De Efteling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXGRIETJEXx

De Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 23:56

Hallo allemaal.

Wij willen graag met mijn 3 jarig dochtertje naar een pretpark, nu heb ik gehoord dat de Efteling erg is gemaakt voor de kleineren.
Aangezien ik nog nooit in de Efteling ben geweest wil ik graag info van mensen die er welleens geweest zijn.

Vinden jullie dit park geschikt voor een 3 jarige?

Hopelijk kan iemand me helpen.

Grietje

Piaffe123

Re: De Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:56

Ja hoor, sprookjes bos is dan vooral erg leuk

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:58

Is het ook een beetje leuk voor mensen van 21? :P
Ik ga maandag }:0

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:00

Ja hoor, de Efteling is absoluut geschikt voor kinderen van 3 jaar! Van 21 overgens ook hoor! :D Het park is erg groot en alle leeftijden kunnen zich er prima vermaken! Ik ga er binnenkort ook weer heen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:01

van jong tot oud en voor ieder wat wils! efteling staat er om bekend :j

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:02

Roxxiejj schreef:
Is het ook een beetje leuk voor mensen van 21? :P
Ik ga maandag }:0

Jahwoor :)) Ik ben laatst met mijn zus (22) en 2 anderen van in de 20 geweest, was hartstikke leuk :))

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 01:01

de efteling is zeker leuk voor kleine kinderen. Het spookjesbos,carnaval enz zijn super leuk voor kleintjes

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:29

Ja het is heel leuk voor die leeftijd, ik zal wel een buggy proberen te regelen als ik jou was.. want je loopt natuurlijk heeeel erg veel :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:59

Je hebt anders bij de efteling ook van die trekkarretjes waar je de kleine in kan zetten om van attractie naar attractie te lopen.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:04

ik heb zelf 3 kids .
vind het voor een 3 jarige niet veel aan .
helledoorn en slagharen vind ik veel beter voor die leeftijd .

mijn oudste is nu 14 , kom er dus al zeker 10 jaar lang 1 keer per jaar .
mijn jongste is nu 6 en verkiest dus zelf ook een ander park als de efteling voor haar .

haar woorden zijn ... de efteling is leuk maar in helledoorn kan ik in veel meer dingen .
en slag haren ook , die heeft ook veel leuke shows voor die kleintjes .

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:32

Absoluut, mijn man is vorige week met onze 2 jarige en mijn nichtje van bijna 3 geweest en ze hebben de dag van hun leven gehad.
Vooral de sprookjes, droomvlucht enz vonden ze geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:34

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:23

_Nadia_ schreef:
Absoluut, mijn man is vorige week met onze 2 jarige en mijn nichtje van bijna 3 geweest en ze hebben de dag van hun leven gehad.

Mijn dochtertje van 2,5 vindt dat niks. Die vindt dat doodeng.
Ik vind haar echt nog te klein voor efteling. Die vermaakt zich beter met een schommel, glijbaan en trampoline...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:32

Suzanne F. schreef:
_Nadia_ schreef:

Ik vind haar echt nog te klein voor efteling. Die vermaakt zich beter met een schommel, glijbaan en trampoline...

het ligt er helemaal aan hoe 'ver' een kindje is.
De efteling is fantastisch voor kinderen die sprookjes al een beetje snappen, verhaaltjes luisteren sprookjes kijken, helmaal prachtig! elfjes, muziekjes enz
Maar als ze nog liever gewoon lekker in de zandbak rommelen bijvoorbeeld, zou ik een ander park kiezen.Die grens ligt wel zo'n beetje rond het derde jaar, moet je zelf even bekijken of je dochtertje dit al goed kan snappen.

Ook geldt natuurlijk, als ze weinig hebben met fantasie/fantasiewerelden, dan hebben ze in de efteling niet heel veel, dan kun je beter een park uitzoeken met 'stoere' attracties, maar dan voor kleine kinderen.Want de attracties die er wel zijn, zijn ze nog wat te klein voor meestal, das dan zonde van het toch wel dure kaartje.

