Weekendje London, help :)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Weekendje London, help :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 13:29

Hallo mensen,

Ik als leek die nooit verder komt dan NL is van plan een weekendje London te boeken na een bericht gelezen te hebben in een ander topic wat me wel wat leek.
Ik ben naar de site van Ryanair gegaan en kan daar dus een vlucht boeken.

Deze zal zijn vanaf Eindhoven en aankomst London Stansted.

Ik wil graag het weekend rond 30 juli tot 3 aug heen.
Wat wordt er aangeraden? donderdag heen, zondag terug of andere dagen? Wil wel 2 a 3 hele dagen daar zijn en 2 overnachtingen.
Ik verbaasde me over de hoge belastingen/toeslagen van sommige dagen die andere dagen dan weer veel minder zijn.

Hoe pak ik het aan mbt hotel boeken etc?

Wie kan mij beetje wegwijs maken, bedankt alvast!
Ik snap er barweinig van :o :D :+

Wie heeft er nog tips over London?

Goof

Re: Weekendje London, help :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:33

Wat betreft je vlucht moet je inderdaad gewoon even kijken welke dagen het goedkoopste zijn, en welke tijden die dag het goedkoopst zijn. Het kan echt van dag tot dag, maar ook de tijden, enorm verschillen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:35

In dit topic worden er al heel veel tips gegeven;

[BI] London

Je kunt zowel een 'pakketreis' (vlucht & hotel in een) bij een reisbureau boeken of zelf vlucht en hotel apart. Als je nog nooit veel verder dan NL bent gegaan is misschien handig via het reisbureau te boeken (gelijk advies en met minste stress). Als je zelf boekt, vanuit Friesland lijkt me Eindhoven een beetje ver weg, misschien dat je met Easyjet betere vluchten kan vinden vanuit bijv Amsterdam? Qua hotels, ik heb een paar keer via Bookings.com geboekt wat prima werkte.
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 15-07-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:36

Ik ben met stena line van hoek van holland naar Harwich gegaan. Al bij stena een treinkaart naar London gekocht. Is goedkoper dan vliegen en je mist twee hotelovernachtingen (aangezien je op de boot slaapt).

Voor een hotel zou ik zo dicht mogelijk bij het centrum gaan zitten. Mijn vriend en ik zaten geloof ik in St. Pauls Club quarters. Je loopt The Strand af en je bent downtown centrum in 20minuten.

Edit: Hotel was via bookings.com

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:38

Hou er wel rekening mee dat een pakketreis niet volledig is. Je moet zelf nog vanaf het vliegveld naar je hotel ;) Ik heb daar namelijk ook voor gekeken en dan ben je dus duurder uit.
Ik moet nu alleen nog even kijken welk hotel we willen en welk vliegveld er het dichtsbij is.

Met de boot is ook nog een optie, maar dan ben je een langere tijd onderweg. Je wilt een weekendje dus dan is dat niet de beste optie.
Laatst bijgewerkt door Samy op 15-07-09 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 13:39

Bedankt voor de tips al!

mo: Hoe was jouw ervaring met stena line dan? Is dat te doen vanuit Friesland of zit ik nou echt in zo'n uithoek :+

*gaat googlen op stena line*

Oef het valt dus allemaal niet mee nog :o

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:41

Bij een pakketreis zitten er soms ook al treinkaartjes bij.

Qua vliegvelden is City airport (flyvlm.com) het dichtste bij maar wel het duurste. Daarna Gatwick, Luton en Stansted (alle drie met Easyjet, alleen de laatste met Ryanair).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:47

Ik vond Stena line helemaal top. 's Avonds laat aan boord... Eten en slapen. Als je wakker wordt ben je al in Harwich. Dan is het nog een uur en kwartier met de trein. Volgens mij stonden wij om 10 uus 's ochtends bij het hotel.

Op de terugweg ga je rond 8 uur 's avonds weg uit London met de trein. om 8 uur sta je weer aan land in Hoek van Holland.

Alle tickets kreeg ik netjes thuis opgestuurd in een map.

