het noorde eiland, rotorua ben ik geweest. en heb the glowworms gezien (blackwater raften) was erg leuk.. en nog wat dingen.. alleen jammer dat het er nu winter is en de week dat we aan het reizen waren het regende..
Nou kan ik vrijnemen wanneer ik wil dus lijkt het me leuk om nog wat dingen te zien/doen. Dus als iemand zegd van daar moet je echt geweest zijn dan hoor ik het graag :D

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:04

En hoe ben je aan dat adres gekomen dan Jackieboy? Via een organisatie? Ik ben zelf ook aan het kijken, vandaar!!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:10

Trek een paar dagen uit voor de Coromandel :)

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:16

South Island :+: En ja, wat niet daar eigenlijk? Hoelang heb je de tijd?

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 09:37

UK_eef schreef:
En hoe ben je aan dat adres gekomen dan Jackieboy? Via een organisatie? Ik ben zelf ook aan het kijken, vandaar!!

Ook een melkveehouderij bedrijf? Ik heb zelf dit adres gevonden doordat de gene waar ik zit een advertentie in 'De Boederij' had gezet. En daar heb ik toen op gereageerd.

Jaa eh af en toe een weekend. Kan opzich wel een weekend door werken en 4 dagen vrij krijgen.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:05

Ik heb zelf veel meer tijd op het Zuid-Eiland doorgebracht en dit heeft dan ook mijn voorkeur. Ik zou je aanraden - als je enige mogelijkheid hebt- om na je stage nog twee weken uit te trekken om ook het Zuid-Eiland te bezoeken. Het is zo ontzettend mooi. Dramatischer dan het Noord-Eiland :j

The Bay of Islands vond ik zelf heerlijk om even te zijn. Echt een vakantiegevoel. Daarbij vond ik the Waitangi Treaty Grounds heel indrukwekkend. Ook Cape Reinga vond ik fantastisch. Ik had het gevoel alsof ik aan het einde van de wereld was gekomen.

Verder moet je (nouja, je moet natuurlijk niks :D ) de Tongariro Crossing doen. Ik vond het zwaar, maar alle uitzichten maken het de moeite waard. Ook Raglan vond ik leuk. Kreeg ik ook weer een vakantiegevoel van.

Ik wens je in ieder geval nog ontzettend veel plezier!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:39

Ik ben net twee weken terug van mijn stage in NZ. Ik heb vijf maanden stage gelopen bij CRV AmBreed, en nog een maand gereisd! Zit je op een Nederlands bedrijf daar? En waar studeer je?

Ik vond zelf Arthur's Pass (heb ik met de trein gedaan) erg mooi, en het Abel Tasman park, en de tour die ik heb gedaan over het zuiden (queenstown - milford sound - stewart island - queenstown) en.. tsjah, alles eigenlijk! Raglan is ook een aanrader idd.

Ik heb ook een blog bijgehouden, mocht je het leuk vinden om dat te lezen kun je die hier bekijken.. (hij heeft op het moment nog wel wat prblemen met doorlinken en foto's, hoop dat ik die snel kan oplossen. als hij niet verder wil kun je het blognummer in je adresbalk gewoon aanpassen)