Kortom, helemaal super voor het sprookjes kind!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:35

Volgens mij kan de Efteling wel voor iedere leeftijd.. ;) :)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:38

Ik ga er binnenkort ook weer naartoe :)). Voor de kleintjes is bijvoorbeeld het sprookjesbos leuk, de draaimolen, de stoomcaroussel, het Kleuterhof, de Gondoletta en de droomvlucht. Maar dit ligt er natuurlijk weer aan; zoals lejo zegt.

Enne, als je van achtbanen houd; zelf vindt ik de VogelRok erg leuk en de Vliegende Hollander is ook een aanrader :).
Laatst bijgewerkt door x_Charlie op 16-07-09 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:40

De Efteling vind iedereen anders, de een vind het leuk, of de ander heeft het nu wel gezien doordat ze er zo vaak zijn geweest. Ligt ook wel een beetje aan je kind, maar opzich heeft de Efteling er echt wel over nagedacht en is het voor jong en oud. Er is een grote speeltuin, het sprookjesbos, pardoes en pardijntje lopen rond en je kan met ze op de foto, en voor de al wat oudere zijn er ook dingen. Erg leuk voor een dag oud, maar het gaat denk ik wel vervelen als je zo vaak gaat, maar, het is leuk,maar je moet zelf kijken wat je denkt, en ga anders even kijken op http://www.efteling.nl, genoeg informatie en een plattegrond om op te kijken, en informatie over alles te krijgen..

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:40

Als je wel heen wilt, kruidvat heeft met aankoop van 2 actieprodukten een bon waarmee je 2 euro korting krijgt op 1 kaartje.

Wij gaan binnenkort ook, ben er zelf nooit geweest (25 jaar, volgens mij heb ik wat in mijn opvoeding gemist) maar binnenkort ga ik dus eindelijk alle legendarische verhalen zelf aanschouwen

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:48

nikolletje schreef:
Als je wel heen wilt, kruidvat heeft met aankoop van 2 actieprodukten een bon waarmee je 2 euro korting krijgt op 1 kaartje.

Wij gaan binnenkort ook, ben er zelf nooit geweest (25 jaar, volgens mij heb ik wat in mijn opvoeding gemist) maar binnenkort ga ik dus eindelijk alle legendarische verhalen zelf aanschouwen

Ga vooral eens door het sprookjes bos en droomvlucht, wat je gemist hebt! :=

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:22

Kom zelf al sinds klein kind in de Efteling en vind het nog steeds fantastisch!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:24

Ja zeker, ik ben pas geleden met mijn zoontje van 2,5 geweest en hij vond het erg leuk!
Vooral de droomvlucht, bootjes en het treintje.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:26

Ik heb ook heel veel jeugdherinneringen aan de Efteling. :D
Volgens mij zijn veel kleine kinderen er mee opgegroeid, met het sprookjesbos dan voornamelijk. Geweldig voor kinderen. Alleen al de entree van het park vond ik vroeger geweldig.

Voor ouderen zijn er een paar achtbanen maar die zijn niet zo snel en hoog als in Six Flags in Flevoland.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:28

Suzanne F. schreef:
_Nadia_ schreef:

Dat ligt aan het kind, mijn oudste is met krap een jaar naar Disney geweest en vond het geweldig, maar die is ook echt nergens bang voor. Die gaat nu gerust in een kinderachtbaan (is net een maand 2)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:30

Het is echt voor alle leeftijden. Van de rustige rondvaartbootjes en kijktoren naar de achtbanen. Er is echt van alles te doen. Heel veel dingen om te zien vooral. Heel mooi, en zeker een bezoekje waard. Het sprookjesbos is heel leuk voor de kleintjes, maar zeker ook gezellig voor de ouderen :D Er zijn verder nog meer dingen voor de kleintjes. Maar echt waar, het is superleuk voor het hele gezin!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:32

Ik vond vroeger trouwens wel de Fata Morgana eng :+

Maar het Land van de Laven is ook erg leuk bv., en het carnaval