Ja, inderdaad, je woont in een uithoek :P

Hoek van Holland is 15min. bij mij vandaan. Parkeren kan voor de deur van de Terminal.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:48

Kan je niet beter vliegen vanaf een vliegveld in Duitsland?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:49

Mijn ouders gaan ook altijd met de boot naar mijn zus die vlakbij London woont :)

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:53

London is zoooo cool!! Ben vorige week nog 5 dagen geweest, ga gauw weer terug!
Ben met de VLM gevlogen naar City Airport, vliegen hoofdzakelijk zakenmensen op dat vliegveld, maar kwa afstand goed te doen en met inchecken ben je ook zo klaar. (moesten een noodlanding maken op stansted airport ivm een defecte rechtermotor, daar wordt je helemaal binnestebuiten gekeerd.. maar met dat verhaal zal ik je niet vermoeien)
Ik zat in het Thistle hotel "the kingsley" in de wijk bloomsbury, echt supercentraal en t hotel zelf is ook echt een aanrader, net gerenoveerd.
In een paar dagen kan je uiteraard niet heel de stad zien, daar heb je wel een week of 2 voor nodig denk ik zo.. maar koop op een station een oystercard, kan je in- en uitchecken bij de underground werkt perfect en het gaat heel snel.
Een echt aanrader vind ik is Camden Town (Camden Lock market), een soort markt die gemaakt is in een ondergronds stallencomplex uit 1800 echt superleuk! Als je uit eten gaat, ga lekker bij een pub eten, heel betaalbaar en nog lekker ook! Nou als je nog iets wilt weten pb maar!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:02

Wat houdt een binnenhut en buitenhut in bij de Stena Line?
En wat moet ik er dan bijdoen wat betreft eten etc?

Gaat om een dagvaart waarnaar ik aan het kijken ben.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:04

Ik ben een paar weken terug met school naar Londen geweest 5 dagen.
Wij gingen eerst met de trein naar Hoek van Holland en toen namen we om 2 uur volgens mij de Stena Line,
we kwamen rond 10 uur 's avonds aan in Harwich en gingen toen met de trein.
Donderdagavond moesten we om 10 uur weer op de boot zijn en waren we rond 7 uur 's ochtends weer terug in Hoek van Holland.
De hutten zijn er mooi op de boot! En het eten is er ook prima, verder kun je je prima vermaken op de boot!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:05

Met de stena line (ferry) kom ik nog uit op €383 euro :oo en dan moet ik nog hotel en andere dingen berekenen...

hm >;)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:06

Je kan toch met de nachtboot gaan, scheelt je al weer op de hotelkosten.. :P

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:09

Ik ben ook een weekenje wezen kerstshoppen in londen, hartstikke leuk en goed zelf te regelen.

Ik woon in de buurt van Schiphol, dus wilde perse van schiphol vertrekken, ticket via http://www.easyjet.nl gereserveerd en via http://www.hotels.com een hotel geboekt, erg gemakkelijk.

Het openbaar vervoer is ook erg makkelijk je moet een kaartje kopen per dag en via de underground is alles heel makkelijk te bereiken.

Als je meer vragen hebt zeg het maar!

Oja de kosten waren incl. ticket en hotel voor donderdag t/m maandag €300 goed te doen dus!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:18

Orlando_ schreef:
Met de stena line (ferry) kom ik nog uit op €383 euro :oo en dan moet ik nog hotel en andere dingen berekenen...

hm >;)

Ik zit net ook ff te kijken op de site van de stenaline, en ik kwam uit op 258 euro, voor de nachtafvaart. vertrek op 30-07 en 03-08.
Had jij er dan nog ontbijt/diner bijgeboekt ofzo?
Je zou dan nog een hotel voor 2 of 3 nachten er bij moeten boeken, volgens mij kun je dan best voordelig een weekendje londen doen :j

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:20

Thirsa_ : Ja ik dacht dat dat wel nodig zou zijn met een dagvaart, ontbijt is dan misschien de terugweg weer niet nodig, of kun je daar los ook nog eten halen enzo?

Of vraag ik nu hele domme dingen :+ haha

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:21

Idd met 2 nachtvaarten is het wel te doen zoals jij em hebt berekend :j

edit: Ik kom dan alsnog op €304,- uit :\
Is dat niet wat prijzig alleen voor een heen- en terugreis? :o

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:25

het lijkt mij ideaal, met de boot naar Engeland. Scheelt ook dat ik in hoek van holland woon (paar honderd meter bij de stenaline vandaan :P) wij gaan het binnenkort ook een keertje doen :j nachtafvaart lijkt mij relaxter dan de dagafvaart. Zoals mo_van_dijk al zei, je gaat 's avonds slapen en 's ochtends vroeg ben je al in Engeland! *D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:28

ik ben met de meivakantie geweest

we wonen in de buurt van stena line sávonds de boot op dan ga je wat eten ( hoeft niet kan) dan ga je slapen . wij hadden een binnenhut dat betekent dat je geen raam oid hebt in je kamer. dat heb je met een buitenhut weer wel en dan betaal je natuurlijk meer.

wij zouden met de trein gaan maar we moesten halvewege overstappen op de bus omdat er iets met het spoor was. het was niet zo van jullie moeten de trein uit en ga maar lopen en zoek het maar uit. we werden begeleid naar de bussen en zo werden we naar londen gebracht. naar liverpool waar we eerst ook aan zouden komen en vanaf daar hebben we de metro gepakt naar ons hotel.

een aanrader is om een 3 dagen kaart van de metro te kopen. je kan dan met de metro en met de bus . wij hebben er heelveel gebruik van gemaakt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:35

Ik was voor een retourtje 2 pers. binnenhut incl. treinkaartjes, 2x ontbijt en 1x avondeten 400 euro kwijt (dus 200p.p.) Dat was goedkoper dan vliegen en hotel. Ik had echter vrij ver van tevoren geboekt.

Ik zou voor een binnenhut gaan. Die paar uur op de boot... Je slaapt toch (of staat onder de douche!)

Wel een aanrader: Zet je wekker voordat Stena je wekt... Dan kan je in alle rust ontbijten en hoef je je niet zo te haasten :D

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:43

mo_van_dijk:

Maar ben je dan 1 dag in London geweest?
Want als ik 2 dagen zou willen of langer komen die hotelkosten er wel bovenop nog en zou vliegen dan niet goedkoper zijn?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:45

Nee, vrijdag avond met de boot. Zaterdag en zondag in london (van 10 uur 's ochtends zaterdag tot 8uur 's avonds zondag) en dan maandag van de boot derict door naar mijn werk. Mijn vriend moest direct door naar Schiphol - Mexico voor zijn werk :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:48

Berdien en ik zijn in januari met Ryanair gevlogen, Berdien betaalde geloof ik 20 euro en ik 60 (ik had ruimbagage mee, dus dat scheelt flink). Een buskaartje van Stansted naar hartje Londen (King's Cross) kostte als ik het goed heb een euro of 20, Oystercard voor het openbaar vervoer (is echt een aanrader als je vaak met de tube gaat en dat ga je ;) ) nog eens een euro of 18. Die Oystercard was opgeladen voor ongeveer vier dagen.

Wij hebben geslapen in een Astor Hostel. Dat is een keten van hostels, ze hebben er geloof ik vijf of zes in de hele stad zitten en het is goed betaalbaar. Wij zaten in een 4-bedroom female dorm. We hebben de eerste nacht twee kamergenootjes gehad en de laatste twee nachten lagen we met z'n tweeën. We hebben 's nachts wel wat geluidsoverlast gehad van een stel Noorse meiden, maar dat hoort er wel een beetje bij.. Douche en wastafel waren zowel op de gang als in de kamer aanwezig. Ontbijt was inbegrepen; je kon gewoon pakken wat je wilde aan brood, broodbeleg, fruit, koffie, thee. Of zelf wat maken in de keuken, maar dat hebben wij niet gedaan.

Dingen die je gezien moet hebben zijn inderdaad Camden Market en Camden Lock, waar je je ogen alleen al uitkijkt aan alle vreemde kleurrijke artistieke typjes daar. :j
Ook hebben wij het heel erg naar ons zin gehad in het Natural History Museum, er draaide toen onder meer een tentoonstelling over Darwin, erg mooi. Shoppen in schattige authentieke winkeltjes doe je in Covent Garden, en de Tower of Londen is ook heel gaaf (en neem vooral ook de guided tour :)) ).

Eten en drinken is wel duur als je dat 'buitenshuis' doet, maar je kunt er ook voor kiezen om wat te shoppen in een supermarkt en bijvoorbeeld in een park te gaan lunchen. Anders zou ik aanraden om lekker in een pub te gaan zitten met pubvoedsel en een biertje erbij :j :~

Veel plezier iig! :)